Nemyslím si, e by se mělo jednat hned o konec při selhání vyrovnávacího rotoru. Jsou jistě způsoby jak na to. Jsem jen vrtulníkový simulátorčík a teoretik, ale zkusím pár úvah. Kdo má praktické zkuenosti z výcviku mě třeba zjebe a pak opraví Vyrovnávací rotor slouí k vyrovnání krouáku. Motor točí rotorem na jednu stranu, reakce je rotace vrtulníku na druhou stranu. Pilot to koriguje vyrovnávacím rotorem. Take kdy tohle chcípne, je potřeba se zbavit toho krouáku. Tedy odstavit motor. Vrtulník se pak stává vírníkem a je tedy ance zahájit autorotaci s řízením jen cyklikou.
Co se týče tý ruský obludy, tam to vypadá na aspoň tři navazující potíe. Jednak potíe s tím vyrovnávacím rotorem, pak se objevila zpráva - nevím jak pravdivá - e pilot ohlásil potíe s hydraulikou - tedy předpokládám, e i řízení cyklikou přestalo fungovat normálně a následně to finále a na zem vypadá jako vírový prstenec. Z toho by se dostal roztlačením mainy kterýmkoliv směrem pryč z něj. Co mu nemuselo s touhle obludou v tak malé výce jít. Je to opravdu jen moje spekulace nad videem a několika články. Kdo ví, jestli z toho někdy uvidíme závěrečnou zprávu. |
|