Jakožto virtuelní konstruktér, virtuelní bouchač virtuelních nejtků, virtuelní zkušební letec svých výtvorů, u mě pouhých 20 minut z každýho záletu. Takže sečteno podrtrženo, sotva 50 hodin za rok.
Ale když zavzpomínám a juknu do záznamníku letů, tak tu mám jednu větší štrapáci.
Viz: 15.2. 2006
Právě jsem si vyjel celkové výsledky z mého avizovaného letu s letounem Tupolev Tu-114 CCCP-L5611, dle rekordního letu,uskutečněného v červnu roku 1958, který znamenal v tehdejším měřítku úctyhodný výkon tak velkého letounu.
Dle tabulek z tohoto letu poskytnuté z listu Izvěstija jsou údaje o jednotlivých etapách letů, časů a délky trasy.
Po uskutečněném letu na FS jsem porovnal tyto hodnoty a došel k závěrům.
15.2.06 Start v 9:53 Moskevského času. kursem 037 směr na Jaroslavl. Nad městem Amderma změna kursu 025 k ostrovu Dikson. H letu= 11 000m, nad pobřežím ledového moře, přelet řek Ob, Jenisej a Léna bylo dosaženo města Tiksi, poté změna kursu na Jelizevo. Nad Jelizevem obrátka na Vladivostok. Přistání ve 23:30, tedy spoždění 40 minut za skutečným letem.
16.2.06 Start v 6:31 ráno k druhé etapě. Hodinu za skutečným letem z důvodu výpadku proudu. Odstartoval jsem směrem nikoliv na západ, ale dle skutečného letu na sever, a nad Petropavlovskem na Kamčatce otočný bod směrem na jihozápad. Nad Jakutskem jsem se vyšplhal na výšku H= 12 000m, (dle skutečného letu zde vlétli do silné bouře, proto výstup na H=12000m). Přistání v Taškentě bylo v 19:35. Opět za skutečným letem zpoždění o 0:20 minut.
17.2.06 Start v 6:52 ráno ke třetí etapě, dvě hodiny za skutečným vzletem a nabrán kurs směrem k městům Samarkand, Dušanbe, Alma-Ata, a poté kursem k městu Omsk. Z Omsku jsem pokračoval severním kursem až k otočnému bodu nad ostrovem Dikson, kde jsem provedl lehké korekce v ladění AP. A po několika hodinách letu bylo dosaženo města Minsk. Přistání bylo tentokrát s desetiminutovým předstihem v 16:51. Po dotankování a krátké přestávce, vzlet k poslední etapě v 17:51. Let pokračoval k městům Leningrad, Talin, Riga, Vilnius, Kiev, Kišiněv, Tbilisi, Baku, Ašchabad a nad tímto městem otočka a přímým směrem na Moskvu, a přistání druhý den 18.2.06 v 6:46 minut ráno, zpožděním o 14 minut.
Závěr. Za skutečným letem jsem se opozdil o jednu hodinu a čtyři minuty, tedy čistý let mi trval 49:34 minut, což je vinou toho že jsem za letu prováděl určité korekce kursu, výšky a hlavně rychlosti, která v některých etapách nedokázala překročit limit 710 km/h. Měl jsem zadané nastavení větrů a jejich směru proměnlivé proudění hlavně ve vyšších výškách.Prolétnutá vzdálenost činí 34512 km, tedy o 132 km více než let z roku 1958. Korekcí výpočtu je čas zkrácen o čtvrt hodiny, což činí 50 minut za skutečným letem.
Asi tak:
EEE |
|