FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
FSX Jeden příspěvek | Celý strom
FSX   3. 3. 2012 / 08:57
Patresk0
Zdravim, som uplny amater co sa tyka FSX, par hodin som si odlietla na boeingu 737 a stym som nemal ziadne problemy, ale boeing 737 ma onudil a chel som skusit nieco vetsie teda boeing 767 a mam tu hned problemy... 1 a velky problem je ze vobec neviem ako funguje CDU, hladal som vela navodov ako ho nastavit atd a stale neuspesne. Postupujem tak ze si vytvorim vo fsx plan IFR VOR To VOR trebars z bratislavy do pariza a pak uz neviem podla coho sa nastavuju tie arrivals a departures, su tam nejake runways atd ... Najlepsie by bolo kebyze mi niekto spravi video navod alebo obrazkovy co presne za radom treba klikat pri kazdom lete ktory sa riadi VOR TO VOR Dalej ked sa lieta vor to vor a zahlasi mi z atc turn left heading 350 tak mam vypnut LNAV a natocit sa na 350? Alebo to znamena ked mi dava ATC instrukcie ze mam nastavene zle to CDU... Raz som doletel priamo do letiska, nastavil som ILS na danu ruway samozrejme ze lietadlo to iba preletelo a letelo dalej rovno dalej prec od letiska, taktiez mi ATC vravelo kam mam natacat ale LNAV sa tym vobec neriadi a riadi sa tym co sa uda do toho cdu

Zabudol som este na jednu vec ako mozem predom si urcovat nejake arivals, runway ked neviem predom aku mi atc priradi na pristavanie? Ci to nema stym nic spolocne? Este pochopim ked si volim odletovu drahu, ktory taktiez viem az po rozhovore s atc
 

FSX   3. 3. 2012 / 09:04
Luděk Ch.
Na rovinu, máš v tom hrozný zmatek a obávám se, že sis pro začátek vzal příliš velké sousto. Měl bys začít s něčím menším. Jinak co se těch postupů navigace, příletů atd. je to v podstatě stejné, jako u 737. Nenapsals ani, jaký model 767 máš. A videonávodů najdeš mraky na youtube, stačí se podívat. Ale opravdu nejde naučit tě to všechno v jedné odpovědi. Je to hlavně o samostudiu. Snad někdo přidá odkaz na výukový materiál virtuálních sítí IVAO, VATSIM).
 

FSX   3. 3. 2012 / 09:07
Teflon_490   
Neco mi rika, ze ta 737 byla default, takze odtam to vedet nebude.
 

FSX   3. 3. 2012 / 09:20
Patresk0
Ano ta bola default a tam bolo klasicke GPSko nie CDU cize stym som problem nemal a navyse tam som lietal aj tak pomocou iba IFR
 

FSX   3. 3. 2012 / 09:07
Teflon_490   
Ahoj. S tim videem si delas srandu? Existuje stranka, jmenuje se Youtube, a neverim tomu, ze bys tam nenasel videotutorial na to jak litat se 767.
Tady jeste najdes detailni navod presne pro FMC 767: http://forum.highinthesky.cz/local_links.php?catid=6
Takze se nejdriv podivej na tady tyhle veci, poradne to prostuduj a pak se sem vrat s tim zbytkem co nebudes vedet.
A jinak, dneska uz se po Evrope vor2vor nelita, s FMC litas pres system bodu a airwayi, cestu si potom muzes naplanovat podle tratovych map a nebo jednoduseji pres tuhle stranku http://rfinder.asalink.net/free/
 

FSX   3. 3. 2012 / 09:15
Patresk0
Ja som na youtube toho nasiel hodne, ale to cdu si kazdy zadava manualne a to ja neviem, cize premna jedina moznost je to pridat cez urobeny plan co by nebol problem ale neviem ako to vsetko spravne ponastavovat

Na tejto stranke vid posledny prispevok je odomna s obrazkami ako nastavujem to cdu tak sa mozte nato mrknut

http://www.captainsim.org/yabb2/YaBB.pl?num=1220997876/45#45
 

FSX   3. 3. 2012 / 09:34
Teflon_490   
Na default planner v FSce zapomen, rikam, musis si trat vygenerovat trebou routefinderem a tohle do toho FMC zadat rucne, at chces nebo nechces.
 

FSX   3. 3. 2012 / 09:46
Lejzy
lze i routefinder -> flightsim.cz -> planovani letu -> vytvorit letovy plan do FSX -> nahrat v FSX (v CDU jako company route)
 

FSX   3. 3. 2012 / 09:53
Patresk0
Nepouzivam defaultny mam FS Build myslim ze ten je postacujuci nie?

