FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dovetail Games Flight School Jeden příspěvek | Celý strom
Dovetail Games Flight School   29. 3. 2016 / 13:59
JirkaK
Launch trailer: https://www.youtube.com/watch?v=UOxTPeDOk7A

v Steam předprodeji by se měl objevit snad už dnes.
 

Dovetail Games Flight School   29. 3. 2016 / 15:08
JirkaK
Video zveřejnili novináři dříve než měli

We’re sorry but we had to temporarily remove the video as per DTG request. It will be back online at 7PM GMT.
 

Dovetail Games Flight School   29. 3. 2016 / 16:27
JirkaK
tak tady to zveřejnil další netrpělivec, otázkou je zda mu to taky nestopnou

https://www.youtube.com/watch?v=GFz7_KOT0Ds
 

Dovetail Games Flight School   29. 3. 2016 / 16:48
JM   
Ta mala poznamka "Not in-game footage" je tam super
 

Dovetail Games Flight School   29. 3. 2016 / 16:51
Tragédie v JRD
Tak ono to je cílený na kořeny jako Jiřík .... ti takové věci neřeší ... Jak ho tak čtu, tak od rána poslintal už minimálně tři osušky .... a rozbil F5 na klávesnici .)
 

Dovetail Games Flight School   29. 3. 2016 / 17:26
JirkaK
To není nic netypického pro tenhle typ videí.
 

Dovetail Games Flight School   29. 3. 2016 / 17:29
JirkaK
https://www.youtube.com/watch?v=5-DzTGQ19-k

tady to máš ingame, ale asi moc neuvidíš...
 

Dovetail Games Flight School   29. 3. 2016 / 20:09
JirkaK
A předprodej je venku - http://store.steampowered.com/app/441920/ 15€ je naprosto v pohodě cena, čekal jsem o dost víc
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 08:27
Luděk Ch.
Nějak jsem úplně nepochopil, to je samostatný produkt nebo doplněk k FSX:SE?
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 09:38
JirkaK
Co tak si pořádně přečíst co to vlastně je, zdrojů je spousta.

Ano je to samostatný produkt, který stojí méně než kdejaký addon pro FSX a nejen pro FSX.

Fligh School má zaplnit mezeru na trhu, kdy u leteckých simulátorů jednoduše chybí nějaká rozumná forma, jakou neznalého člověka naučí lítat. Je spousta lidí pro které jsou ty letecké simulátory díky tomu nepřístupné.

Flight School není otevřený "plný" simulátor. Obsahuje výukové lekce, nějaké mise, a má i free flight s worldwide scenérií, takže můžeš lítat všude na světě. Je ale nerozšiřitelný, neklade si to za cíl.

Flight School bude vlastně takový úvod k Dovetal Games Flight Simulátoru, který vyjde někdy na podzim, to už bude "klasický" sim.


Flight School je ale technicky totožný s novým připravovaným simulátorem, takže to je taková ochutnávka toho jak bude nový FS vypadat a jak poběží.

Vzhledek k mladosti a omezení na W10 je použit ještě DX11, aplikace je 64 bitová. Předpokládá se že vizuálně i výkonově na tom bude nový simulátor podobně jako P3D. Není tam moc kde se pohnou ve výkonu.
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 10:04
FSPilot   
No tvrdí, že je to 64-bit, ale v diskusích se k tomu blíž nevyjadřují (nenarazil jsem), tak se mi to zdá, že to spíš bude nějaká bota, aby se to tvářilo 64-bit, ale na výkonu se to neprojeví. Nemyslím si, že by jedním vrzem přeskočili LM, který udělal hodně změn, ale na 64-bit to nejsou schopni dotáhnout (někde jsem čet, že by to znamenalo napsat ten program prakticky od nuly /odborníci ať mně popř. opraví/, což tohle ten případ naprosto jistě není) ...

btw. letecká škola byla už ve FS 2002, 2004 i FSX. To nic nového není.
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 11:08
JirkaK
Jak chceš zvednout výkon? Dokud to bude single thread rendering a DX11, nijak dál se neposuneš. Není to z mé hlavy, jsou to slova vývojářů addonů.

To že LM zůstává u 32 bitů není proto že by nemohli udělat 64bit, jde o kompatibilitu. Dovetail Games kompatibilitu neřeší.


