Sory, ale celej den doma čeká na DPP nebo PPL jen trubec. Já si s DPP, PPL a podobným vždycky domluvím kdy a kde - a pokud mi to nevychází, pošlu mu sms nebo zavolámj - a on mi to doručí v době podle dohody.
Pošta doručila (píšu sám za sebe, nikomu to nevnucuju) cca 50% zásilek tak, jak bylo domluveno - a zbytek - mhmhmhm - řekněmě nestandardně. Doplním - balíky si zásadně nechávám posílat do práce, kde i kdyby mne srazil hrom, trvale (trvale! - je to nemocnice) je někdo přítomen.
Když mi jde balík Českou poštou, předchází ho obvykle jeden či dva maily, přesvědčující mne, že pošta je ta nejlepší volba, a konstataci, že mi bude balík doručen (bez upřesnění kde a kdy). Přibližně v 1/3 případů (ne častěji!!) když je součástí adresy i telefonní číslo (píši je tam vždy), přijde mi ještě sms. Opět bez jakéhokoliv upřesnění. Tím začíná loterie.
Verze A: pošťák přijede v mé přítomnosti a balík mi předá. Pokud jde o dobírku, mám celou částku v hotovosti akorát - pak je vše v pořádku, balík dostanu a pošťák odchází.
Verze B:
- pošťák se se mnou v práci "nepotká" (tj. řekne někomu, koho shání, ale už nepočká, než vyjdu dvě patra od ambulance na sesternu nebo od sesterny k ambulanci a s tím, že toho má hodně a nemůže čekat - a dřív, ne tam dojdu zmizí.
- nebo nezmizí, ale já nemám hotovost - a pošťák nebere platební karty (drobný detail - pokud nějakou nplatební kartu pošta bere, je to stejně jen "postsparkasse" - ostatní karty berou jen takoví blbečkové, jako PPL, DHL a podobně)
- nebo mám tisícikorunu - a pošťák řekne, že nemá drobné - a buď si dojdu někam rozměnit (ale nemá čas čekat)
- nebo se pošťák vůbec neobjeví - nejen, že se "nepotká" se mnou (adresátem) ale ani nikdo jiný jej v daný čas a adresu nezaznamenal (vrátná, recepční, skladní, sestry atd.) Nicméně nNásledující den je doručen jiným pošťákem lístek, na kterém je napsáno něco ve stylu: "Pro opakovaný neúspěšný pokus o doručení vám zásilka nebyla doručena, dojděte si pro ni na poštu"
Když se ptám, proč mi nezavolali, nebo neposlali sms, řeknou "nemáme vaše číslo" - když řeknu "ale máte ho tady na balíku" - řeknou - to mi do instrukce nenapsali. Když se zeptám, proč mi neposlali kontakt na doručovatele, abych s ním mohl domluvit pevzetí zásilky, jak mají ve své nabídce, řeknou "tak se to u nás nedělá".
To jsem si nevymyslel - to všechno jsou skutečné epizody ze spolupráce s Českou poštou. O otevírací době a jejím "lehkém přizpůsobování" by se daly psát další romány. Kdo si kdy dovolil žádat jakousi nápravu nebo změnu už ví, jakým martyriem si člověk musí projít, než dode k poznání, že je to stejně k ničemu.
Nic z toho (!!) se mi s DHL či PPL (DPD a pod.) nestalo. Jednou mi PPLák ujel před nosem, protože musel kvůli mne skoro 10 minut čekat (nemohlk jsem se utrhnout) - mobilem se mi ozval, omluvil se a řekl, že předá nějaké zásilky, které musejí být na čas - a pak se ke mně vrátí. Což přesně dodržel. Jedná se o zkušenost s cca 300 většinou dobírkovými zásilkami v průběhu posledních cca 3 let. Kdyby to šlo, celou ČP bych nechal vystřelit na Mars. Jediné, co dovedou, je válet se ve svém vyžilém státem potvrzovaném monopolu a těm drobným lžím, kterými se obklopuje, těm už asi i sama pošta věří.
|
|