| | | PMDG B737/800 3. 7. 2015 / 18:37 | |
| | Ahojte, pořídil jsem si B737/800 od PMDG a chtěl bych se zeptat, jestli někdo z vás nemá nějaký manuál v češtině. Dříve jsem létal pouze s klasickým B737, který je zdarma ve FSX. Ovšem, stroj od PMDG je úplně jiný. Jsem pilot "začátečník", a tak bych potřeboval poradit co a jak. Děkuji PS: Ten v angličtině mám, ale nerozumím ani slovu. |
| |
|
| | | PMDG B737/800 3. 7. 2015 / 18:49 | |
| | Hledej ve fóru, myslím že tam kdysi někdo dával nějaké odkazy. |
| |
|
| | | | PMDG B737/800 3. 7. 2015 / 19:08 | |
| | Dobře, zkusím něco pohledat. Strašně se těším, až to budu všechno zvládat a létat s mým oblíbeným strojem od Travel Service. |
| |
|
| | | | | PMDG B737/800 3. 7. 2015 / 19:45 | |
| | Tak našel jsem jen návod k FMC, tak kdyby někdo věděl ještě o něčem, nebo mohl poradit z vlastní zkušenosti, tak budu moc rád. |
| |
|
| | | | | | PMDG B737/800 3. 7. 2015 / 19:54 | |
| | | |
|
| | | | | | | PMDG B737/800 3. 7. 2015 / 20:20 | |
| | Děkuji, určitě kouknu. Snad si z toho něco vezmu. |
| |
|
| | | | | | | PMDG B737/800 3. 7. 2015 / 20:53 | |
| | může to startovat ve stavu připraveno na taxi nebo použít třeb CTRL+E...
když si nepřečte manuál v angličtině, jak se bude učit z videa v angličtině netuším? |
| |
|
| | | | | | | | PMDG B737/800 3. 7. 2015 / 21:01 | |
| | Já bych si ho rád přečetl, ale bylo by mi to k ničemu. Nejdříve bych jej musel přeložit do češtiny, a to by mi trvalo nejméně celé prázdniny. Kdežto když koukám na to video, tak alespoň vidím co zapíná, i když nerozumím, co přesně.. |
| |
|
| | | | | | | | | PMDG B737/800 3. 7. 2015 / 23:23 | |
| | Tak zrovna u PMDG jsou dva tutoriály kde popisují kompletní let od A až do Z a ke každému kroku máš i kompletní obrázek. Pro začátek je to skvělý materiál a textu tam moc není...
Vřele doporučuji možná místo kurzu PMDG kurz angličtiny, to se ti, zvláště v téhle části počítačové zábavy bude hodit, už jen proto že ta angličtina je takovým univerzálním jazykem v letectví. Osobně jsem se anglicky neučil, ok, na základce, po tom co do nás povinně lili ruštinu jsem ještě chvíli angličtiny zažil, ale tomu se nedá rozumně říkat učení angličtiny... Nicméně v oboru o který se zajímám si vždy dokážu dokumentaci přečíst a v případě nutnosti a použití nonverbální komunikace se zvládnu i nějak domluvit... Chce to chtít. Nějaký materiál v češtině sice najdeš, ale moc ho nebude... je tady jednoduše málo lidí kteří by se tomu věnovali, natož aby tvořili nějaký obsah
|
| |
|
| | | | | | | | PMDG B737/800 3. 7. 2015 / 21:39 | |
| | Promiň ale nahazovat letadlo pomocí CTRL+E, tak to je pak zbytečný si kupovat addon jako PMDG, který se má přibližovat realitě. Na videu může vidět přibližně reálné postupy a podle toho létat. Postupně si třeba na internetu zjišťovat čemu nerozumí, co k čemu slouží atd.. Nevím jaké má znalosti ale učit se manuál nazpaměť není nezbytné. Určitě je to příjemnější učit se ovládat letadlo za provozu, proto jsem mu to sem dal.
