| | | Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 15:27 | |
| | Mozna jsem uplne blbej, ale zatim se mi nepodarilo vyresit to, aby nebylo ovladani predniho kola svazano s pohybem smeroveho kormidla. Mozna je to pro nekoho trivialni problem, ale mne to stve, protoze tezko mohu pred startem korektne provest kontrolu ovladacich ploch, kdyz mi pri vyslapnutim smerovky zacne letadlo pri pojizdeni vybocova Proto se ptam - Da se to nejak udelat, aby se smerovka a rizeni predniho kolecka nejak uplne oddelilo? |
| |
|
| | | Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 15:32 | |
| | A co takle kontrolovat když stojíš? |
| |
|
| | | | Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 15:59 | |
| | obavam se ze to nejde ,je to urceny pri tvorbe konkretniho letadla
animaci a je to vlastne urceno v mdl souboru kazdyho letadla .napr.
defaultni cessny ve 2004 jsou udelany tak ze pokud letadlo stoji a nehejbe se tak pri pohybu smnerovky se predni kolo neotaci ,pri pohybu zacne reagovat i predni kolo . a to je urceny v mdl souboru kazdyho letadla . takze stim asi nic neudelas. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 16:06 | |
| | zavisi to od toho ako developer urobi mdl a ako nalinkuje (a nazve) jedntlive party, a s tym ty uz nic neurobis.... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 17:33 | |
| | Takze je de facto treba teda PMDG 737 spatne udelana? Tedy v tomto smeru? |
| |
|
| | | | Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 17:32 | |
| | Ale o to prece nejde... jde o to, ze takhle to proste u airlineru nefunguje. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 17:38 | |
| | 1) tohle neni airliner, tohle je simulator ... pokud ot simulator neumi, nebudou to umet ani letadla (moc letadel jsem v FSce nelital, ale setkal jsem se s timto pouze u nekterych letadel "old-timers" co jsou v FS2004, vesmes tedy ostruhova letadla - existuje nejaka klavesova zkratka pro zapnuti / vypnuti ostruhy (snad to mocnemotam ) )
2) v puvodnim dotazu jsi nespecifikoval jake letadlo mas na mysli ... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 19:46 | |
| | Aha, to je pravda Takze pro upresneni... u 737NG |
| |
|
| | | Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 16:05 | |
| | tak nejak to moc nejde .) protoze u spousty letadel (a hlavne u malych) jsou pedaly svazany jak s podvozkem tak s kormidlem i v realu |
| |
|
| | | Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 16:06 | |
| | Možná jsem úplně blbej, ale v reálu snad ovládání směrovky a předního kola taky není oddělený. Opravte mě jestli se pletu. |
| |
|
| | | | Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 16:26 | |
| | nekdy ano, nekdy ne.. u malych letadel bych rekl je to casto spojene ... |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 16:31 | |
| | Tak se ptám dál, jako spravnej trouba, jak se teda ovládá přední podvozek u jiných letadel, a když už se tady projevuju, tak by mě zajímalo, čím se v reálu ovládaj brzdy. |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 16:40 | |
| | Zase jak u čeho. Např. B737: výchylka kola o 7° pedály, větší speciálním kolečkem na levé straně kokpitu. Brzdy pedálama tlakem na jejich horní část.
|
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 16:42 | |
| | muze to byt ruzne napr velky boeingy maj takovej volantik kterym se toci ... a tim se ovlada kolecko...... byva videt na nekterych fotkach, i tady se obcas objevily...
a ovladani brzd.. napr. my mame v ULkach (echo) paku mezi sedackama, a tou se ovlada okruh brzd (podobne jako brzdovym pedalem v aute)....
je tam i ventil, pomoci kteryho to je schopny fungovat i jako parkovaci brzda |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 16:58 | |
| | No ja napriklad co sem delal Katanu tak v realu se predni kolo toci vlastne "samo " kam chce tudiz neni spojeno se smnerovkou ale otaci se libovolne samo. jak se to ovlada pri pojizdeni? napr. zatocit vlevo:
plna smnerovka v levo + leva brzda a trochu vice plynu a zatoci to.predni kolo neni brzdene.
takhle je to u katany. ja nejsem real pilot ale takhle sem to pochopil z manualu. jestli je to blbe tak mne opravte. jo a brzdy jsou na vrcholu pedalu na kazdym pro kazdy kolo zvlast. |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 17:15 | |
| | Takhle je to treba i u MiG-21, L-39, L-29 a mozna by se jeste neco naslo.
Pokud to mate u tehle letadel spojene, da se to nasimulovat tak, ze si najdete contact point pro to predni kolecko a misto uhlu na ktery se da vytocit zadate 180. Je to ten 8. parametr....
Uzivejte!
Vita |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 17:36 | |
| | A da se teda nejakym zpusobem opravit ten mld soubor (z laickeho pohledu), aby to predni kolo u 737 nebylo spojene s pedalama? |
| |
|
| | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 17:40 | |
| | nechci se mylit (je to mozne), ale mam pocit ze tu michate dve odlisne veci
jednou veci je, zda se vizualne meni smer kolecka pri zataceni na modelu letadla.
druhou veci je, zda letadlo zacne zatacet kdyz otocis kniplem ci ne ... a to v MDL souboru IMHO neovlivnis, to je IMHO dano fskou jako takovou .. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 20:56 | |
| | Nekde jsem kdysi zahledl nastaveni "rudder travel restricted/unrestricted" a resil jsem presne opacny problem - letadelko mi nereagovalo na pedaly dokud jsem zminovany prepinac na panelu neprepnul. Uz si ale opravdu nejsem jisty jestli to byla zalezitost jen modelu letadla a nebo FS. Zkusim zalovit v manualech stroju ktere letam a hodit sem odpoved
|
| |
|
| | | | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 21:40 | |
| | Ale ne, nemichame. Myslim ze jemu je kolecko ukradeny stejne jako me.
