FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 30. 11. 2024, svátek má Ondřej Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Stroje z Kunovic Jeden příspěvek | Celý strom
Stroje z Kunovic   13. 11. 2013 / 11:47
anton
Něco pro potěšení oka.
http://www.youtube.com/v/zok7LltWU0E?hl=fr_FR&version=3&rel=0
 

Stroje z Kunovic   13. 11. 2013 / 14:01
kuma   
Hezké, hezké....
Myslím, že to tu sice bylo, ale vůbec to nevadí skouknout znovva. Málokteré oko zůstává suché, blaník - to je holt nosalgická legenda!

PS: a z hlediska evropské bezpečnosti je to šrot, který do vzduchu nesmí a nesmí - a nesmí...
Chjo...
 

Stroje z Kunovic   13. 11. 2013 / 14:29
Lišák   
To se pleteš,v LKJH mají Blaníka letuschopného a má povolení létat,jenom zesílení atd stálo cca 350000kč
 

Stroje z Kunovic   13. 11. 2013 / 14:35
Lišák   
Jo a imatrikulačka je OK-0920
 

Stroje z Kunovic   13. 11. 2013 / 15:18
Lišák   
Viz tento příspěvek :http://www.falconaircraft.cz/galerie/l13-blanik-ok-0920-opet-leta
 

Stroje z Kunovic   13. 11. 2013 / 21:14
MiG-21MFN
to si fakt někdo zaplatil zesílení jo? tak to fakt nechápu pochopím, když někdo provozuje Ačko nebo 23 (teda tak na půl, provoz blaníka je drahej jaxvině), ale nechat si to ještě zesílit...
 

Stroje z Kunovic   13. 11. 2013 / 21:30
kuma   
No, řešilo se, že diagnostika (defektoskopie) by mohla stát stejně 170-200.000 Kč a někdo vyhodnotil, že přenýtovat za dvojnásobek je lepší, než kupovat z ciziny olétané hadráky. Já to chápu, i když u nás jsme koupili laminát (a zadlužili se jak prase).
 

Stroje z Kunovic   13. 11. 2013 / 21:44
MiG-21MFN
já to teda nechápu. když nekoupíš ask-21 nebo arcuse, ale koupíš něco normálního (SF-34 například), tak to nestojí tolik a provoz je za hubičku... a když koupíš nějaký starý k-7 nebo 13, tak to je uplně zadarmo... na základní výcvik to stačí bohatě. blaníky jsou skvělý letadla, podle mě snad neni lepšího výcvikovýho éra, ale systém údržby je totálně idiotskej.
 

Stroje z Kunovic   14. 11. 2013 / 00:04
Mike76
K-7 tu je... Prohlídka za hubičku když to podrovná žáček vysoko tak se to odveze do NDR tam za pár euro vezme soudruh flexu a svářečku a vymění trubku a zpátky se ten kus potáhne ceconitem... Lítání na fakt za pár korun...
 

Stroje z Kunovic   14. 11. 2013 / 07:51
MiG-21MFN
my ji máme v klubu taky. lidovejch 150 na hodinu se s reálnejma 600+ za blaníka prostě nedá srovnávat :/
 

Stroje z Kunovic   14. 11. 2013 / 08:10
Mike76
A povozíš se podobně... Bohužel pro Blaníky... škoda že s těma rakušákama nikdo nepohne a Blaníky hnijí někde v rohu hangáru.
 

Stroje z Kunovic   14. 11. 2013 / 09:27
Blackrat
No kdyby bylo český ÚCL (nebo kdo to má pod palcem) co nač, tak řekne že na ně sere a ať si vylížou polevu - že u nás se to nikdy nestalo a jestli si to chtěj zakázat u sebe tak je to jejich boj. Blaníků sou stovky a křídla upadly jednomu. Jezdit rozhrkaným fáčkem taky nikdo nezakazuje (pokud prošlo technickou) a zabít se v tom může víc lidí než v Blaníku..
 

Stroje z Kunovic   14. 11. 2013 / 15:23
AJS
No, pro mě smutný je hlavně fakt, že po třech letech po Blaníku skoro neštěkne ani pes, nikomu vlastně ani moc nechybí, a přichází se na to, že díky údržbě to bylo letadlo drahé na provoz, vhodné dnes spíš pro fandu do historie, kterému nedělá problém v letadlech topit peníze. A kluby, kterým jde o každou korunu, si našly lepší řešení a na Blaníka si skoro už ani nevzpomenou.

Bohužel to bylo letadlo z jiné doby...
 

