Pracovní postup jak vytvářet, získávat objekty pro FSX - česky a tak trochu polopatě.
Instalované programy:
SketchUp 2016 + ModelConverterX
Video návod: Youtube – Tutoriál FSX – Jak vytvořit scenérku
http://www.flightsim.com/vbfs/content.php?2163-How-ToExport-Your-Sketchup-Model-into-FSX
https://www.youtube.com/watch?v=BdcbHXCdwL8&feature=c4-overview&list=UUs0J6PXao3bLpW4Lwhb0Pzw
1/ Otevřeme SketchUp – klik Start – klik na postavu + delete (tím ji odstraníme).
Klik Open 3D Warehause (knihovna) – do příkazového řádku napíšeme co hledáme, můžeme použít češtinu (kostel) nebo anglicky – klik Search.
Vybereme vhodný objekt – klik ano a počkáme až se nám na plochu načte.
Klik File – klik Export – klik 3D Model, napíšeme název souboru (kostel), soubor uložit jako typ Collada File (DAE) a určíme kam jej uložíme (Dokumenty), klik Export. Po načtení souboru program ukončíme.
2/ Otevřeme ModelConverterX – klik Import. V Dokumentech najdeme soubor (kostel DAE) a klikneme na nej. Dostaneme název souboru (kostel COLLADA Fil. DAE) - klik otevřít a požadovaný kostel se načte na plochu.
Otevřeme Minimize drawcalls… klik na Minimize dravcalls (proběhne minimalizace souboru) a klik Close.
Otevřeme Wizards, klik Connvert and place object wizards… klik Inpout – klik kostel (DAE), otevřít. Po načtení, Output máme nastaveno na Dokuments.
Teď nastavíme pozici (souřadnice), otočení (heading) a velikost (Scale) nebo klikneme na Show map a vybereme místo umístění objektu, poté klik Convert.
Upozornění Convert Wizard, klikneme Pokračovat a program uzavřeme.
3/Otevřeme Dokumenty, vytvoříme novou složku a zvolíme její název např. kostel Praha
do něj přetáhneme scenery (BGL) a texture (dds). A máme hotovo, dál již pracujeme klasicky, vložíme do FSX a přidáme do knihovny.
|
|