JJ. Este si spominam,ked hovoris o tych efkach taku divocinu: Bol kurz na strelby a bombardovanie v Linich niekedy v 90 tych rokoch,kedy sa stretli vsetci mladi piloti vo vycviku zo vsetkych stihacich plukov/Bechyne,Line,Pardubice/ a lietalo sa na Jince na strelnicu.Samozrejme sa malo odstrielat a odhadzat co najviac,tak sa nedodrziaval minimalny cas medzi letmi/u pilotov/, a akonahle pristal,hned bola pripravena dalsia masinka,nabyta a podvesena a pilot skocil do era a frcal.Podla predpisu bola masina natankovana do plna,takze paliva bolo az prilis na let na Jince a späť/tusim 2400 litrov sa plnila efka/.Na let na Jince to spotrebovalo aj so vzletom asi 300 l ,urobilo sa takych 5 naletov a mazalo sa domov.A taky zlepsovak,co sme vymysleli na utratenie paliva bolo,ze po poslednej steci pilot vyberal do stupanie,ale bez plynu,odbrzdil na 600-700km/h a vysunul podvozok a brzdiace stity, a buchol tam forsaz,samozrejme malu.Nesmel ale prekrocit 700km/h,bo to bolo obmedzenie na podvozok,a pelasil smer Line na 1000m. Pritom musel este bicovat hada/vyraz je pre neoficialny sukromny manever,kedy sa rychlost dala znizovat zatackami a pretazenim,ako ked raketoplany manevrovali pred pristatim/. A takto sa dosiahlo,ze pilotovi trval let takych 10-15 min a stihol sa zbavit aj paliva,ked na pristatie bolo uz tych 1400-1300 l , co bol uz max.povoleny zbytok na pristatie.
Myslim,ze dnes uz ma nikto za to nezabije,ked som to tu vyklopil. Taketo nieco nebolo vobec v sulade s predpismi,ale plnil sa metodicky plan na 100% a to vyhovovalo vsetkym papalasom.
Ovsem skoda toho petraku.....ale ked cena bola okolo 1,70 Kčs /lit, tak co s nim..... |
|