Každý jsme jiný.
Mě to virtuální lítání taky strašně bavilo. A nechápal jsem jak je možné, že někdo píše, že mu nějaký joy leží ve skříni. No, a už mi taky joy zahálí... U mě to probíhalo tak, že jsem chtěl lítat se vším, co se dalo. Jo a na FS9, pak Xplane 9. Obojí jsem pak střídal. Oblíbil jsem si L410 (FS9) a MD 500 (Xplane). Nakonec se dost orientoval na vrtulníky. Do FS9 je prima třeba Bell 412, ale moc jak vrtulník se nechová. V Xplane je to kapku lepší. Zkusil jsem na vrtulníky FSX ... a rychle jsem od toho upustil. Celkem jsem se taky bavil u TU-154 (FS9). Zkusil jsem i online, ale to mě vůbec nechytlo.
Vždycky mi šlo o to, že se stroj ovládá. Jestli dole byla krajina 1px/10m mi bylo celkem fuk. Když se vrtulník/letadlo choval/o, aspoň trochu, jak by mělo hrozně mě to bavillo. Taky jsem si tvořil rozličná ovládadla. To mě bavilo z celého simulátoru snad nejvíc.
V neposlední řadě jsem přečetl spoustu informací, které mi zůstanou v hlavě i když simy smažu. Všechny ty teorie letu, proudění vzduchu, co dělá ve vzduchu vrtulník, že když mu selže motor nepadá jak brambora, co jsou rozličné přístroje, že existuje víc jak kompas (třeba některé přístroje v TU-154 jsou lahůdkové), trochu meteo, hodně elektriky, jak funguje USB, u níže zmíněného RC pak věci typu šíření elmg vln (že třeba míření anténou na model je to nejhorší, co můžete udělat), jak pracují serva, jak funguje bezkartáčový motor, jak vyvážit vrtuli, jak funguje hiller-bell stabilizace, proč zalepovat šroubky, dokonce jsem se chvíli zabýval samovyvažovacími mechanizmy, jak funguje LiPol článek, atd atd atd. Tohle je podle mě nakonec to hlavní. Neumřít hloupý. 
Reálné lítání je min 25000 na plachtařský výcvik. Hmm. Snad někdy, možná, ale pokud je budu mít k dispozici raději vezmu rodinu na Corfu. (to samozřejmně stačit nebude)
Ale lítat jsem chtěl. Co by se tak dalo.... no a zatím je to RC. O realitě se nedá diskutovat, pravda proti velkým strojům mají ty malé stoje některé výhody (nejen cena). Třeba se nezabijete (ale havárie hrozí ), většinou mají extrémní přebytek výkonu, ale zase pilotáž je složitější jak v reále, i když třeba u vrtulníků pomáhají udělátka typu gyroskop...
Ale člověk nesedí před monitorem, je venku, dokonce přijde mezi lidi...
|
|