Jinak samozřejmě načíst si stav připraveno pro taxi je dobrý na trénink ale předpokládám, že u toho nezůstane napořád. |
| |
|
| | | | | | | | | PMDG B737/800 3. 7. 2015 / 21:48 | |
| | Hele, když přijdu z práce mám chvilku na lítání, tak chci prostě hned lítat a ne 15 minut nahazovat motor a alignovat INS, protože za hoďku už zase musím dělat něco jinýho. A alespoň tu hoďku si chce člověk zalítat s něčím, co má během toho letu realistické ovládání a chování. |
| |
|
| | | | | | | | | | PMDG B737/800 3. 7. 2015 / 22:00 | |
| | Jo, tak z tohoto pohledu to pak jo. To je jedno prostě když to bude chtít plně nahazovat, tak to video myslím dobře poslouží. |
| |
|
| | | | | | | | | | PMDG B737/800 3. 7. 2015 / 22:55 | |
| | Mno, tak jsme různí, že jo. Pro někoho může být komplet oživování nebo řádné umrtvování složitého stroje třešničkou na dortu jinak většinou nudného airline-letu. |
| |
|
| | | | | | | | | PMDG B737/800 3. 7. 2015 / 23:07 | |
| | Tak co komu vyhovuje je otázka jiná a už vůbec ne zda si kvůli tomu nemá smysl kupovat něco od PMDG. Já třeba o cold and dark slyšel poprvé právě po tom co jsem si koupil PMDG a v manuálu psali něco o tom že tak lze začít. Cold and Dark pro NGX nepoužívám protože nemám vhodné ovladače k tomu abych ho jejich pomocí rozchodil a šmrdlání kurzoru myši po virtuálních tlačítkách má s realitou společného asi tolik co použití CTRL+E nebo startování simulace v ready to taxi
Každý to používá jinak, Pokud se chceš rychle proletět už narazíš na to, že naprogramovat FMC zabere nějaký čas, natož k tomu aplikovat další věci a zdržovat se nějakým rolováním ze stojánky na runway... Běžně tím lidi stráví tak 20-30 minut... pak přijde pár minut slávy, než letadlo přejde plně pod kontrolu autopilota a až na maličkost jako nastavení výšky pro sestup na to člověk šáhne až těsně před dosednutím... V lepším případě 5 minut lítání na ruku, zbytek v závislosti na délce letu jen čučení do displaye a úvodní orgie s myší a virtuálním kokpitem
Myslím že klíčovější věc je naučit se s tím lítat než to startovat , to může přijít pozdějš |
| |
|
| | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 00:48 | |
| | No je to prostě na tom co koho baví a co upřednostňuje. Na trénování nebo rychle se proletět to je nesmysl podstupovat všechny procedury, ale zas pak když si chce člověk zaletět let se vším všudy jak to má být, tak to zabere času dost no. Míru reálnosti šmrdlání myší je blbost rozebírat, protože to jinak prostě nejde (pokuď teda nemáš postavenej plnej kokpit)
Je to na každým jak ho to baví, a tak nebo tak hlavně, že baví. |
| |
|
| | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 02:33 | |
| | Často se tu argumentuje reálností a pak to šmrdlání myší je blbost rozebírat... raději kvalitnější ovladač než kvalitnější letový model, raději kvalitní židli než lepší počítač... je to o ergonomii, o komfortu a snadnosti ovládání. Už tak ty komplexní letadla vyžadují od člověka extrémně velkou pozornost protože typicky u toho sedí jeden člověk a chybí tomu ten druhý, který by ho doplňoval... v zásadě tak většina lidí simuluje krizovou situaci, kdy přijde o druhého pilota a musí to celé řešit sám a do toho ta myš a klávesnice, když má člověk držet berany, procházet checklisty a hlavně.. pořád letět.
Plný kokpit potřeba určitě není, spoustu věcí nahradíš levnou alternativou, třeba saitekem... to co bude stát víc je v podstatě jen overhead panel, ale ten zas ti, kdo chtějí pořádnou simulaci snad mají, stejně jako spoustu dalších vychytávek - rozumnější modul autopilota, případně fmc, motorizované plyny atp...
Ale jinak souhlasím... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 07:56 | |
| | Predpokladam, ze sa nam tu o par dni pochavils velkym dotykovym monitorom za niekolko desat tisic z Tvojich neobmedzenych zdrojov, aby si nemusel smrdlat mysou a zasa budes o krok blizsie k realite.
Jasne, nejaky joy alebo barany je nutny zaklad, ale to smrdlanie mysou v kokpite mi doteraz prislo uplne prirodzene. Jasne, kazdemu by sa pacilo, lietat v "realnom" simulatore za par mega.