Inak chcem vediet ze ked letim vor 2 vor a veza mi povie ktorym smerom mam tocit tak by som mal vypnut lnav a nastavit heading na kurz ktory mi zdeli ATC?
 

FSX   3. 3. 2012 / 11:45
Patresk0
Pozrel som vela tutorialov ohladom toho CDU a stale mam vtom velky chaus, proste v ziadnom tom tutoriali im dotoho nekecalo ATC, teda vatsina tutorialov skoncila uz po nastaveni takze vobec neviem ako sa to ma chovat pocas letu, je to normalne ze ked nastavim to CDU, letovy plan mam vytvoreny VOR 2 VOR cez FS BUILD mi dotoho keca ATC turn left headin 380 trebars? Mam to proste ignorovat a nechat lietalo letiet cez trasu ktora je vytycena vor 2 vor?
 

FSX   3. 3. 2012 / 12:12
Marek07
Keď zatočíš na kurz 380° zožeriem svoje 30cm vlasy
 

FSX   3. 3. 2012 / 12:16
Patresk0
To bol len priklad, ale proste mi to nedava zmysel ze mam vytvoreny plan a atc mi trepe vkuse ze mam niekam zatacat a nemam sa drzat trasy...
 

FSX   3. 3. 2012 / 12:18
Marek07
To bol dosť blbý príklad, keďže kružnica má len 360°. Vidieť, že v tom máš chaos, začni VFR mašinami, nauč sa poriadne lietať, prejdi na VFR mašiny s IFR prístrojmi a potom až na veľké stroje. Takto si tu spravíš len hanbu a povesť človeka, čo si nedá poradiť... a ver mi, že takých tu už je...

Výcviku zdar !
 

FSX   3. 3. 2012 / 12:25
OKMAR
Souhlas +1 - no, právě jsem dopsal svůj koment s odkazem na MP

OKMAR
 

FSX   3. 3. 2012 / 12:21
Mike2811
V důsledku zvalitňovaní služeb se od března přidalo dalších 120°, to nevíš ?
 

FSX   3. 3. 2012 / 12:43
Marek07
Pfúúú kluci.. asi budem potrebovať preškolenie o nových postupoch Takže máme 360+120? Ešte nebodaj niečo iné? Hádam len nie zníženie rozostupov v hladinách
 

FSX   4. 3. 2012 / 12:53
Ciki   
Proč jako ne?
22349 B / 600 x 309 / loop.bmp
 

FSX   4. 3. 2012 / 17:53
Marek07
Dúfam, že to malo byť 09
 

FSX   4. 3. 2012 / 20:24
Ciki   
To není 09, ale 39, v Hurghadě je všechno možný. A ještě lepší je ten druhej konec, to má nějakej arabskej znak.
 

FSX   4. 3. 2012 / 20:53
Marek07
Asi budem fakt potrebovať preškolenie na nové postupy V tomto svete je zdá sa všetko možné, viď Čierny CTSW ...
 

FSX   3. 3. 2012 / 12:22
Algy   
Jen Chuck Norris dokáže letět headingem 380!
BTW default ATC a CDU jaksi nejdou dohromady. Buď poletíš podle jednoho, nebo podle druhého.
 

FSX   3. 3. 2012 / 12:25
Mike2811
Zkombinovat by to šlo, ale celkem to postrádá smysl a SID/STAR by asi nešel vůbec...
 

FSX   3. 3. 2012 / 12:30
Algy   
Já když letím off-line, tak to dělám tak, že se nechám pomocí ATC navektrorovat na plánovanou trať (až do povelu resume own navigation), tu si pak letím sám podle CDU a před letišťem se zase přihlásím na ATC a nechám se navektorovat na přiblížení.
 

FSX   3. 3. 2012 / 13:56
Hermann   
jde to, staci si jen updatovat airac pro addon spolu s airacem pro MS. Pak si v MS planneru nastavis stejny body jako v CDU na ROUTE. Pri odletu poletis bud podle odletovky (a budes pritom poslouchat vykriky ATC ohledne zmeny kurzu ), nebo poletis podle ATC instrukci. Az se dostanes na naplanovanou trasu, ATC uz Ti do toho nebude kecat (jen info o provozu a preladovani na dalsi stanoviste). Pri priblizeni k cilovemu letisti si bud poletis podle priletovky, nebo budes poslouchat ATC ktery se Te bude snazit dostat (trochu divnou trasou, ale preci) na finale drahy v uzivani. Takhle jsem to litaval offline ja.
 