Ale na ten Boeing se ta moje rada stejne neda aplikovat... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 22:05 | |
| | U PMDG se ten volantik pri pojizdeni ve VC dokonce i hybe podle toho jak zatacis |
| |
|
| | | Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 18:38 | |
| | Taky by mně zajímalo, jestli se dá změnit citlivost ovládání předního kola. U některých letadel je téměř nemožné je udržet při pedálovém řízení na dráze. |
| |
|
| | | | Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 20:40 | |
| | Někde v nastavení FSky jsou Assignments a Sensitivity. V sensitivity se dá nastavit citlivost jednotlivých os na joysticku. |
| |
|
| | | | Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 21:11 | |
| | teď řeším stejnej problém...je to skutečně skoro nemožné s pedálama udržet letadlo v požadovaném směru delší dobu...buď zatočí moc,nebo vůbec...a sensitivity a to ostatni mam na nule...jak to tady resi ostatni,aby bylo rolovani bez problemu? ovladam pri rolovani krome pedalu vFS jeste neco? popr. co mam udelat v nastaveni,aby citlivost byla co nejnejnej...nižší...??? |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 21:35 | |
| | ono je to obcas i otazka treningu - kdyz jsem pred casem vymenil joy za pedaly s beranama, tak jsem musel oprasit Cesnu a jedno odpoledne jsem jen roloval, startoval a pristaval, nez jsem to dostal do rukou a nohou .... a pak jeste zbyva kalibrace, jak uz tu myslim padlo... |
| |
|
| | | | | | Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 21:45 | |
| | no prave...kalibrace-samozrejme,ze to bude asi otazka casu naucit se rolovat,ale ja nevim,jestli to mam spravne vsechno nastaveny co nejvic jako v realu,pak bych to treba trenoval se spatne nastavenejma pedalama a bylo by to k nicemu Potreboval bych vedet,jak vsechno nastavit spravne... |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 21:53 | |
| | dostal som maila
ja si myslim to čo bolo uvedene vyššie- totiž , že je to otazka cviku a zvyku, ja mam nastavene sensitivity ani neviem ako proste tak aby to aspon trochu odpovedalo realite aku poznam z ULLa, a ostatne je len na tom skušať to a skušať stale dokola , až sa ti do dostane do nohou
Ja som v reale lietal iba asi 3-4 druhy ULLa lietadiel a každe malo citlivosť pedalov inu a musel som si chvilu zvykať, hlavne keď po štarte u jednomotoroveho era pridaš sprudka plyn tak ťa to vytoči do strany raz-dva-proste si to musiš par krat vyskušať a potom to pride tak nejak samo...ako to už v živote býva |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 21:57 | |
| | nezbyva nez souhlasit (taky abych nesouhlasil, kdyz jsem o tom psal). Lital jsem jen s joystickem a kdyz jsem se dostal na real sim 737, tak jsem tam cloumal s beranama a pedalama jako nesvepravnej - ten instruktor ze me musel byt hotovy. Byt tam nekdo s nama, tak mi asi ohodil zada . Na druhou stranu meto natolik dostalo, ze jsem zminene poridil a pilne cvicil... |
| |
|
| | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 22:37 | |
| | dobře díky,budu trénovat...snad to do těch nohou opravdu přijde...jo a nevíte při jakej rychlosti se roluje s PMDG 737? To vím,že průměrně kolem 20kt,ale co kdyz zatacim? Zatacet zvladam tak max při 10-15kt.
Jinak se mi to zdá,že to jede moc rychle...má se tedy při zatáčení víc brzdit? |
| |
|
| | | | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 4. 3. 2005 / 10:33 | |
| | Odpověděl sis sám. Rovinky se jezdí 20kt, zatáčky 10kt. |
| |
|
| | | | | | | Re: Re: Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 3. 3. 2005 / 21:53 | |
| | Kdyz nad tim zpetne premyslim, tak jsem mel ze zacatku problem s brzdama - nel jsem je nakalibrovany "na doraz" v odbrzdene poloze a pak mi to obcas pribrzdovalo jedno nebo obe kola pri polozenych nohach na pedalech. Ale je fakt, ze to se da snadno identifikovat, protoze se informace o brzdeni zobrazuje v FSkovem okne. Samozrejme je potreba mit spravne nakalibrovany "stred" osy - tam si nechavam trochu nulovou zonu jako ochranu proti rozklepanym noham Ale predpokladam, ze to asi neni nic noveho. Jeste me napada bocni vitr a nesoumerny tah motoru - pouzivam u PDMG dve paky a nekdy je to znat, ze se motory krapet rozchazi |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: Nastaveni ovladani predniho kola a smerovky 4. 3. 2005 / 00:55 | |
| | a o jake letadlo se jedna? pokud je to nejaky jednomotorak, tak je to uplne normalni a musis to letadlo drzet ve smeru pedalama.... a chce to trosku cviku, ze zacatk mi to vadilo ale ted nemam zaudny problem takrka libovolne letadlo v FS udrzet tam kde chci |
| |
|
|