Stroje z Kunovic   14. 11. 2013 / 18:29
Mike76
Protože slavná EASA a ÚCL se posadí na prdel...
 

Stroje z Kunovic   15. 11. 2013 / 13:50
AJS
Mohl bys mi prosím vysvětlit mechanismus, jakým může ÚCL u transferovaného letadla zasáhnout a říct jim (komu? EASA, výrobce?), ať si vylížou?

Fakt, zajímalo by mě to.

Můžeme vystoupit z EU a tím pádem z EASA, nebo držitel Typového Certifikátu může letadlo nechat vyjmout ze seznamu tranferovaných letadel, a na annexovanými ÚCL jistý vliv má, ale jinak mi to není jasné, jak. Rád se nechám poučit.

 

Stroje z Kunovic   15. 11. 2013 / 14:38
Blackrat
Co já vím a hovno mi je do toho. Nejsem ouřada. Je to náš úřad, naše letectví, naše letadlo, tak ať se snažej.
 

Stroje z Kunovic   15. 11. 2013 / 14:39
Premek
Hmm, to byl vskutku erudovaný názor. Děkujeme
 

Stroje z Kunovic   15. 11. 2013 / 14:49
Blackrat
A jakou odpověď si čekal? Co já o tom vím? Já jsem jen jako občan hrubě nespokojen s prací evropskýho i našeho úřadu. Pokud mě někdo vyvrátí že na to jedni i druhý nedlabou, ale usilovně to řešej, tak vemu svoji invektivu zpět.
 

Stroje z Kunovic   15. 11. 2013 / 15:04
AJS
Ty jsi nespokojen, ale nevíš konkrétně s čím.

Víme jen, že nás serou Oni, ti druzí, ti nad námi...

 

Stroje z Kunovic   15. 11. 2013 / 15:10
Premek
Sorry, ale druhou větou sis naběhnul.
Když o tom nic nevíš, jak můžeš vědět, že na to úřad dlabe?

Víš, byl bych ten poslední kdo by se zastával jakýhokoliv úřadu, ale nadzvedává mě to hospodský "kdyby chtěli, tak můžou... ONI"

Nebo si představuješ, že za Tebou přijede delgace z kraje, předají Ti pertinaxovou Tatru 603 a Toniček Trósilu se Ti "omlovi, že cheba bela ve špatné elektrónce z jejich podniko Katoda Olomóc?"
 

Stroje z Kunovic   15. 11. 2013 / 15:38
Blackrat
Já jsem o žádnejch ONIch nemluvil, tak mi to tady nepředhazuj, nejsme na novinky.cz. Já jsem jasně řekl koho pokládám za viníka stávajícího stavu. Podle čeho soudím že na to dlabou? 3 roky po průseru a letadla nelítaj. To je podle mě docela solidní argument pro takový tvrzení. To jako když někde upadne křídlo 50 let starý cessně 150 se kterou někdo dělal psí kusy, tak je taky všechny zaříznou na tři a více let nebo na furt? Rozumnej přístup by byl podle mýho trapnýho nevzdělanýho a amatérskýho názoru na tom éru napřiklad zakázat akrobacii, když už něco. Pro trvalý uzemnění nevidím (já amatér) důvod, stalo se to jednou, letadel jsou (byly) v provozu stovky.

A jak ty víš že něco dělaj? Zatím tady do mě oba jen prudíte, ale neřekli jste ani jeden argument kterej by pány úředníky omlouval. Takže se hoďte do klidu jestli nemáte k věci víc co říct. Já víc co říct nemám - svůj názor obyčejnýho člověka zajímajícího se o letectví už nějakých 20 let jsem řekl, jiný argumenty nemám a hádky o hovně mi žádnou radost nepřináší - nikdy sem tady žádnej baobab nerozjel a nehodlám s tím začínat
 

Stroje z Kunovic   15. 11. 2013 / 16:40
Lowmick   
Teda zrovna od tebe bych takovéhle pindání nečekal...

Kouknul jsi na některé ze čtvrtletních zpráv ÚZPLN? Teď přesně nevím konkrétně ve které, ale v nějaké z nich sem tam téma Blaníků nakousnou.
 

Stroje z Kunovic   15. 11. 2013 / 19:16
kuma   
No, Stando, nikdo ti tady o tom moc psát nebude, protože už tady o tom byly napsány a nadiskutovány stromy a stromy (tady na péráku). Tak se dá čekat, že si většina řekne - už jsem k tomu svý řekl - proč bych to psal znova. Takže pokus skutečně chceš informace argumenty, bouchni do vyhledávače.
 