FSX   3. 3. 2012 / 14:12
Algy   
On existuje AIRAC pro FS?
 

FSX   3. 3. 2012 / 14:24
Stew
Tak tak, během SID a STAR toho ATC ignorovat a dál je to vpohodě. Na trati už se nevzteká a aspoň dělá jakous-takous zvukovou kulisu a nutí tě aspoň přelaďovat, abys neusnul
 

FSX   3. 3. 2012 / 12:34
Patresk0
A vies o niektorych addonoch ktore by atc s cdu spojili?
 

FSX   3. 3. 2012 / 13:09
Algy   
Možná tak nahradit default ATC addonem Radar contact 4 (zkušenosti s ním nemám, ale pár lidí odtud si jej pochvaluje). Ovšem nejlepší je, se na default ATC vykašlat úplně.
 

FSX   3. 3. 2012 / 15:15
milo   
Mam sice FS2004, aj s RadarContact 4 a je to uplne ine nez default ATC, a do RC4 sa instaluje aj AIRAC. Doporucujem, na offline genialne.
 

FSX   3. 3. 2012 / 13:28
Luděk Ch.
1) nedělej trasy VOR to VOR. Tak se opravdu dnes nelítá
2) musíš mít ve FMC stejný plán, jako v ATC FSX
3) pokud chceš plně letět podle plánu ve FMC, nemůžeš k tomu použít vestavěný ATC, protože ten používá jiné, univerzální tratě přiblížení na všech letištích a maximálně tě dovede k nějakému bodu daleko před letištěm a přiblížení si už musíš zaletět sám bez komunikace s ATC.
4) můžeš se přihlásit do některé z virtuálních sítí, kde se létají reálné postupy, tam tě ATC nebude odvádět z trasy ve FMC
 

FSX   3. 3. 2012 / 14:23
Patresk0
A ake mam robit trasy? Direct GPS? Vtom programe FS Build mi to automaticky hodi trasu vor to vor, ale ked nebudem letiet cez vor to vor, tak potom v cdu ked prepnem legs bude len letisko odkial odlietam a letisko kam letim nie?
 

FSX   3. 3. 2012 / 16:59
Luděk Ch.
Ne, používají se virtuální letové trasy (tušim se tomu říká airways nebo jetways) vedené mezi stanovenými traťovými body, které jsou většinou také jen virtuální - určené GPS souřadnicemi, případně některé z nich odpovídají VORům.. Pokud máš FSbuild a v něm aktuální databázi, tak ti takovou trasu vygeneruje i exportuje ve formátu pro FMC i pro ATC ve FS.
 

FSX   5. 3. 2012 / 13:26
Teflon_490   
Clovece, tady je nazorne videt, ze tobe radit je zabity....ty si to vubec NECTES. Jak mas planovat sem ti napsal uz na zacatku stromu: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=437796&lan=0 , a ty se tu zeptas s klidem znova.
 

FSX   3. 3. 2012 / 17:13
AJS
ad 1) Tak bacha, už se zase lítat VOR to VOR začíná!

Ale úplně jinak, než dřív.

V USA existuje možnost plánovat trať jako jakýsi free-routing, prostě kudy si to naplánuješ a co dáš do FPL je úplně jedno, žádné tratě používat nemusiš. Tedy s výjimkou určitých oblastí jako je WATRS a možná ještě dalších.

Takže většina FPL, podle kterých teď přes státy létáme, vypadá asi takhle "MUVR TADPO G448 MTH DCT ORL DCT CRG J55 SAV J207 RDU DCT GVE DCT EMI DCT HNK DCT PLB ABCOT1 CYUL" To je konkrétní plánek z Varadera do Montriku. Ale říkám, s původním létáním VOR to VOR či NDB, dané navigačním vybavením letadel, to už nemá společného nic.

Podobný free routing je v Evropě možný v Portugalsku a Irsku. Ve zbytku to zatím pravděpodobně blokuje stávající velká roztříštěnost, kdy FIRy více-méně kopírují hranice států, po spojení do Single European Sky se to možná zavede i tady


Jinak bych startérovi threadu skutečně doporučil na to jít postupně, zvládnout moderní a hodně funkční letadla v simulátoru vyžaduje více znalostí než standardní "defaultní", která s realitou tolik společného nemají, a jediná cesta k tomu to zmáknout od nuly je skutečně step-by-step, a to ti klidně může trvat rok, a chce to opravdu nějaké samostudium a hloubání. Informací "jak na to" na netu a Péráku najdeš celkem dost, někdy roztříštěných, jindy docela ucelených. A to i když to budeš chtít "jen na hraní", to už jsou addony, kde to zkratkovitě z podstaty věci dělat nejde


 

FSX   3. 3. 2012 / 17:39
Luděk Ch.
A to těch VORů je tolik, že to jde? Myslím, že spousta oblastí je na VORy dost chudá, zejména asi směr východ.
 