Ale v nasich domacich podmienkach vnimanie reality spociva hlavne v letovej dynamike, spravnom fungovani systemov apod. A je mi jedno ci tie systemy ovladam mysou za 10 Eur alebo dotykacom za 1000 Eur.
Ty chces proste za kazdu cenu poukazovat na to, ako je to stale nahovno lietat na domacich PC.
Tie prachy ci si doteraz minul a este urcite minies si mal investovat do realneho lietania.
Ale podla toho ako sa Ty vseobcne vyjadrujes, urcite by si nasiel nejake nedokonalosti aj v realnom lietani. Si fakt kverulant ? |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 09:45 | |
| | Pokud bych měl prostor a chtěl se omezit na jedno letadlo, pak bych si ten kokpit skutečně postavil. Zase tak draze nepřijde, co jsem kalkuloval tak do 1 míče se vlezeš s kompletním NGX včetně 180° plátna a třech projektorů. Ale nemá smysl stavět full cockpit, když v tom lítáš sám, takže ti stačí 2/3, který vyjde podstatně levněji, neb neřešíš věci pro copilota. V nějaké ekonomičtější variantě by ses dostal tak na počítám 300 tisíc korun.
Jasně třista klacků je pro někoho raketa o které si nechá zdát, ale spousta lidí investuje veškeré volné peníze do svého koníčku, plní si dětské sny... je jedno jestli je to "herní ovladač" za třeba půl míče, nebo někdo narve do fábie půl míče za pořádnou audio aparaturu a nějaký ten styling, koupí si motorku nebo jinak nepraktické auto jen tak pro zábavu. Někdo to prochlastá, někdo to prosouloží, někdo to nechá v casinu...
Navíc to fakt nemusí stát raketu... třeba tohle: http://www.vrinsightshop.com/shop/step1.php?number=42 je dobrý start k nějakému NGXaři... jasně kvalita poměrně žalostná, o reálné podobně nemluvě... ale když k tomu přidáš to kombo od saiteku tak máš téměř vše ovladatelné bez myši a klávesnice...
Ultimátnější řešení je třeba tohle http://www.simw.com/hardware/panel-737-pmdg-ngx-desktop.html v podstatě jen zapojíš a tradá, funguje to, pravda tady to chce ještě berany, plyny, pedály a overhead... cenovka za komplet bude něco málo přes půl mega a máš to bez práce...
Podstatně levnější ale méně kompaktní řešení je pak tohle http://www.simw.com/hardware/b737-single-seat-trainer-structure-components.html dokoupíš motorované plyny, overhead a když použiješ levné pedály a yoke tak seš na ceně čtvrt milionu za v podstatě kompletní, hlavně plně funkční kokpit... Být to můj cíl, tak jdu touhle cestou....
Navíc to nemusíš investovat najednou, dá se koupit neosazená verze a postupně do toho přidávat komponenty jak na ně našetříš, případně si na to půjčíš... stojí to co nějaká ojetina střední třídy a to si tady kupuje kde kdo...
|
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 09:54 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 11:34 | |
| | Tohle jsou samozřejmě sice hezký věci ale to už se dostaváme trochu jinam.
Dá se to uplně v klidu a na dobrý urovni simulovat i za pomoci, jako například já - berany/joystick (podle toho jestli airbus nebo boeing atd..) pedály, throttle quadrant, mám teda ještě panel autoplita ale to moc nepoužívám (nefunguje u většiny addonů)
Jak píšeš copilot..- to uplně krásně zastoupí FS2Crew. samozřejmě stejně toho pořád děláš většinu sám ale to si myslím, že vůbec nevadí, naopak. + k tomuhle všemu reálný postupy atd..+ blbůstky na doladění jako fspassneger, AES a tak dál.
A to šmrdlání myší, no je to na každým, ale do těd by mě ani nenapadlo nad tím nějak přemýšlet. Ty peníze co bych za to nechal kdybych stavěl home cockpit, mám na realný lítání, a dávat to ještě do home cockpitu, no třeba někdy, ale dá se to na dobrý urovni nasimulovat i bez toho. Pak bysme se zas mohli bavit i u toho home cockpitu že stejně sedíš doma a neni to reálný atd.. to nebude nikdy dokuď nebudeš v reál letadle. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 11:40 | |
| | Toho autopilota máš od Saiteku? Pokud ano, tak ho rozchodíš poměrně dobře s čímkoli... Pro PMDG používám SPAD, mělo by to fungovat i pro nějaké věci od A2A... a pokud si zaplatíš FSUIPC tak to rozchodíš snad se vším co tě napadne.
