Jelikož mi cestu k létání zahradila epilepsie, tak dlouho ani na padák. I přesto, že po pěti letech léčby jsem si mohl dokončit řidičák a mám ho bez problémů už skoro patnáct let. Až před rokem jsem se z dlouhé chvíle, sám nevím proč, podíval, jestli se něco nezměnilo a od roku 2009 pro piloty padákových a závěsných kluzáků (bez motoru) vystavuje potvrzení o zdravotní způsobilosti již nikoliv letecký, ale libovolný praktický lékař, protože požadavky se snížily na úroveň potřebnou k získání řidičáku skupiny B.
Už loni jsem se rozhodl, že do toho půjdu, teď je to jen otázka financí. Cenu včetně ubytování, stravy a všeho kolem jsem hrubě spočítal na nějakých 20 000 Kč. Průkazem to teprve začíná, do začátku předpokládám jen nějaké organizované výlety se zapůjčením výstroje (investice jen do nejnutnějšího vybavení jako je přilba, vysílačka, GPS apod.), teprve výhledově vlastní kluzák a nějaké akce na vlastní pěst.
Ovšem bez práce a jen z důchodu se na to šetří dost pomalu, zvlášť když auto potřebuje nový přední brzdy, nový zimní i letní pneumatiky a pravidelná servisní prohlídka už taky klepe na dveře. Nemluvě o dalších, neméně nutných věcech
Jak jsem psal, mně FSEconomy slouží jako důvod, abych letěl odněkud někam. Letím-li svým letadlem, je dané místo odletu a FSEconomy mi nabídne omezenou možnost cílových míst. Případně si jinde letadlo pronajmu a opět je dané místo a výběr cílů. Z nějakého důvodu mi absolutní svoboda, kdy spustím FSX a můžu letět takřka čímkoli kamkoliv, nevyhovuje. Je to trochu zvrácené |
|