BTW. letecká škola tam byla součástí velkého simu. Kdo si to chce vyzkoušet zda mu to sedne, bude ho to bavit a zda to zvládne, nekoupí velký simulátor, který je drahý. Tady máš produkt co v mnoha zemích nestojí ani to co dobrý oběd nebo jsou to tři pivka v hospodě. Tedy za hubičku. Navíc možnosti SW před 10 lety byly kapku jiné než jsou možnosti dnes. Lidi něchtějí číst tunu textu v manuálech. Dnes ke hře nedostaneš manulál s ovládáním ale v úvodu hry tě hra sama naučí jak ji hrát. Tohle rozhodně v těch existujících není
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 22:17
Luděk Ch.
Díky za vysvětlení
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 10:06
FSPilot   
Asi nejvíc práce dal ten video trailer, ne?

Co tam vlastně udělali? Co je na tom jiného/nového oproti FSX z roku 2006? Je to skutečně plnohodnotná 64-bit aplikace? Změnili letový model? Nebo je to jen FSX s vestavěnými doplňky a jediným letadlem, které si nemůžeš měnit a pár nových arkádových misí, které si udělá každý béčkový uživatel?
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 10:13
biblbrox   
Ty to vubec nechapes
Hlavni je, ze za to lamy budou davat chechtaky. V dnesni dobe se vydelava na spravnym marketingu, ne na dobrym produktu.
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 10:17
mano
tak tak predava sa kabat nie vnutro
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 11:31
JirkaK
Ano, DTG investuje do vývoje peníze ne proto že dělá charitu, ale že na tom vydělá. S FlightShool identifikovali slabinu v nabídce a chtějí ji využít a nezabíjí to vysoká cenovka.

Na Flight Shool si jednak připraví zájemce o velký simulátor, tak v neposlední řadě zjistí typické problémy uživatelů. To jim pak pomůže v doladění velkého simulátoru a pomůže to vylepšit support velkého simulátoru.
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 12:56
neletec
Řekl bych, že o úspěchu toho velkého simulátoru u stávajících uživatelů konkurenčních produktů z velké části rozhodne cenová politika výrobců addonů. Když to srovnám s Prepar3D, tak jádro podobné, výkonově žádný posun. Jediné čeho jsem se nezbavil je OOM v New Yorku od poláka, ale to jsem elegantně vyřešil, že jsem oba produkty od DD odinstaloval

Takže jediný přínos pro mě je 64 bit a vzhledem k ceně zakoupených addonů, abych si Prepar3D "vymazlil", je pro mě přechod bez zajímavé cenové politiky výrobců addonů nepředstavitelný...
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 13:24
JirkaK
Ano tohle je vážný argument, zahodit tisíce dolarů v addonech a jít do něčeho jiného... těžká volba.

Tady se dá předpokládat že to bude do značné míry kompatibilní, otázkou je jak se k tomu postaví developeři addonů. Dokážu si například představit že ORBX bude dělat scenérky i pro DFS. Podle náročnosti úprav současných pak stávající majitelé dostanou update zdarma (jako v případě P3Dv3 který znamenal max. zásah do ObjectFlow) nebo od nich vyinkasují nějaký decentní upgrade poplatek. Tak jak tomu bude třeba u nového Melbourne který připravují (kompletní redesign letiště, update cena 10AUD, plná 35AUD).

Podobně na tom budou i další, ale věřím tomu že budou i takoví, kteří si to nechají zaplatit celé znova.. A2A, PMDG....

Pro mě je klíčové aby to bylo stabilní, vypadalo dobře a mělo to výkon. Což by splňoval i ten P3D, kdyby se vhodně používaly mipmapy, bez nich je tu otřesný shimmering a nutnost extrémně náročného AA. Ale obávám se že nikoli, na tom videu z výstavy je shimmering na budících patrný
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 19:35
FSPilot   
Je to stejně jako FSX:SE nebo P3D... jen vytažená část FSX, předělané menu, změněn název a tváří se to jako "z brusu nový produkt". Ve výsledku je to ale pořád stejná 10 let stará hra...

Nevěřím, že je to plnohodnotná 64-bit aplikace... Proč by pak LM neudělal 64-bit verzi P3D? Mají už 3-tí verzi a výrazně delší vývoj a doteď to nebyli schopni udělat, byť by to bylo pro jejich pokračování FSX to nejpřínosnější namísto 3D mlhy nebo stínů od mraků a zeleniny... A všichni po tom už hodně dlouho volají
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 20:25
JirkaK
Tvríš že LM "nebyli schopni" ale je to pravda, není to třeba v tom že "nechtěli" ? Fakt si neumíš najít tu informaci?

třeba z prosince komentář z P3D for od člověka z Midstar Aviation:

While I look forward to 64-bit... sadly, it is unlikely to increase actual performance. It's only going to impact how much junk addons can shove into your system memory and choke the bandwidth between your CPU and GPU with.