S tím kokpitem je to samozřejmě každého priorita, někdo ambice lítat v reálu nemá, natož s něčím větším a také jsou tu časové dispozice, někomu jednoduše vyjde čas na lítání jen později večer a i když neupírám nic atraktivitě nočních letů, tak přeci je už je to o něčem jiném. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 12:00 | |
| | Jojo od saiteku pro flight multi panel. SPAD mám a i FSUIPC ale já lítám hlavně s airbusem od aerosoftu a tam to asi ani nastavit nijak nepůjde. U 737 od ifly mi to normálně šlapalo ale ten airbus má ten autopilot trochu jinej no.
A ještě k tomu mi teď nějak blbne nevím jestli je rozbitej ale když ho připojím a zapnu SPAD tak se na disleji vůbec nic neukazuje v letadle to normalně nastavuje HDG například, ale na displeji nic není.
Jojo každej to prostě dělá jinak. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 12:18 | |
| | No máš blbou kombinaci
V PMDG se musí změnit ručně konfig a pak to začne posílat ty data z letadla do panelu. Bohužel tohle prej v Airbusu není
Nicméně hodně lidí ve spojení Airbus od Aerosoftu používá Lindu, tak třeba to s ní bude lepší |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 12:56 | |
| | Vidím, že jsem tady vytvořil velice zajímavou konverzaci, to jsem rád. Já osobně mám jen tento ovladač: https://www.alza.cz/thrustmaster-t-flight-hotas-x-d488301.htm Zatím jsem spokojený a zatím mi i postačí. Jinak co se týče té nauky, tak si to asi budu muset vše prostudovat sám, tohle za mě opravdu nikdo neudělá. Sice si s tou angličtinou dám více práce, ale pak budu rád, že to aspoň trochu znám. Jsem ochotný do toho investovat i hodně času, abych to opravdu zvládl. Na tom defaultním boeingu to není to pravé ořechové a určitě na tomto modelu nechci zůstat, spíše se chci posunout o něco dál. Tak uvidíme, jak to půjde.. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 13:21 | |
| | Jo PMDG je dobrá volba. Já už sice s boeingem nelítám ale na začátku jsem si koupil iFly a PMDG je asi lepší no.
Jinak dobrý materiály k učení a prostudování jsou například na IVAO->Trénink a nebo na ČSAV->Výukové centrum->Škola pilotů. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 15:08 | |
| | Díky, kouknu tam. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 13:13 | |
| | Jo tak o Lindě slyším poprvé podívám se co to umí. Díky |
| |
|
| | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 16:53 | |
| | Ještě si dovolím komentář k tomu používání myši ve FSX...
krom už uvedených věcí je tu ještě jeden argument, a sice "Mouse Cursor FPS drop", což je známý bug FSX, potažmo FSX:SE, kdy pokud je kurzor myši na obrazovce, dochází k poklesu FPS. U krabicové verze FSX se opravy nedočkáme, u FSX:SE je to ze strany uživatelů asi nejžádanější oprava a předpokládám že se DTG buď už v připravovaném, případně následujícím patchi na tuto chybu soustředí, P3D tímto problémem také trpěl ale chyba v něm byla už dávno ostraněna.
Kdyby nebylo jasné o co se jedná, hodil jsem na YT video... je ve videích nebo rovnou odkaz tady: https://www.youtube.com/watch?v=HWEkyKYxAEg
V závislosti na náročnosti scény ten propad FPS byl skoro o třetinu... Zvláště tubelinery bez zmíněné výbavy, a že těch bude drtivá většina, to musí docela iritovat. |
| |
|
| | | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 23:37 | |
| | Tak tohle by mě teda nenapadlo. To je pěkná debilita. Bohužel pro mě, mám krabicovku... |
| |
|
| | | | | | | | | | | | | PMDG B737/800 4. 7. 2015 / 23:41 | |
| | zatím je to problém všech... ale lidi se opravy dožadují docela dost, tak věřím že tohle poladí.. |
| |
|
|