Autoland, pokud vím, je velice závislý na údajích radiovýškoměru. Takže velice důležitou roli kde lze (a kde nelze) použít, hraje terén v poředpolí dráhy - to je nejspíš ten důvod, proč třeva na LKPR to jde na 06/24, ale už určitě ne na 30 (o Smolensku, bohužel, ani nemluvě)
Pokud jsem vypozoroval, tam kde to technicky lze a v letadle, které to umí, je použití autolandu čistě na rozhodnutí posádky. Jsou piloti, kteří si přistání na ruku vychutnají, jsou kapitáni, kteří "mladého" nechají, aby přistával růčo v rámci výcviku, jsou piloti, kteří nechají ty windle přistát samy (dost často je to hladší a jemnější přistání, než na ruku). To vše samozřejmě v SOP dané společnosti- což se může dost lišit. Obecně, myslím, žádné zjednodušující pravidlo není. |
|