len co si pamatam z aerodynamiky: viac listov= nizsia ucinnost , najucinejsia vrtula je jednolista s protizavazim. Co sa tyka stabilizacie onou vecou ktoru si spominal- je to podla mna vec typu a jeho vrtochov . Napriklad robin 22 44 66 ma stabilitu riesenu zas inym sposobom a to predlzenim hriadela rotora. U lietadiel je to tak ze cim mas vykonnejsiu pohonnu jednotku tym vacsiu vrtulu potrebujes na prenos energie do propulzie. Az sa dostanes do bodu ked je vrtula tak velka ze obvodova rychlost konca listu je nadzvukova - co je neprijatelne kvoli odporu a hluku. Pridas teda dalsi list , tym znizis obvodovu rychlost konca listov (zatazenim motora) .
Takze aplikovane na tvoj problem - ak tam pridas dalsie listy neviem ci tym nieco ziskas , ale podla mna sa ti zvacsi vrtulovy moment a aj aerodynamicky - cize asi bude potrebna dodatocna uprava aj vyrovnavacieho rotora (neviem). Stabilitu by to podla mna malo mat vacsiu
Ale to len tak hadam... |
|