| | Ups.. Buď se sekl Kalousek, nebo iDnes... 3. 3. 2012 / 20:42 | |
| | ICAO Annex 13 říká, že stačí abys měl pro danou událost tým lidí, kteří budou mít odpovídající pravomoci - být na místě události, sbírat cokoliv na místě, kompletní přístup k vyšetřování ostatními orgány (např. Policie) a materiálům souvisejícím s událostí, možnost řešit simulace, apod. Ideálně nepropojené na složky řešící trestní stránku věci (bohužel ne úplně samozřejmost). To nemůže pochopitelně jen tak někdo, ale jestli je to separátní úřad, pobočka úřadu, nebo nějaký nepojmenovaný tým odborníků je víceméně jedno. Dokonce nemusí být žádný, lze požádat o vyšetřování někoho jiného z jiné země.
Je to spíš otázka prestiže, než nutnosti nebo odbornosti. Pokud jde o mě, kdyby u nás nehody řešilo NTSB nebo AAIB, tak bych byl úplně spokojenej. To by ale u nás musela být leteckým jazykem angličtina. Jestli to ale bude někdo od nás je víceméně jedno a jak se jmenuje taky - pokud budou poskytovat potřebnou součinnost u OK registraček a u v ČR vyrobených letadel a k tomu řešit GA u nás doma aspoň tak jako doposud, tak je to v pořádku. Pokud tam budou odborníci se zkušenostmi a praxí a budou mít součinnost ostatních složek vysletřování, tak na to nelze nic namítat. Mám pochopitelně výhrady - ÚZPLN se příliš zaměřuje na detailní stránku věci a zanedbává následný rozbor příčin, nevydává potřebná závazná doporučení, školení, nařízení, apod., ale to se třeba časem zlepší... |
| |
|