| | | Trochu OT- silný vítr a zaparkovaný B-747 26. 5. 2012 / 19:07 | |
| | Omlouvám se za OT, ale narazil jsem na tohle video:
http://www.youtube.com/watch?v=J3al8fHbG28
Ten bulík prý čeká na sešrotování, takže je vybrakovaný a tudíž lehký s posunutým těžištěm. Ale mně to na chvíli připadalo, jako by se chtěl ještě naposledy podívat do vzduchu... |
| |
|
| | | Trochu OT- silný vítr a zaparkovaný B-747 26. 5. 2012 / 20:13 | |
| | Já říkám pořád, že i věci maji svoji duši. Víte kamarádi, jak je mi šíleně líto, že se ty mašiny rozřezávaj a při tom tolik dobře posloužili. Člověk nemá mít sentiment, člověk má myslet ekonomicky, makro či mikro, je mi to zcela jedno, ale přeci jen. těch muzeí je pořád málo a lidí co by mohli na tom dělat a udržovat je je mnoho, ale nikdo je nezaměstná protože to není na pořadu dne v týhle kapitalisticko-deviantský společnosti se starat o dělníky. Jen hrstka vyvolených hrabe. Ale to jsem odskočil. Mrzí mě, že se řezaj jednadvacítky, Tu-154 a podobně a při tom muzea jsou ve směs buď prázdná nebo plná sice několika kousků, ale většinou venku v zuboženým stavu. A taky se na nich nedělá, nejsou lidi, peníze, materiál, není prostě nic. |
| |
|
| | | | Trochu OT- silný vítr a zaparkovaný B-747 26. 5. 2012 / 22:06 | |
| | Doslouživší letadla se naprosto nejvíc likvidovala v dělnicko-rolnické společnosti, když už to do toho taháš. Kolik zbylo Arad, Siebelů, Mezků, Mosquit a dalších? Kolik bylo zničeno v aeroklubech Buckerů, Šohajů a Orlíků, kolik vater se z nich udělalo...? Kolik bylo leteckých muzeí a kolik, včetně těch malých, držených při životě nadšenci, kteří opečovávají třeba "jen" jednu jednadvacítku a několik artefaktů, je v současnosti? V rozporu s tím, co píšeš, jich je dost a přibývají, stačí se zajímat.
Můžem si o dnešku a tom, co se děje okolo, myslet svoje, ale z hlediska zachování a udržování staré techniky při životě nebyla lepší doba, než teď. Podívej se, kolik našich veteránů, letadel i aut se vrací ze světa zpátky domů, ať už jako provozuschopné či statické, a kolik projektů běží? Kolik toho vstává z popela? |
| |
|
| | | | Trochu OT- silný vítr a zaparkovaný B-747 26. 5. 2012 / 22:14 | |
| | Nejsem nadšenej ze všeho co se v naší zemi děje, vadí mi toho fakt hodně, ani nevím kde začít a kde skončit, ale tohle je opravdu tak mimo, že buď je to hodně hloupá provokace nebo musíš být pod obraz. Promiň, ale tady se ozvat musím, jako příspěvek do Haló novin dobrý, ale běž se podívat kolik historických letadel je u ošklivých a zlých kapitalistů a co nám tady nechal bolševik. |
| |
|
| | | | | Trochu OT- silný vítr a zaparkovaný B-747 26. 5. 2012 / 22:27 | |
| | já teda pepka naprosto chápu, neb znám jeho minulost a profesi atd.... |
| |
|
| | | | | | Trochu OT- silný vítr a zaparkovaný B-747 27. 5. 2012 / 16:31 | |
| | Já Pepka taky chápu, protože i mně to trhá pajšl, když vidím třeba jak bezostyšně filmaři stříhali zbytky letadel třeba při natáčení Tmavomodrého světa (a to už koupili jako šrot) - ale je fakt, že zrovna tenhle kus l etecké nostalgie (či měkkosrdatosti) fakt nesouvisí se zřízením a kapitalisticko-socialistickou polarizací...
Páč tu minulou dobu pamatuju, můžu říct, že se starejm letadlum dneska daří v nejhorším stejně, možná fakt o dva zaječí chlupy dřív, než před převratem (když už se éro dává pryč a do muzea, tak se mu aspoň autogenem nepřeřezává hlavní nosník...) |
| |
|
| | | | Trochu OT- silný vítr a zaparkovaný B-747 26. 5. 2012 / 22:24 | |
| | Jen můj názor.Nic víc, nic míň. Ale když už ten názor je teda mimo, tak to nic nenadělám. |
| |
|
| | | | | Trochu OT- silný vítr a zaparkovaný B-747 27. 5. 2012 / 00:22 | |
| | Nebylo to nic osobního, jen bych vždy brečel, když vim kolik unikátů zmizelo za bolševika jen kvůli lidské hlouposti. Třeba takový L 200 Orel, který zničili nikoliv krajští tajemníci, ale zaměstnanci NTM v době, kdy už se vědělo, že je to jediný kus na světě! Nebo, když si v zimě ve stejné instituci přitápěli Mosquitem, jen proto, že to dřevo bylo nejblíž po ruce. Když jsem začínal kdysi dávno v AK Karlovy Vary, tak tam ještě žila příhoda s MiGem 19 (moje srdeční záležitost), který tam letuschopný Svazarmovci v rámci brigád romzlátli do šrotu, aby na něm náhodou někdo nefrnkl přes kopečky, když vedle stál hangár plnej letadel. Právě ve srovnání s érama, který už nikdy nebudou, mi ten povzdech za 747 (sice krásnou, ale kterých je mraky) stál za ten příspěvek. Howg
Teda, mimochodem, pokud by jsi měl chuť podílet se na záchraně jedné 19 a jedné 21 jsi vítán. Klidně přes SZ. |
| |
|
| | | Trochu OT- silný vítr a zaparkovaný B-747 27. 5. 2012 / 22:44 | |
| | mňa zaujalo hlavne to, že ten eroplán je fakt dobre spravený, ked aj v konfigurácii bez motorov s malými klapkami je takmer schopný z miesta odletieť. Bolo by zaujímave sa v kabíne za kniplom aspoň pohojdať. |
| |
|
| | | | Trochu OT- silný vítr a zaparkovaný B-747 27. 5. 2012 / 23:27 | |
| | To mi připomíná příhodu, co jsem slyšel: Mechanici vážili v hangáru ATRku a pořád jim ta hmotnost neseděla tak, jak by měla - jednou to bylo o pár kilo víc, pak méně. Nakonec se přišlo na to, že nejsou dovřené dveře hangáru a (i slabý) větřík lehce nadzvedával ATRku a mařil pokusy o přesné vážení. A když k tomu ještě nemá motory, je ořezaný a má klapky víceméně dole, tak to dopadá takhle |
| |
|
| | | Trochu OT- silný vítr a zaparkovaný B-747 28. 5. 2012 / 08:41 | |
| | Odhlédnuto od nostalgie bych čekal, že budete přesnějc koukat.
Ten letoun nemá tendenci vzletět (!!) - zejména s vykradenými náběžkami asi vztlak na takhle rozbouraných křídlech nebude nic moc - on jenom vzpíná nos (což právě působí tím nostalgickým dojmem) - takže akorát má asi jen stabilizátor v hodně natažené poloze - a tak když fouká, zdvihá mu to nos. Víc nic bych od toho chudáka asi nečekal...
|
| |
|
| | | | Trochu OT- silný vítr a zaparkovaný B-747 28. 5. 2012 / 12:42 | |
| | Jasně, ale právě o tu nostalgii šlo |
| |
|
|