Právě to bylo v Monaku za tunelem, na konci dostal Alonso smyk a napálil do svodidel v místě kde prostě žádné tlumení pneumatikami není.. zbrzdil to na cca 250, otřesený byl ale vystoupil sám, spočetli mu to na 35G.
Někde se prováděly testy, kdy už hodně dávno posílali nějaké sáně které brzdily tím že vjely do vody.. cca 40G. Pravda těm co v tom seděli nebylo nejlépe ale dali to. Jde o to jak dlouho k tomu extrémnímu přetížení dojde... v případě té formule i těch saní je to opravdu minimální doba v řádech setin S. Na druhou stranu 5G v mém autě znamená že je to na hranici kdy odpalují pyrotechnické předpínače pásů, které mají právě mechanicky ovládanou rozbušku a někde na těch 5G to spustí... v té formuli mají téměř těch 5G při brždění... před 10 lety, kdy byly trošku výkonnější gumy dávali ze 100km na 0 na 9 metrech.
Samozřejmě dlouhodobější působení byť podstatně menšího přetížení je daleko problematičtější a netrénovaný člověk jde rychle do limbu... Opět ta formule... před x lety jsem četl studii, kde, kdyby nemuseli dodržovat všechny technické předpisy a mohli si to udělat po svém, tak by měli auto, kde by pilot běžně pociťoval kolem 10G, hlavně bočního přetížení.. hodně složitě by se jim hledali piloti.. i když, ti by ani nebyli potřeba |
|