John Venema - CEO ORBX psal už před rokem:

Despite the constant rumours around various forums, LM have absolutely no plans to go to 64-bit because it will effectively kill all third party compatibility not to mention create a huge retooling workload for their own internal scenery and file assets.
Their approach is to constantly improve the efficiency of the 32-bit engine to use less and less resources, which allows them to add new features within the 4GB VAS limit. We are seeing proof of this work in the recent 2.x releases.



Zjednodušeně 64bit zboří kompatibilitu a nic světoborného nepřinese. To že se s limitem VAS umí vývojáři slušně poprat svědčí v3, navíc stížnosti na OOM jsou relativně bezpředmětné, protože na to je jednoduchý argument... v defaultu to způsobuje OOM? Ne? Tak co my s tím, že


DTG na simulátoru pracuje už taky poměrně dlouhou dobu, mluvit o něm začali někdy před rokem, ale plány měli jistě už delší dobu a vydání FSX na Steamu bylo jen logickou předehrou - získávají uživatelskou bázi, zjišťují potřeby hráčů, zjišťují jejich problémy...
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 20:51
biblbrox   
Jirko, nejses ty nahodou za tyhle reci placenej nebo nejakym stylem odmenovanej?
Ja kdyz vidim, ze mas v rejstriku psany nize uvedeny ekonomicky cinnosti, tak bych se pri tvoji aktivite zde vubec nedivil...

620: Činnosti v oblasti informačních technologií
73110: Činnosti reklamních agentur

 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 21:50
JirkaK
Kdybych byl

Ale už jen selským rozumem a troškou spekulací..

Prodej P3D vydělá možná pár milionů ročně, možná je na nule nebo v mínusu. Pro Lockeed Martin jsou to v jejich miliardových obratech drobáky... k životu prodej P3D nepotřebují, zřejmě ho ale potřebují pro vlastní účely a ten prodej ven jen kompenzuje náklady a možná přinese pár dolarů na prémie.

Pokud na něm staví nějaké vlastní interní řešení pak je pro ně kontraproduktivní jít do 64bitu, které jim již funkční aplikace může rozbít a s limitem 32bit aplikace se dokáží poprat. Výkonově je to nikam neposune a pokud ano tak jen marginálně a zřejmě není potřeba více než 4GB paměti.

Vůbec bych se nedivil že ti vývojáři nemakají jen na P3D nebo že je to nějaký velký tým.. I kdyby se přechodu na 64bit nebáli/nebránili se mu tak nemusí být prioritou. Portovat špatnou aplikaci z 32bit do 64bitu znamená zase pořád špatnou aplikaci. Přijde mi rozumné ji nejdříve doladit.



Oproti tomu tu máš Dovetail Games jejichž obrat bude o řády jinde a k jejich obživě musí prodávat SW který vytvoří/přeprodají.

Vývoji se tedy životně musí věnovat více lidí a intenzivněji. Lze tedy dosáhnout výsledků rychleji. Navíc, jak dlouho je DFS ve vývoji můžeme spekulovat, může to být cca rok kdy se o něm začalo mluvit, může to být i dva roky, protože zhruba v tuhle dobu se museli lidi v DTG začít seznamovat s FSX. Dovetail mají k dispozici i nějaké členy původního týmu autorů FSX, takže ví zase o něco více...

DTG prodává addony a v zásadě pro ně není ideální stav, že si je lidi mohou kupovat jinde, protože z toho nevidí ani cent. Případné zboření kompatibility tak do jisté míry může být vítané protože mohou vývojáře tlačit do prodejů přes steam a tedy přes DTG. Záleží jak bude fungovat obchodní oddělení a zda se dohodnou/nedohodnou s vývojáři, jak jim pomohou nebo naopak zaškodí. V každém případě DTG ty vývojáře potřebuje. dokážu si představit že pro ně připraví všemožné migrační nástroje aby měli portaci na nový sim snadnější, výměnou za steam exkluzivitu...
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 11:24
JirkaK
Ano je to 64 bit aplikace. 32 bit verze systému nejsou podporovány. Přečti si minimální požadavky.

Ad letový model. Někdo jej tak nutně potřebuje předělávat? letový model je dostatečný. Ale jestli doznal nebo dozná změn v novém simu netuším.

Ti kdo jsou s letovým modelem nespokojení nebudou ten simulátor používat. Nebudou používat ani FSX, přejdou na X-Plane.... Kolik uživatelů X-Planu ve srovnáním s FSX je. Buď letový model není něco co láká masy, nebo má X-Plane jiné nepřekonatelné problémy (osobně vidím reálné oba důvody, ale to je jiná pohádka).

