| | | OT - bak. práca ADS-B/ACARS 22. 11. 2014 / 15:49 | |
| | Čaute všetci simulátorčíci aj reálne lietajúci
Rád by som sa obrátil na vás všetkých s jednou prosbou. Píšem bakalársku prácu na tému: "Využitie systémov ACARS a ADS-B na sledovanie civilnej leteckej prevádzky" a rád by som pozháňal čo najviac dostupného materiálu na túto problematiku. Nejaké veci sa samozrejme dajú dohľadať cez strýčka Googla, nejaké veci sú rozpísané na weboch napr. ads-b.cz a kmitocty.cz , no ocenil by som prípadne aj materiály z praxe, z reálneho lietania po EU/svete. Škola mi zapožičala ads-b receiver SBS-1e na sledovanie, ktorý mi funguje a ACARS sa dá celkom pekne prijímať cez Icom prepojený s PC a dekódovacím programov.... Ocením akékoľvek návrhy, nápady a materiály. Kľudne formou SZ alebo na om5atc(zav)gmail.com. Ďakujem |
| |
|
| | | OT - bak. práca ADS-B/ACARS 22. 11. 2014 / 18:39 | |
| | | |
|
| | | | OT - bak. práca ADS-B/ACARS 22. 11. 2014 / 21:58 | |
| | Pomôže určite, len je skôr problém s dôveryhodnosťou Wikipedie Ale určite ďakujem Neviem teda či sa dá zohnať nejaký "matroš" o tom ako to celé funguje napr. v lietadle, tech. popis systému ako taký napr. pre mechanikov... |
| |
|
| | | | | OT - bak. práca ADS-B/ACARS 22. 11. 2014 / 22:19 | |
| | Da. U nas neviem ci ACARS niekto pouziva (ADS-B a ADS-C ano). Kedtak skus Austrian, LH, zapadne aerolinky, s tym, ze si student, robis pracu... Pripadne priamo Airbus a Boeing by mozno mohli poskytnut nejake relevantne casti FCOM, AMM |
| |
|
| | | | | | OT - bak. práca ADS-B/ACARS 23. 11. 2014 / 08:27 | |
| | Občas som zahliadol pri dekódovaní ACARS-u aj mašiny Travel-u, tak najprv teda skúsim tam a potom budem skúšať zahraničné firmy. Myslel som, že mi také nikto neposkytne. Ale keď vravíš, že sa to dá, tak určite skúsim |
| |
|
| | | | | | | OT - bak. práca ADS-B/ACARS 23. 11. 2014 / 12:29 | |
| | Najit se to urcite da. Stahni si nekde Desciption Operation (v Boeingove reci AMM Part 1) a hledej kapitolu 46 Information System
Treba Airbus to ma hezky popsany v A330, a hadam, ze novejsi era budou daleko lepe zpracovany. NG a A320 ackoli tento system maji, uz tak hezky zpravovany nejsou.
Obavam se, ze kopii pro BP ti oficialne jen tak nekdo neda, protoze se za dokumentaci plati vyrobci "vypalny" o 50000 EUR za typ a mas zakazano ji sirit tretim stranam.
K Wikipedii. Sice to neni povoleny zdroj, ale mas tam vetsinou od kud cerpali a ty knihy si muzes nekde pujcit. |
| |
|
| | | | | | | | OT - bak. práca ADS-B/ACARS 23. 11. 2014 / 13:25 | |
| | Jasné, ja to chápem. Však uvidíme, že čo sa mi podarí získať... Za opýtanie určite nič nedám, tak to skúsim. Každopádne určite ďakujem za námety a prípadné možnosti |
| |
|
| | | OT - bak. práca ADS-B/ACARS 25. 11. 2014 / 00:14 | |
| | Prepáč, len sa opýtam na ktorej si škole? Odbor? |
| |
|
| | | | OT - bak. práca ADS-B/ACARS 25. 11. 2014 / 14:19 | |
| | Načo to potrebuješ vedieť? Uniza Pedas KLD |
| |
|
| | | | | OT - bak. práca ADS-B/ACARS 25. 11. 2014 / 19:46 | |
| | Tipuji, že kolega přemýšlí o nějaké VŠ |
| |
|
|