| | Boční vítr 28. 11. 2014 / 08:05 | |
| | Máš dvě základní metody "boje" s bočním větrem. Pokud totiž s bočákem poletíš normálně a s čumákem v ose dráhy, bude tě vítr snášet ve svém směru od dráhy. Nákresy např. zde: http://www.mpaviation.com/lessn15.htm Doporučuji také FAA učebnici.
První metoda je let ve skluzu, se zkříženými kormidly, což je vlastně to, co píšeš. Křidélka proti větru a noha na druhou stranu. Kulička tudíž bude vychýlena.
Druhá je "krabí" metoda, kdy máš čumák eroplánu vytočen proti větru (v úhlu podle síly větru), ale nejsi ve skluzu (kulička uprostřed). Teprve krátce před či při vyrovnání přejdeš do první metody. Šlápneš nohu po větru tak, aby ses srovnal s dráhou, křidélka dáš proti větru - v ideální případě sedneš v mírném náklonu na návětrné kolečko.
Zajímavé je, že některé dopravák (např. TU-154) měly první metodu zakázanou a v "krabu" i sedaly. Je to proto, že mají negativní vzepětí (křídla mírně dolů), v důsledku čehož by při přistání v náklonu hrozil dotyk křídla k zemi. |
| |
|