Lidem s klávesnicí nebo XBox/Steam gamepadem, kteří to chtějí vyzkoušet je jakkoli dokonalý letový model vcelku ukradený a případný vysoký entry level je nežádoucí. Viz předchozí příspěvek. Lidi nechtějí číst návody, naučí se to až, doslova, za letu.


To jaké změny udělali do enginu, rozhraní, jak to nakódovali. Ptej se DTG ne mě. Vycházíš ale z nějakých předokladů a stavíš se k tomu už předem negativně, aniž bys měl informace. Třeba s tím jedním letadlem
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 19:50
FSPilot   
Ty jsem si samozřejmě čet. To mi ale neříká, že je to plnohodnotná 64-bit aplikace (mohli to prostě nějak limitovat, že to prostě nainstaluješ a spustíš jen na 64-bit OS)... důvod může být, že na 64-bit OS to může využít až 4GB paměti pro proces, ale ne víc, pokud to skutečně není 64-bit soft. Tedy pokud mi ukážeš, že jeden process použít např. 16GB paměti, tak OK, budu věřit. Takže konec spekulacím, ukaž
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 20:12
JirkaK
Pokud bys koukal na informace, které jdou z oficiálních zdrojů tak víš že DTG dělá 64 bitové aplikace. Jaký rozdí le v plnohodnotné nebo neplnohodnotné 64bit aplikaci netuším.

Ukazovat ti teď nic nemůžu, když to vyjde teprve za měsíc, navíc ta hra zdaleka nepotřebuje tolika paměti, takže bude dost těžké ji přinutit použít alepspoň ty 4 GB natož 16
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 21:11
Tragédie v JRD
Jen na okraj.... Nic jako plnohodnotna a neplnohodnotna aplikace neexistuje.... Bud je to 64bitova aplikace nebo neni
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 21:22
FSPilot   
Já jsem tím měl spíš na mysli, že se to tváří, jako 64-bit aplikace (nepojede na 32-bit OS) a přitom to nebude schopno fungovat jako 64-bit sw

Vím o tom asi tolik, co Jirka o letadlech a létání, takže je mi jasné, že se praví odborníci na tuhle problematiku asi chytají za břicho Nepůsobí to na mně prostě důvěryhodně
 

Dovetail Games Flight School   30. 3. 2016 / 21:57
JirkaK
viz mé komentáře pro biblbroxe...

LM nemají potřebu jít do 64 bitu... a v současné době ani většině uživatelů v3 nevadí že není 64bit... Pokud jim tedy vyloženě na té "nálepce 64-bit" nezáleží. Podívej se na X-Plane. Co přináší 64bit verze oproti 32bitu? Krom limitu paměti?
 

Dovetail Games Flight School   1. 4. 2016 / 10:23
bfoxcz
Třeba až dvojnásobný výkon... Tj. stejná HW sestava, jiná architektura => x64 má lepší performance.
 

Dovetail Games Flight School   1. 4. 2016 / 13:33
JirkaK
A jak si přišel na dvojnásobný výkon, jako že 64 je 2x 32?

Takhle to ale bohužel nefunguje.

Jsou precesy, kde lze to co přináší 64bit navíc využít k prospěchu věci a pak se výpočetní operace dají urychlit třeba i o 30%, jsou situace, kdy možnosti 64bit architektury oproti 32bitu nepřináší nic navíc a rozdíl je rovný nule.

64bit přináší nové možnosti, lepší instrukční sadu....


kód v C++ sčítajícího dvě 64bitové čísla
i64j = i64val1 + i64val2


tady je překlad do strojového kódu pro 32 bit:

mov eax,dword ptr [i64val1]
add eax,dword ptr [i64val2]
mov ecx,dword ptr [ebp-14h]
adc ecx,dword ptr [ebp-1Ch]
mov dword ptr [i64j],eax
mov dword ptr [ebp-24h],ecx

stejný kód přeloženy pro 64bit

mov rax,qword ptr [i64val2]
mov rcx,qword ptr [i64val1]
add rcx,rax
mov qword ptr [i64j],rcx


6 vs 4 isntrukce strojového kódu. Není to o tom že samotné instrukce jsou rychlejší, ale že lze pracovat efektivněji. Pokud ale budu sčítat třeba jen 8 bitové čísla, 64bit i 32bit aplikace budou ve strojovém kódu stejné.

