Beriem. Ale uz som to povedal. Ocakavali sme nieco ako novy engine, nejaky novy graficky koncept ale ako sa ukazuje v mohutnych suhlasnych svetovych reakciach na skoncenie FLIGHT vsetci priaznivci FS si cenili prave velmi konkretne produktove zlozky, ktore nebolo treba menit (paradoxne prave pripravujem jedny skripta, ktore o tom hovoria). Pripustam, ze „skon“ FLIGHT moze byt aj nejaka letna kacica, alebo super lacny marketingovy prieskum potvrdzujuci ako ist dalej. Pamatate sa na to, ked vydali prve screeny a videa. Tesili sme sa na dokonale prostredie, ktore – ako sa ukazalo – vedia spravit. Preco ale tie keciny o inom polietani, o zatiahnuti obrovskeho mnozstva hracov, ktorí sa lietaniu vyhybali a vdaka FLIGHT objavia nove pocity. Hracska lobby je uz dnes velmi dobre segmentovana. Ak by aj niekto napr. z FANTASY clubu nahodou zabludil k FLIGHT, tak sa na par minut pozrie na freeware a pri zisteni, ze si musi nieco doobjednat a vyskladat to bez vahania odinstaluje a zahresi si nad stratenym casom. Ked sa pozriete na vsetky tie Veltrhy s ponukami, IVAA, VATSIMI a stovky stranok pre nas, bodaj by kazdy produkt mal taky trh ako mal MS FS. Okrem kvantity trhu, sme predstavovali vysoko kvalitne zastupenie, lebo sme uz zavisli a stavame sa dlhodobými nakupovacmi. Ked este vychadzal MS FS kazde dva roky, tak na kazde nove vydanie sme sa tesili ako male deti. Pri troche masivnejsej reklamy (ktoru ako sa ukazovalo, vobec nepotrebovali), by predavali tak, ako akcne hry o pol noci s navalom fanusikov a barikadami pred predajnami. A este k Billovi. Nech sa zastaval FS akokolvek, zakladatel tvori korporatnu kulturu, ktora by mala dlho fungovat nielen po jeho odchode ale aj smrti. Mam k nemu uplne lahostajny postoj a prajem mu 10 nasobok jeho miliard, no ked MS dokaze takto dynamicky odhadzovat trh s uz spomenutým potenciálom a znakmi, tak nieco nie je v poriadku. Brancoj |
|