FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 30. 11. 2024, svátek má Ondřej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Reality expansion pack pro C-172 Jeden příspěvek | Celý strom
Reality expansion pack pro C-172   4. 9. 2017 / 11:10
Vita Zenisek
Ahoj Létavci,
Dlouho jsem se těmhle packům vyhýbal a to hlavně proto, že vycházely pro eroplány, který jsou mi dost vzdálený.

Když ale vydali pack pro C-172, neodolal jsem a můžu vřele doporučit. Zejména změna chování na zemi při bočním větru stojí opravdu za to. Popravdě nechápu, že s tim LR není chopen nic udělat, když to zvládne externí developer.

http://store.x-plane.org/Reality-Expansion-Pack-for-Laminar-Cessna-172SP_p_670.html

Desítkáři mají bohužel smůlu, addon je jen pro XPL 11, kde velmi pěkně doplňuje skvěle vypadající defaultní model.

V.
 

Reality expansion pack pro C-172   4. 9. 2017 / 12:01
OndraT
Taky jsem o něm uvažoval, jako takovou lehčí variantu k AFL, mj. i kvůli tomu, že AFL je fakt strašně nenažraná framerate (zkoušel jsem i zmenšit textury kokpitu ze 4k na 2k, nepomohlo, oni mají prostě ten mesh už od základu přehnaný).

Jinak když už jsme u toho, tak já doporučuju (už jsem to tu někde nedávno zmiňoval) -

Baron B58 XP11 "HD flight model", na zemi i ve vzduchu nesrovnatelný s defaultem:

https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/39597-beechcraft-baron-58-double-trouble-hd-flight-model/
 

Reality expansion pack pro C-172   4. 9. 2017 / 13:19
Milan Smid   
Z toho popisu to vypada, ze defaultni model je na dve veci

Jenom pro ilustraci toho, ze "realnost" vnima kazdy trochu jinak, muzu uvest hlavni myslenku me komunikace s vyvojarem letoveho modelu P28A Warrior II (jasne, je to pro FSX/P3D, ale myslenka je platna obecne):

Napsal jsem jim na forum par bodu, ve kterych se mi chovani modelu moc nepozdavalo ve srovnani s realnym letadlem (ve kterem mam cosi naletano). Jednim z nich byla i velka tendence modelu vybocovat na draze doleva pri plnem vykonu. Realne ero pri rozjezju na draze moc slapnout do pedalu nepotrebuje. Developer letoveho modelu odepsal, ze mu model validovali dva instruktori. Jeden mu vycital, ze to vybocuje moc, druhy zase, ze malo. Stejne realne letadlo (=stejny motor, mozna ne stejna vrtule), stejny virtualni model, dva ruzni profici = dva ruzne nazory. Nicmene nalepku "certified by real pilots" to ma tak jak tak.

Tak si vyberte

Druha myslenka byla, ze hooodne zalezi na ovladacich. Mne pripadlo, ze model slo dost blbe vyvazit podelne i pricne. Nicmene kdokoli, kdo ma joy nebo berany, tak musi vzdycky prekonat silu pruziny, ktera ten ovladac drzi centrovany. Tuhle tendenci realne berany samozrejme nemaji a sily kolem jejich "nulove zony" nejsou prakticky zadne. Jinymi slovy male pohyby beranu v realnem letadle dela pilot podvedome, ale ovladace v simu musi silou dostat nejdrive ze stredove polohy. Dlouhodoba mala vychylka neni v podstate mozna.
 

Reality expansion pack pro C-172   4. 9. 2017 / 13:44
OndraT
Je to tak, ty defaultní letadla v XP jsou spíš tak na trénink IFR , protože jinak to jsou zjednodušený letový modely a často i kokpit. XP sice používá "blade element theory", ale ono záleží, jaký ten "blade" (jinými slovy řekněme "airfoil", XP používá NACA) mu výojář letadla předhodí ). A když se s tím moc nepáře, tak je letová charakteristika pak někde trochu jinde, než by mohla/měla.

Třeba ground model co zmiňuješ je teď v XP11 hrozně doprasený, lítat např. s taildraggery znamená si nejdřív upravit data ocasního kolečka (tail wheel), aby se s tím dalo vůbec pojíždět nebo odstartovat.

S myšlenkou o ovladačích nemůžu než souhlasit. My se leckdy dohadujeme nad reálností toho kterýho simu, ale ono když se pak pereš s nějakejma pružinama a kdovíjakým chodem a u toho sedíš na židli, co se nehejbe , u 24" monitoru, tak je reálnost ta tam.
A na to, abych si kopil třeba forcefeedback berany za 80-100 tis (nebo za 50, to je fuk ), na to jsem málo blázen. To už bych musel mít opravdu virtuální kokpit (kterej nikdy mít nebudu, protože rád lítám úplně se vším, od GA a taildraggerů po dopraváky, takže bych musel mít kokpity minimálně 2 nebo 3 ).
 

Reality expansion pack pro C-172   4. 9. 2017 / 14:07
Vita Zenisek
Pokud jde o chovani na zemi pri bocnim vetru, tak se to lepe nez "na dve veci" popsat neda.
 

Reality expansion pack pro C-172   5. 9. 2017 / 07:57
Willhelm   
A nejen při bočním větru... Ono obecně éra se zvyšující rychlostí, úplně ztrácejí adhezi a chovají se tak trochu jako vznášedla. U default mixéru a u freewarových EC135, 145 a Bell-429 mě fascinuje stav kdy kolektiv je na nule a na vyšlápnuté pedály se mašina točí kolem rotoru jako by nespočívala váhou několika tun na zemi. Placený Bell-412 tohle nějak umí obcházet.
 

Reality expansion pack pro C-172   5. 9. 2017 / 08:55
OndraT
Dynamika mixérů obecně v XP11 se prý "taky ví", že je rozbitá a měla by, spolu s ground modelem a hlavně taky ground effectem být daná do kupy v 11.10. Tak doufejme .

Ono na to, že se o XP často mluví v superlativech právě kolem let. modelu je ta 11ka celkem slušně rozes .... rozbitá . Upřímně mi neni jasný, jak tohle mohli vypustit (a to řikám něco jako XP nadšenec, co má 11ku někdy od PB12).
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