Jelikož samotní vývojáři nejsou takoví troubové a neříkají "64bit nepřinese znatelné navýšení výkonu" jen tak do větru a vědí proč to říkají.. výhoda 64bit apliace - lepší efektivita výpočtů s velkými čísly - není zřejmě aplikovatelná pro současné simulátory.

Ano přinese to možnost využití většího množství paměti, což ale samotný výkon nijak neovlivní. Jak jsem tu citoval toho jednoho vývojáře ... umožní to mít více aktivních a detailnějších addonů. Ale to taky bude ústit k vyšší náročnosti, takže ve finále naopak ten výkon půjde s 64bitem dolů
 

Dovetail Games Flight School   1. 4. 2016 / 16:44
bfoxcz
Ale fuj s tím kopírováním, víš, na škole nás kdysi učili, že když použiješ něčí kód, tak je dobré k němu uvést i zdroj kopírování, např. http://www.passmark.com/forum/showthread.php?261-Comparing-64bit-and-32bit-CPU-benchmark-results . Uvedený kód bohužel nedokazuje žádnou optimalizaci, jenom to, jak se kompiler vyrovná s převodem int64_t na x86 platformu postupným rozdělením do dvou 32 bitových součtů. Tj. že lze psát pro x64 s tím, že kód funguje na x86 platformě. V článku uvedená měření dokazují, že x64 platforma má podle benchmarks lepší výpočetní performance.

Převod simulátorů do x64 není tak o tom chtít, jako moct -> peníze, licence... Zpětnou kompatibilitu lze aplikačně řešit, ale něco to stojí a výsledek může zůstávat za očekáváním.

Pokud bys četl pozorně můj příspěvek, je tam důležité slovo AŽ dvojnásobný výkon. To je teoretická hranice, což neznamená 2x takový výkon jako x86.

BTW: tohle není machine code, ale assembly code, autor původního článku jej nepřesně popsal
 

Dovetail Games Flight School   1. 4. 2016 / 16:53
JirkaK
můžeme tomu říkat assembler nebo strojový kód, chceš li.. ano ve strojovém kódu (netušil jsem že jsou překladače assembleru) jsem programoval naposledy na sinclairu, což moc porovnatelné není.


Tak jak tak různí vývojáři pro letecké simulátory svorně tvrdí že 64bit jim žádný výkon nepřinese. Nehodlám spekulovat jak k tomu tvrzení přišli a už vůbec jim to rozporovat.

Ale rád si přečtu nějaké prohlášení vývojářů leteckých simulátorů/addonů pro ně, kteří budou tvrdit opak, tedy že 64bit přinese nějaký radikální nárust výkonu.

Z X-Plane jde poměrně jasně vidět, že nijak výkonný není i když máš high end železo, přitom předpoklad - 64bitová architektura - tomu dává předpoklady.
 

Dovetail Games Flight School   1. 4. 2016 / 17:27
bfoxcz
Říkejme tomu pak kód Assembly, jelikož Assembler = program na pro převod kódu Assembly do strojového kódu, kde Assembly = samotný jazyk...
 

Dovetail Games Flight School   1. 4. 2016 / 22:35
JirkaK
Ano assembly je korektní název, nicméně je znám i jako assembler a nezřídka označován, pamatuji docela dobře knihy jako "Programujeme v assembleru" nebo "Assembler Z80".
 

Dovetail Games Flight School   1. 4. 2016 / 23:20
Tragédie v JRD
dovolim si nesouhlasit.

pokud se bavime o ceskych luzich (a nejen o nich) , tak uz takovych 25 let (ne-li dele) se jako "assembler" oznacuje nejen prekladac, ale i tez samotny jazyk, ktery je jinak "jazyk symbolickych adres".

v anglictine je to, pravda, assembly.... ale musim tedy rict, ze za svou veeelmi dlouhou vyvojarskou karieru jsem se s pojmem "assembly" pro jazyk setkal .. poprve
 

Dovetail Games Flight School   2. 4. 2016 / 00:00
bfoxcz
Jasně, klidně si dovol, od toho tu je..
 

Dovetail Games Flight School   1. 4. 2016 / 20:15
Tragédie v JRD
Tvrzeni , ze 64bitu prinese az 2nasobny vykon... Je sice teoreticky platne, ale jinak je to nesmysl.

Ano, prinese az dvojnasobny vykon u konkretnich instrukci a operaci... Ale preci jen, aplikace a programy pouzivame tak nejak jako celek a ne jako dve instrukce v asm, a tam je (i v teorericke rovine) narust "az" vyrazne mensi.
 

