Nevím přesně co lze a co nelze dělat s řízením při takové poruše jakou měl tento stroj ale už mě několikrát napadlo. A dnes jsem se dočetl o podobném nápadu. Při selhání vyrovnávacího rotoru to znamená téměř vždy konec. Ještě jsem neviděl že by někdo s takto neovladatelným vrtulníkem přistál. Četl jsem že i v tomto případě se doporučuje přejít do autorotace ale nějak si nedokážu představit jak složité to musí být při těch otáčkách. Možná budu znít jako totální amatér. Nejspíš to i tím bude ale proč se nezkoušely testy s raketovým vyrovnáváním ocasu? Představte si že vám vyplivne zadní rotor a váš vrtulník jde k zemi. Jako poslední možnost před případnou katapultáží která není ve světě vrtulníků žádnou novinkou zažehnete malé trysky na nějaké tekuté (možná i pevné) palivo které dočasně stabilizují zadní rotor aby pilot mohl se strojem bezpečně přistát. Nebo alespoň od něj odejít po svých.
Četl jsem celkem zajímavý nápad. Odstřelit závěsy listů rotoru a použít padák. Vrtulník bude možná i po tvrdém nárazu KO ale piloti OK.
Co si o tom myslíte vy? |
|