| | | IXEG 737 odpovídač a IVAO 24. 6. 2016 / 23:03 | |
| | Ahoj! Narazil jsem na jeden problém u IXEG. Jelikož lítám na IVAU tak mě hned při prvním letu s IXEG 737 zaskočilo že ještě nefunguje TCAS... tím pádem nemůžu letět na IVAU, protože mi v IVAPU ani nejde přepnout. Neví někdo jak tohle vyřešit?
Díky |
| |
|
| | | IXEG 737 odpovídač a IVAO 25. 6. 2016 / 00:59 | |
| | Ahoj, sice létám na VATSIMu ale snad ti aspoň trochu pomůžu
Nejdřív bych si ujasnil pojmy:
TCAS - Traffic and Collision Avoidance System - systém pro zábranu sblížení a kolizí, jde o to že, většinou na ND, vidíš ostatní letadla a jejich relativní polohu vůči tobě, tj. +08 znamená že je 800 stop nad tebou, -10 že je o 1000 stop (jednu hladinu) pod tebou. Letadla si tedy mezi sebou navzájem vyměňují imformace o poloze, a když se dvě nějak nebezpečně sblíží tak dá pilotům obou letadel příkaz k zábraně srážky, takže jednomu třeba řekne že má stoupat a druhému klesat. Nařízení TCASu má vyšší prioritu než nařízení řídícího.
Odpovídač - celým názvem odpovídač sekundárního radaru je mašinka která je určená ke komunikaci letadla se stanovištěm řízení letového provozu - většinou odesílá ůdaje o - nastaveném kódu letadla (4 číslice od 0 do 7), aktuální výšku letadla podle barometrického výškoměru, a u odpovídačů s módem S nově i informace z MCP letadla - nastavenou IAS, kurs a výšku, plus také volací znak letadla nastavený v palubním počítači. Ten kód se používal ke korelaci letového plánu s radarovým cílem, s příchodem módu S se o to už stará volací znak odesílaný letadem.
Předpokládám že ty myslíš odpovídač, protože bez TCASu na síti lítat můžeš jestli ho IXEG nemá vymodelovaný (což mě překvapuje), tak by síťový klient (v tomto případě IVAp) měl mít zabudované jakési aliasy, přes které by se měly dát odvládat základní prvky komunikace řídícího s letadlem, tj. nastavení frekvence pro com1 a 2, kódu odpovídače a také jeho módu.
Zkusil bych tedy prozkoumat dokumentaci IVApu, jestli nějaké takové aliasy neexistují, protože né vždycky musí letadlo komunikovat s klientem správně, tak by měly existovat. Měly by být ve formátu např. .com1 118.100, .sqwk 1420 apod.
Doufám že jsem alespoň trochu pomohl |
| |
|
| | | IXEG 737 odpovídač a IVAO 25. 6. 2016 / 09:28 | |
| | | |
|
| | | | IXEG 737 odpovídač a IVAO 25. 6. 2016 / 09:33 | |
| | | |
|
| | | IXEG 737 odpovídač a IVAO 25. 6. 2016 / 09:42 | |
| | Tak jsem se ze zvědavosti ponořil do problému a tohle jsem dohledal (to letadlo nemám):
Na stojánce / u gate (čti u chotu ) máš mít odpovídač na STBY, ALT RPTG na ON a TCAS na OFF.
Nic se nevysílá.
Při pushbacku přepínáš odpovídač na AUTO. Odpovídač začne vysílat v módu S. Tady by tě řídící viděl v reálu na pozemním radaru (což je asi Tvým/jeho cílem).
Před vstupem na dráhu přepneš TCAS do TA/RA. To hlídá okolí ale zatím neúkoluje, to aktivuje až 1000 ft nad zemí.
Po odpoutání (snímač podvozku) začne odpovídač (stále v AUTO) vysílat ModeC.
Po dosednutí přestane odpovídač posílat ModeC ale posílá ModeS. Takže jsi vidět na pozemním radaru.
Ty ručně přepínáš TCAS do OFF.
Na stojánce přepínáš odpovídač do OFF.
---------
Tolik reál a IXEG. Otázkou je, zda na IVAO nevidí řídící jenom mód C. Pokud by tomu tak bylo (ověř s nějakým řídícím) přepni odpovídač při odjezdu ze stojánky z AUTO na ON a mohlo by to zafungovat.
Holt moc dokonalý addon
|
| |
|
| | | | IXEG 737 odpovídač a IVAO 25. 6. 2016 / 09:54 | |
| | | |
|
| | | | | IXEG 737 odpovídač a IVAO 3. 7. 2016 / 18:18 | |
| | | |
|
|