Dovetail Games Flight School   1. 4. 2016 / 20:49
bfoxcz
To máš bezpochyby pravdu. Nicméně je nesmysl tvrdit, ze x64 architektura odstraňuje jenom limit paměti. Pokud mě v elementárních operacích urychluje, pak ve výsledku mohu mít lepší výkon (ale nemusí to být pravidlem). Je to případ od případu.
 

Dovetail Games Flight School   1. 4. 2016 / 22:20
Luděk Ch.
Platilo by to v případě, že by výkon aplikace byl omezen nedostatečností adresního prostoru s 32b. To ovšem případ leteckých simulátorů běžně není, tudíž těch 64b je tam jen placebo bez reálného vlivu na výkon.
 

Dovetail Games Flight School   1. 4. 2016 / 23:20
Tragédie v JRD
ach jo .... a bude pindat, a bude pindat....
 

Dovetail Games Flight School   2. 4. 2016 / 07:52
leonell
Dnešní náročné addony pro XPLANE, zmíním Rotate MD80, mají přímo ve specifikaci požadavek na běh v 64bit módu XPLANE (a logicky pod 64bit OS). Docela pochybuji, že by si úmyslně ubrali potenciální zákazníky a jako "placebo" si tam dali požadavek na 64bit.
 

Dovetail Games Flight School   2. 4. 2016 / 14:24
JirkaK
Bych si docela tipnul, že těch 32 bit uživatelů X-Plane bude možná méně než Linuxových.

Být vývojářem a dělat mi Linux problém, prostě ta multiplatformnost XPL nemusí být úplně ok pro každého,, tak ten addon na Linux jednoduše nevydám, ty necelé 3% ze kterých ještě polovina provozuje ten systém aby ušetřila za windows - tedy zákazník co si asi jen tak něco nekoupí, může člověk vesele ignorovat.

Pokud ten můj addon bude potřebovat kompilaci kódu, tak to není o tom v kompileru říct, tak teď kompiluj 32 bit verzi a teď 64bit verzi..

Tedy... ono to jde ale výsledek nemusí fungovat jak bylo myšleno, a i kdyby, tak se musí minimálně pořádně otestovat na každé kombinaci systému a platformy. U X-Plane vlastně každý addon, pokud je to zodpovědný výrobce, musí testovat 6x.. Win, Apple, Linux a to vše 32 a 64bit. Spousta práce.

Je logické že si to ulehčím tím že eliminuji minoritu. Hlavně pokud vím, že ten můj addon žádá hodně paměti a ti 32bitaři by mi pořád psali že jim to padá na OOM.
 

Dovetail Games Flight School   2. 4. 2016 / 16:36
Tragédie v JRD

Pokud ten můj addon bude potřebovat kompilaci kódu, tak to není o tom v kompileru říct, tak teď kompiluj 32 bit verzi a teď 64bit verzi..

Tedy... ono to jde ale výsledek nemusí fungovat jak bylo myšleno...

a tim chtel básník říci co?
 

Dovetail Games Flight School   1. 4. 2016 / 15:58
Luděk Ch.
64b vs. 32b aplikace rozhodně neznamená dvojnásobný výkon To je laický mýtus. Reálně to neznamená prakticky žádný výkon navíc, jde jen o schopnost pracovat s větším množstvím paměti nebo obecně adresovat větší prostor čehokoliv. Ale žádný nárůst výkonu to automaticky nepřináší.
 

Dovetail Games Flight School   8. 4. 2016 / 20:29
JirkaK
Ingame video

https://www.youtube.com/watch?v=0dXRKy3zV0k


předpokládaně to vypadá +- jako P3D s ORBX global produkty.
 

Dovetail Games Flight School   8. 4. 2016 / 22:02
biblbrox   
Nic ve zlým, nechci se nikoho dotknout, ..... ale je to pěkně hnusný.....
 

Dovetail Games Flight School   8. 4. 2016 / 23:31
Pips   
V pohodě hele, mě se to nedotklo
 

Dovetail Games Flight School   10. 4. 2016 / 11:22
Luděk Ch.
Co je podle tebe hezké?
 

