| | OT ! : letadlo přece nemůže vzlétnout, je to podvrh :D 21. 3. 2012 / 18:04 | |
| | Tragede, ale u prikladu s navijakem se bavime se o tahani, ne o drzeni.
Dalsi priklad na tahani: vem si koleckove brusle, a postav se na bezecky pas. Jakmile se pas rozjede, tak ano, zacnes se hejbat dozadu. Nicmene kdyby ses v tuhle chvili chytnul treba lana natazeneho ze steny oproti, a tahal se po nem, pas uz neni schopen ti v tom branit jinak, nez pres kolecka trenim. To ale nemuze byt dostatecne na to, abys ho nebyl schopen "pretlacit" resp. "pretahnout" - to by ti byly ty brusle docela k nicemu, takhle brzdene. Konstrukcnim cilem je naopak minimalizovat vnitrni treni.
U taliru demonstruji to, ze pas neni schopen svym protipohyben letadlo zastavit, resp. ze svym pohybem neni schopen donutit letadlo pohybovat se stejne jako pas samotny. |
| |
|