Opět nesmysl kolem 64bit? Aplikace buď JE nebo NENÍ 64 bit, tady není něco mezi, tohle je čisté, černobílé.
Ad změny do kódu. Například Pete Dowson prohlásil že už ve Flight School byly tak zásadní změny v kódu že FSUIPC pro FSW dělat nebude protože by se na "stará kolena" musel něco nového učit navíc že i konstrukce simulátoru je stavěná jinak - že bude těžké do něj něco přidat formou extra knihovny tak jako při současném FSX/P3D. Což bude ale spíše účelové od DTG jelikož ti říkají že věci jako FSUIPC mají být přímo v simu a lidi se nemusí spoléhat na dílo jednoho jediného vývojáře, plus tu bude stále SimConnect jako univerzální api a není ani nutné aby se cokoli extra do simu nahrálo.
Z toho co jsem četl diskuze tak DTG bude mít něco jako "oficiální FSW addon" štempl, který bude garantovat nějakou kvalitu a způsob provedení, a problémy s addony bez supportovat nebudou. Ale tohle je jen má spekulace z toho co mezi řádky napsala Aimee na AVSim u diskuze s vyjádřením PMDG k FSW. Ale pointa k tomu tématu na které reaguji je taková že evidentně dost zásadně mění kód už jen právě kvůli případné kompatibilitě s existujícími addony.
A genialita Aces, ano, i ORBX tvrdí že lepší engine snad nejde vymyslet. A že "přiznali" A2A a ORBX spolupráci = velký vliv na to, k jaké platformě se budou lidé hlásit a to i když addony nebudou zcela kompatibilni a budou potřebovat přepracovat. Třeba ORBX nabídne 50% slevu pro současné vlastníky FSX/P3D verze, když si koupí ten samý produkt pro AeroFly FS 2.
S odstraněním paměťového limitu se hodně věcí mění, když pominu lepší textury, vyšší level of detail (dá se vyzkoušet fakt dost vysoký i ve Flight School), optimalizace...
Jakkoli nemůžu zatím komentovat jak výkonný/nevýkonný FSW je, tak víme že mají lépe balancovat výkon mezi CPU a GPU a dají se použít techniky, které dnes vesměs nepřipadají kvůli paměti v úvahu.
Jako příklad může být zcela přepracovaný autogen. Aktuálně co objekt - barák/strom, to jeden draw call (předpokládám že to je tvořené jen jedném materiálem, jinak za každý další matroš další draw call). Draw calls je jeden z nejvíce limitujících prvků a obecně každý herní vývojář se jim snaží vyvarovat co to jen jde.
Ve flight simu vidíme desítky tisíc objektů na scéně. Je to radikální pro FPS, CPU to jednoduše nestačí do grafiky sypat. Pokud ale namísto 1000 baráků a 1000 stromů uděláš jeden složitější 3D objekt s 1000 baráky a další s 1000 stromy, stačí ti na jejich vykreslení jen dva draw cally. Znamená to více paměti pro samotný model a hlavně textury, stejně tak vyšší výkon grafiky k samotnému vyrenderování jelikož je to složitější objekt, nicméně výkon dnešních grafik není pro letecké simulátory tak zásadní, často se flákají.
Takováhle optimalizace autogenu a to i kdyby to předpočítání měl udělat při prvním generování do cache na disk může výrazně změnit výkonnost enginu i když vizuál zůstává stejný "starý" a je to výrazný posun. Mimochodem použití komplexnějších objektů je dnes normální, ale musí to dělat developeři. ORBX to relativně nedávno začali používat, kdy klidně celé městečko bude jako jeden objekt Dreznewski New York X to taktéž využívá, taky ten NY běží výrazně lépe než defaut scenery a o vzhledu se nemá cenu bavit. Určo se najdou další...
Letadla jsou kompletně nová a troufnu si tvrdit že třeba do X-Plane musíš výrazně hůře vypadající a funkčně identické letadla docela draze kupovat.
Letový model není tak důležitý, to už jsem tu zmiňoval mnohokrát, eye candy naopak ano. Kdyby to důležité nebylo tak nikdo nepotřebuje žádné dobře vypadající scenérky, letadla, mraky a to napříč platformama.
Navíc DTG na tom chce vydělat a mají přehled o tom kdo hraje, jak hraje a co chce. V podstatě jako jediní se zajímají o názor komunity. Taky není jejich cíl prodávat jen těm nejdrsnějším letcům, naopak si uvědomují že peníze nejvíc vytěží z casuálů co se k tomu jednou za čas vrátí a něco si do toho přikoupí. Budují platformu se kterou chtějí v ideálním případě vyžít 10 let.
A to že považuješ toho kdo si to koupí za blba svědčí jen o tvé omezenosti. Jednak si nic reálně neviděl a už víš že kupující jsou blbci. Pro tebe to zjevně není už z principu, takže proč bys měl někomu brát jeho názor, který může považovat za blba tebe, přesně z opačného důvodu. Čím více možností na trhu tím lépe pro všechny, každý si vybere to co mu sedí nejlépe. Chápu, všichni jsou blbci.
Btw co řekneš na těch 700 tisíc blbců na steamu co hráli FSX a dalších 100 tisíc co to koupilo a nehrálo? Co řekneš na rostoucí ppočtu hráčů FSX (denní proměr kolik hráčů je v jednu chvíli online hrajících FSX)... všichni jsou to blbci. |
|