Dovetail Games Flight School   11. 4. 2016 / 12:08
Vita Zenisek
Me se to nezda o nic hnusnejsi, nez default X-Plane
 

Dovetail Games Flight School   10. 4. 2016 / 21:58
lulinak
jako bych tohle uz nekdy videl, ca pred 10 lety pri relase FSX..?!? a ze i v roce 2016 tam nechaji zcela nerealisticky vzhled drahy (ani smitko na ni a jednolita barva jak od deti ze skolky), mraky sileny, vzhled a odlesky te klikate reky hamba mluvit atd.
Kazdopadne drzim jim palce at se vyvoj alespon zaplati, ale tesim se na nejaky jiny produkt vyuzivajici vypocetni moznosti roku 2016 a dal, i kdyz si nedelam iluze ze by jej nekdo pro takto maly pisecek kupujicich vyvijel, spise to budou dalsi a dalsi derivaty FSX.
Nekritizuji, jen stale hledam smysl tohoto, to uz by mi prislo smysluplnejsi aby na Steamu prodavali trebas za 20-30e totalne vytunenou deluxe FSX, se vsemi implemenovanymi "must have" velkymi placenymi addony (REX atd.) a par peknymi letadly jako bonus, vetim ze by se to prodavalo dobre.
 

Dovetail Games Flight School   10. 4. 2016 / 22:20
JirkaK
Problém je že na současném HW moc vymyslet nového nejde. Když koukneš na X-Plane a jeho výkon, tak i když je technologicky napřed a netahá s sebou "staletou" strukturu scenérie, výkonově je na tom zhruba stejně jako skoro 10 let staré FSX a mladší P3D. Jednoduše tady nejde nic moc vymyslet. Potřebuješ připravit scénu s několika desítkami tisíc objektů a v ideálním případě na ně aplikovat všechny zdroje světla a stínů...

K tomu prodeji... neprodávalo by se to dobře... nebylo by to za tu cenu co uvádíš.

Není problém do simulátoru vložit kvalitní scenérky, kvalitní letadla, realistické počasí, atc a kdo ví co ještě. Problém je mimo jiné čas potřebný k vývoji a také podstatně vyšší HW požadavky Kvalitně udělané letadlo nebo scenérka jsou měsíce, neli roky práce, vyžaduje to daleko víc lidí specialistů. Simulátor by pak stál tisíce dolarů.

Účel - a ne téhle Flight School ale "došpělého" simu je poskytnout a ladit engine s podporou 3rd party vývojářů. V tomhle to má DTG historicky zmáknuté výborně.
 

Dovetail Games Flight School   10. 4. 2016 / 23:47
neletec
Nemyslím si, že to tak úplně platí. Za ta léta co vyšla FSX je výkon hardware někde úplně někde jinde něž tehdy a nový hardware určitě lze využít lépe než se děje teď. Viz například nyní, kdy i přes podporu vícejader záleží pouze na výkonu prvního jádra a ty další jsou využitá spíše jen okrajově. Ostatně to vidíme v ostatních žánrech her, tam to jde stále dopředu. Nevím jestli je problematika enginu pro flight sim hry ta složitá (pro herní vývojáře), ale určitě by byla lepší zpráva kdyby to vzal někdo sakum prdum od začátku než další reinkarnace FSX. Prepar 3D v tomto nejspíše dosáhnul maxima a popravdě nevidím v nových produktech od DG moc přínos - ale snad se budu mýlit. Zatím ale prostě ty videa nepůsobí moc přesvědčivě a to ani nevíme specifikaci té mašiny na které to běží.

Vzhledem k asi ne moc masové popularitě tohoto žánru, dokážu pochopit výrobce, že prvně vydá levnou odlehčenou školu, kde si to za pár šupů může vyzkoušet každý zájemce a tím se chytnou další potencionální nadšenci-hráči, kterým to stačit nebude. Ale prostě stavět to na této technologii mi nejde na rozum.

Vždyť s FSX:SE podle mě udělali díru do světa minimálně tím, že navázali výborné kontakty s developery addonů a díky této synergii se mohou věnovat pouze vývoji (skoro)dokonalého enginu a na modely letadel a krajiny mít dodavatele se zkušenostmi ověřenými dosavadní činností.

Teď jsem si vzpomněl na PhysX, před lety se na to prodávali extra karty, pak to koupila nvidia. Není třeba tohle ideální technologie pro letecký engine?

 

Dovetail Games Flight School   11. 4. 2016 / 01:54
JirkaK
"Ale prostě stavět to na této technologii mi nejde na rozum."

Otázkou je, co je to ta "technologie".

Samotný engine je vnímaný v kruhu vývojářů vesměs jako dobrý. Nemá smysl vymýšlet znova kolo. Samozřejmě způsob jeho implementace je věc jiná. Dá se to napsat dobře a dá se to napsat špatně, resp. to bylo napsáno v době kdy nebylo tolik možností. O tom postupném vylepšování svědčí P3D, mnohé problémy FSX vyřešili. Nový engine pak přinese nové možnosti.. třeba něco ve stylu jako když do P3D přidali podporu Speed trees.

