Nazdar
Na to Ti asi nikdo neodpoví, a kdybych měl já, tak se v prvé řadě zeptám po informacích, které jsi nedodal:
- startoval jsi letadlo dle návodu?
- proběhly všechny check-listy regulérně a OK?
- máš zapnutou KLN-ku?
- máš v ní natažený a aktivovaný letový plán?
- jaký symbol svítil po obou stranách tlačítka "CTAB" než jsi ho zmáčkl?
NĚCO TI TU ZKOPÍRUJU Z MANUÁLU:
Režimy ABSU:
Rucní – na ukazatelích na panelu autopilota se zobrazí symbol beranu – v tom prípade pilot
rídí letadlo berany a ABSU na základe jeho povelu pohybuje rídícími plochami a delá urcité
úpravy (povšimnout si toho lze napríklad pri pritažení na vzletu, kdy ABSU „kmitá“
výškovým kormidlem, ackoliv jsou berany pritaženy ve stálé poloze.
Automatický (stabilizovaný) – kdy se na ukazatelích (x) ukáže ruský nápis "CTAB".,
znamená, že ABSU rídí letadlo sám podle povelu z panelu autopilota. Ukazatele (x)
reprezentují horizontální kanál (vlevo) a vertikální kanál (vpravo). Je-li napríklad na levém
ukazateli režimu nápis "CTAB"., automat rídí letadlo v horizontálním smeru –
doleva/doprava; v pravém potom nahoru/dolu. Je-li na nekterém ukazateli nápis "OTKL"
(vypnuto), znamená to, že daný kanál je vypnut. V tomto stavu letadlo NESMÍ do vzduchu!
Ovládání ABSU:
Nejprve je treba ABSU zapnout hlavním vypínacem SAU / STU na stropním panelu. Ten má
význam dávat nahoru až tehdy, když je již v hydraulických systémech tlak, a všech 9 vypínacu (x)
je v horní poloze – jen tehdy se na ukazatelích objeví symbol beranu.
Základní podmínkou aktivace automatického rízení je stabilní (vyvážená) poloha letounu – na
ukazatelích obou kanálu je ikona beranu na bílém pozadí. Je-li tam nápis "OTKL", máme nekde
problém a autopilot se pro daný kanál nezapne. Autopilot aktivujeme zeleným tlacítkem "CTAB",
kdy se zmení uvedená ikona na obou kanálech na bílý nápis "CTAB" na cerném pozadí. Autopilot
automaticky vyrovná náklon a udržuje poslední vertikální polohu (podélný náklon, pitch).
snad Ti to pomohlo, ahoj Marian |
|