Stroje z Kunovic   17. 11. 2013 / 19:42
Mike76
Je zajímavé že Pilátusu teď upadlo křídlo, umřelo dost lidí a nikdo neuzemnil všechny Pilátusy ani EASA... Je to zvláštní...
 

Stroje z Kunovic   17. 11. 2013 / 22:27
AJS
Možná proto, že The Belgian newspaper La Denière Heure reported that the single-engine Pilatus plane was also involved in a less serious crash in 2000.
In that crash, while flying at just 30 metres above ground at an aerodrome near Lille, all 11 passengers including the pilot were injured - but no one was killed. The plane was rebuilt and re-registered before it started flying again two years later


Ve zkratce, tohle letadlo už jednu havárku v roce 2000 mělo, a tak není vyloučené, že strukturální porucha, ke které došlo, je s tím spojená. Spíš se asi teď třese ten, kdo to opravoval.

A možná taky, že to s tím nesouvisí, a pak k nějakému omezení dojde, jako na Z-142 a L-13. Hodně záleží, jak se k tomu postaví výrobce, a věřím, že Pilatus se k tomu postaví.
 

Stroje z Kunovic   17. 11. 2013 / 22:18
AJS
Já nevím, jestli má cenu nějak do hloubky diskutovat, když dáváš docela zřetelně najevo, že problematice moc nerozumíš. Píšeš, že No kdyby bylo český ÚCL (nebo kdo to má pod palcem) co nač, tak řekne že na ně sere a ať si vylížou polevu - že u nás se to nikdy nestalo a jestli si to chtěj zakázat u sebe tak je to jejich boj.

Dobře, myslel jsem, že víš něco, co já ne, proto jsem se zeptal. Tak ti tedy napíšu v kostce, proč ÚCL nemůže nic takového jim (Rakušákům) říct: L-13 je tzv. transferované letadlo. Co to znamená? Odpovědnost za typovou způsobilost přešla z národních úřadů (ÚCL) na EASA. A ta reguluje celou EU plus několik dalších států. Není tedy možné, aby se nějaké omezení týkalo jen nějaké země. Takže veškerá problematika leží na ose Držitel typového certifikátu - EASA. ÚCL v tom nefiguruje. Nemůže jim říct, ať si vylížou, že se to týká jich (asi Rakušáků) a u nás se to nestalo.

Tím neříkám, že všechno ohledně tohohle problému L-13 považuju za čisté, to rozhodně ne. Ale dráždí mě zkratkovitá a neinformovaná řešení.
 

Stroje z Kunovic   17. 11. 2013 / 22:42
AJS
Dále, pro představu, že ÚCL se v rámci svých pravomocí snažilo alespoň o zmírnění dopadu:

http://www.caa.cz/postup-na-udeleni-opakovane-vyjimky-pro-kluzaky-l-13-l-13-a


 

Stroje z Kunovic   14. 11. 2013 / 20:01
neotryx
wau ! Kde takový klub najdu ? A taková otázka, jak moc tím i klesla cena výcviku GLD ?
 

Stroje z Kunovic   14. 11. 2013 / 21:47
kuma   
No, já nevím, co jste s tím batníkem dělali, ale 600,- kč teda nákladovka nebyla ani náhodou. My se vešli do 300 a kdo si předplatil bokem pojistku, lítal za 180,- S nákupem laminátu se nic nezlevnilo, protože ho musíme splácet. Ceny se srovnaj až za několik let, pokud nalítáme hodiny, až pak teprve bude laminát "lacinější." U blaníka je jen jedna darda, to je generálka. Kdo lítal bez záloh na generálku, tak pro něj blaník drahej nebyl...
 

Stroje z Kunovic   13. 11. 2013 / 16:43
kuma   
Ano - a taky je řada Blaníků áček, a řada z novější série, která má centroplán jako L-23 a takjy blaníků rovnou super (L-23). Ty všechny létají (no, moc jich nejni). Nikdo mne ale nepřesvědčí, že ty zbylé jsou šrot a že jedinou cestou je ten německý brutál za skoro půl milionu (přenýtování, zpevnění atd, atrd).
 

Stroje z Kunovic   13. 11. 2013 / 16:54
neotryx
mám pocit, že i AK v LKHC má letuschopného blaníka Snad se nepletu ..
 

Stroje z Kunovic   13. 11. 2013 / 19:10
PB   
Nepleteš, máme jej v podobě L-13A, který smí.

PB
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