Tleskám. Máš úplnou pravdu. Jsem stejného názoru. Taky mám v životě jiné priority. Beru to jako možnost nahlédnout do světa, který by mi byl v reálném životě zavřený, jednak z časových a taky i z finančních důvodů. Dovedu si představit, co by mi na to řekla manželka, kdybych chtěl za lítání utratit naspořené peníze. Nejsme žádná rodina v nouzi, ale pro představu jsme během dvaceti let manželství nebyli na zahraniční dovolené. Jiná věc by byla, kdyby se v 89. nezměnil režim. Tenkrát jsem chodil do Mosteckého aeroklubu a platil jsem všehovšudy 60 Kčs za roční svazarmovskou známku a 200 Kčs za bezmotorový výcvik, taky na rok. Nechci rozdmýchávat debatu na téma dnešního politického zřízení a finančních možností našich občanů, ale ne každý si může dovolit to, co jinému připadá jako vcelku cenově dostupné. Myslím, že uživatelů levnějších PC a starších simulátorů co používají především jen freewarové addony, je pořád dost. Soudím tak podle počtu stažení mojí scenérie LKMO do FS9. Tady je to zatím 151 stažení a na stránkách Kendyho 99. To mluví o tom jak hodně je ještě FS9 v kurzu. Taky patřím spíš k těm, co jsou vděční za hezké vylepšení zadarmo a neholduji placeným addonům. Létám převážně na výlety a kochám se naší i zahraniční krajinou. Ale taky rozumím těm, co jdou cestou plného ovládání letadla se vším všudy. Jestli je víc těch, nebo těch uživatelů ať posoudí oddělení marketingu firem, co simulátory vytvářejí. Já se tím zabývat nebudu. Simulátor je v první řadě pro zábavu, a pokud reální piloti Boeingů mají po šichtě ještě náladu doma sednout k simulátoru a procházet všechny procedury znovu a zadarmo, o tom pochybuji. Je to, jako by si kopáč opatřil simulátor lopaty. |
|