To jsi citoval mně
Pravdou je, že FSX SP2 přinesl částečnou podporu více procesorů aspoň v tom, že druhé a další jádro načítá textury.
Nicméně, pokud se podívám na onen test:
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/radek/2014/pentium_g3258/charts/fsx_1920n.png
...tak pro FSX vidím, že...
2x 3200MHz na nepřetočeném G3258 dá výkon 30,
kdežto
4x 3200MHz na i5 4460 dá výkon skoro stejný 30.3.
Zvedá se to pouze s kmitočtem, nikoliv počtem jader.
Takže buď tam ten SP2 neměli (což pochybuji), nebo ty textury nebudou kritické a s tou optimalizací více jader/procesorů to nebude u FSX tak žhavé.
XPLANE verze 10, je od základu je postaven na vícevláknovém zpracování, ovšem tam KDE TO JDE.
Pro detaily o tom, jak pracuje u XPLANE podpora více procesorů, viz
http://forums.x-plane.org/?showtopic=55346
Když to zjednoduším, tak vykreslování grafiky, respektive ovladač grafiky, je typicky jednovláknový, takže u moderních počítačů často bývá výkon grafiky tím úzkým hrdlem a důvodem, proč nabušené procesory jsou nevytížené. Načítání scenérií běží na více vláken, takže si klidně vezmou volná jádra/procesory a přechod mezi složitými scenériemi je pak plynulý (ale tam záleží zase na discích).
Naopak výpočet letového modelu (tvého letadla či každého dalšího AI letadla) může běžet v samostatném vlákně, ovšem to hodí tak 10% zátěže v porovnání s grafickým ztvárněním výsledku.
Proto si já osobně myslím, že pro provoz XPLANE je lépe více jader, pro provoz FSX vysoký výkon byť malého počtu jader. |
|