Výhoda známého prostředí je ta, že pro vývojáře bude snazší něco produkovat. Některé věci půjdou snadno zmigrovat třeba nějakým nástrojem, který jim DTG dodá (stále není jasná otázka SDK, resp. jeho distribuce), některé bude sice třeba přepsat či ohnout, ale nebude potřeba psát to zcela znova, ale to by ještě problém nebyl, klíčovější by bylo zjistit jaké jsou možnosti a jak jich správně využít, to dnes ti vývojáři vědí.

To že jsou addony pro schopnost přežití simulátoru klíčové je jasné... MS FLight tím trpěl, dnes tím trpí X-Plane, byť se u něj situace zlepšuje a k dispozici začínají být kvalitní kusy, pořád je jich hodně špatných a to i poměrně draze placených.

X-Plane s vlastním enginem příliš velké hráče nepřilákal, i přes svou technickou vyspělost, multiplatformnost a realismus neláká ani velké davy virtuálních letců. Problém je nepřívětivé UI ale třeba i to že addon za 35 dolarů musíš vzít a ručně někam kopírovat. U konkurence je nemyslitelné že by ten addon neměl uživatelsky přívětivý instaler.. a to někteří mají i updater, který člověka nenutí nic někde hledat a stahovat, jednoduše klikne myší a update už se mu vesele instaluje.

V tomhle je Steam velká výhoda, člověk neřeší žádné manuální instalace nebo aktualizace, uživateli to ušetří čas a hlavně se o to nemusí zajímat, hned co vyjde nová verze čehokoli, bude vždy aktuální.
Distribuce přes Steam pak přinese další zájemce o virtuální lítání, někdo to někde zahlídne a řekne si že si to vyzkouší za těch pár šupů... zjistí že ho to baví a je v tom

Sice mají kontakty s vývojáři a třeba ORBX stojí za scenérkou, je to taky o penězích. Je sice hezké že jim do defaultu někdo něco kvalitního připraví, ale ten někdo si to taky adekvátně nechá zaplatit, takže by to ovlivnilo cenu.

PhysX byl docela problém ve výkonu a že to na začátku běhalo jen na nVidiích... Pokud si pamatuji a dnes se zas nějak extra hojně nepoužívá. Ono je sice hezké, že ti třeba ve víru větru docela reálně lítá listí, ale nejsem si jistý že by to bylo využitelné pro letecký simulátor jinak, než pro přidání nějakých vizuálních efektů.

Co se třeba využívá je teselace, která pomůže s mnohými povrchy... nejvíce to jde vidět asi na vlnách. Pokud ji máš zapnutou, tak vzhled a animace vln jsou plně na grafické kartě. Bez ní se o to stará procesor.
 

Dovetail Games Flight School   11. 4. 2016 / 09:12
maverick60   
Ja som si to cez Steam kupil. Sice neviem kedy mi to presne spristupnia { asi 25.4.2016 }, no uz len zo zvedavosti a zberatelskej vasne. Sam som zvedavy ako to pobezi.
 

Dovetail Games Flight School   11. 4. 2016 / 11:02
JirkaK
Jj to datum je +- správně. A když budeš mít nějaký problém, na steamu se dá hra vrátit pokud je to do 14 dní od pořízení/release předprodeje a není na ní nahráno víc jak 2 hodiy. Ale za těch 15€ by to snad ani nestálo
 

Dovetail Games Flight School   10. 4. 2016 / 12:16
JirkaK
A nějaké nové screenshoty, tentokrát s exteriérem Cheroke.

Zdá se, že budou do vydání vypouště screeny vždy v neděli.
33772 B / 750 x 422 / dfs1.jpg
37221 B / 750 x 422 / dfs2.jpg
26801 B / 750 x 422 / dfs3.jpg
 

Dovetail Games Flight School   10. 4. 2016 / 19:05
Admin
Kdy to vyjde pro Xbox?
 

Dovetail Games Flight School   10. 4. 2016 / 21:23
JirkaK
Citace z FB skupiny:

Dovetail Games:
At this moment in time we are only targeting a Windows 10 release and are fully focused on creating the best possible flight simulation we can for the PC platform. Whilst we may look into a console release down the line at the moment our efforts are exclusively PC based.
 

Dovetail Games Flight School   26. 4. 2016 / 23:45
JirkaK
A další ingame video... hýbe se to a vypadá to předpokládaně.

Problém vidím v shimmeringu... takž SGSS opět nutností, tím i vysoký výkon GPU

https://www.youtube.com/watch?v=MbWhneKEF6U
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