Aha, to jo.
Zprvu jsem nekoukal na budíky, takže jsem si to pak pustil znovu v lepším rozlišení - a vyšlo mi, že přiblížení bylo na cca 90 KT (jestli ten rychlměr není v MPH, to jsem nerozluštil), tedy asi rychlejší.
Na klapkách měli 75-80, to zas není tak moc, po stažení plynu necelých 80 a pokud mne paměť neklame, tak rychlost na přistávacích klapkách u Pa-28 by měla být 66-77 KT (to první pro krátkou dráhu). Žák byl tedy asi rychlejší o 10 KT (když je dráha "z kopce" - je asi potřeba ji brát jako "kratší"). Pádovka s klapkami by měla být někde na 50 KT, měl by se tedy asi vejít do těch 66-70 KT.
Co bylo výrazné, tak "plavání" - přízemní efekt u dolnoplošníku. Z videa se dá těžko odhadnout, v jaké části nakonec sedli, jestli by to šlo (nebo spíš už nešlo) ubrzdit, jak vidno na "odložené TaG to ale stačilo. Jaké klapky tam měl? Indikátor je mimo obraz a samozřejmě s menšími klapkami to asi víc plave a nezpomaluje, než když tam jsou 40°.
Pokud mne někdo piperovsky zkušenější opraví, budu rád.
PS: to video má smysl, že jako vnadidlo rozpoutá (doufám) diskusi, která může být zajímavá a možná i poučením pro některé z nás. |
|