FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Intel Core i7-6950X – 10 jadier v plnej paráde Jeden příspěvek | Celý strom
Intel Core i7-6950X – 10 jadier v plnej paráde   5. 6. 2016 / 10:43
leonell
Tak hlavně nové simulátory na trend paralelizace reagují a využívají ji.

Jenže nejde o nějaký zázrak spadlý z nebes a to ani u XPLANE 10, které tak bylo navržené. Od marketingového "Xplane Core Engine" se čekalo více, než je možné z dnešních počítačů vyždímat.

Jedním z důvodů je, že často procesor čeká na jiné zdroje. Nedostatek paměti může vést ke swapování, při načítání scenérií se opět čeká na disk, detailní zobrazení může čekat na grafiku. Takže jeho "síla" není jediným a často ani rozhodujícím prvkem.
Druhý důvod je, že ovladač grafické karty je jednovláknový. Takže i když třeba samotné OpenGL je multivláknové, stejně zásobuje grafiku jediným vláknem.
Třetí důvod je, že XPLANE 10 stejně to multivláknové OpenGL (jako knihovnu) nepoužívá, protože synchronizace mezi vlákny je v případě potřeb XPL dražší než zisk získaný paralelizací.
Čtvrtý důvod je, že výpočet primárního letového modelu (tj hráče) je počítán zase v "grafickém" vlákně, což je zase kvůli pluginům (tady by to asi chtělo změnit, ale jak tvrdí, letový model dává i v nejsložitějších případech maximálně 10% zatížení proti grafice a nevyplatí se to komplikovat).

Takže sečteno a podtrženo, pokud použijete XPLANE 10 tak jedno vládno je přiděleno na grafiku+vaše letadlo, další vlákna jsou přidělena na dopředné načítání scenérií z disku a každé zapnuté AI je počítáno dalším vláknem. Jenže jenom počítáno, jeho případné zobrazování stejně vytíží to grafické vlákno.
Toto platí obecně - pokud použijete C2D jsou vlákna střídána na jednom či dvou jádrech, pokud máte I7, tak každé z těch vláken běží samostatně na svém jádru (to přidělení určuje OS).

Tím elaborátem chci naznačit, že zatímco u FSX je prioritou vysoká frekvence a i7 je vám více méně k ničemu, u moderních simulátorů ála XPLANE 10 to tak být nemusí. Ale může, pokud si vypnete AI, nastavíte grafiku na maximum a vyberete nějaký detailní addon. Takže ani tam bych "Celebration processor" nezavrhoval

Čerpáno různě z Developer fóra XPLANE.

PS: chtěl jsem to přiblížit na příkladu s deseti panami, starším unaveným pánem a pásy cudnosti ale tak jsem se do toho zamotal, že to radši nechám na vaši představivosti
 
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