FSX   3. 3. 2012 / 17:58
AJS
No on ti stačí jeden na třeba 300NM, aby jsi stihl udělat fuel check. Protože sice letíš na VOR, ale jen "jako", jistě víš, co tím myslím, žádný VOR tam ve skutečností být nemusí.

Ostatně firmu podezírám, že "VOR to VOR" se to plánuje jen kvůli fuel checkům, jinak by to, co je mezi, vypustili
 

FSX   3. 3. 2012 / 20:12
Rychlokvaška
No vidíš, nás nutí dělat fuel checky nejmíň jednou za hodinu, i když je mezi bodama 80 minut Pak to počítej, ty midpointy Aneb cca 336nm po trati od 37N45 bychom měli být v čase napůl mezi x a y a mít paliva napůl mezi z a x
 

FSX   3. 3. 2012 / 20:34
AJS
No alespoň ti je k něčemu ta matematika, co jsi se učil. Matematika. Matematika? Měl ty jsi vůbec někdy matematiku? Vždyť jsi nevzdělanec! Chodil ty jsi vůbec třeba na učňák nebo pár semestrů na vysokou?
 

FSX   3. 3. 2012 / 20:46
Rychlokvaška
Čoveče mě u multikár učili, že stačí plyn, brzda, levá pravá a pak spočítat výplatu v Excelu od managerů.
 

FSX   4. 3. 2012 / 11:13
Luděk Ch.
Ti piloti musí být pěkně blbí, když jim nestačí 8 tříd základky
 

FSX   4. 3. 2012 / 21:26
AJS
Tak to se pěkně pleteš, právě že bohatě stačí, to jen ti, kterým to nejde k tomu musí přidat ještě střední a vysokou.

Navíc co já jako pilot potřebuju: kupecký počty, malou násobilku a umět si spočítat, že když potřebuju naplnit 17400kg a objem křídelních nádrží je 2x3900kg, tak kolik musím dát do centru. A pak tu práci s excelovskou tabulkou kvůli spočítání výplaty. Trojčlenka už je zbytečná a zlomky jsou k ničemu
 

FSX   5. 3. 2012 / 09:33
Medcin
krucifix - dostat do rukou konstruktéra vod boingů. To nemoh do křídel dát o metrák větší díru, aby se to líp počítalo?
 

FSX   5. 3. 2012 / 16:39
AJS
No pochopil jsem to u classiců, ty měly 4600 a něco kg, což je 10 000liber.

Ale na NGčku to pánové pohnojili
 

FSX   4. 3. 2012 / 00:09
Lejzy
Tak v USA hlavne vetsina cest skutecne mezi VORy vede.
 

FSX   4. 3. 2012 / 00:38
Lejzy
No hlavne asi ne, ted jsem prijel poslednim vlakem z hospody, tak mozna plaxam, ale pamatuju si, jak jsem litoval, ze se takhle krasne nonrnav, nebo rnav, ale pres vory, neda na ivao litat v evrope.
 

FSX   4. 3. 2012 / 21:36
AJS
Ale tak daleko od pravdy zase nejseš, u nás si bez RNAV neškrtneš ani po trati, ale ve státech je RNAV stále nutný jen pro některé konkrétní tratě, zbytek, jestli to dobře chápu, je stále zaletitelný na klasiku. Ono je to tedy spíš otázkou legislativy, pochybuju, že by dneska ještě někdo vůbec letěl IFR bez jakékoliv prostorové navigace, byť by to byla GPS pro houbaře, ale ne každý to má schválené. Legislativa je hrozná věc, ještě někdy do ledna Sunwing neměl schálení od FAA na RNAV přílety ani odlety, o RNAV 1 resp P-RNAV nemluvě, tak jsme třeba při letu do Fort Lauderdale museli jak blbci žádat NON-RNAV přílety a vektory, ačkoliv jme tam letěli s potvorou schopnou technicky všeho s výjimkou RF alias Radius to Fix, co se prostorové navigace týče
 

FSX   4. 3. 2012 / 21:39
Tragédie v JRD
Počkej .. v určtiý míře ještě dá ... nebo W32 v čechách už zrušili?
 

FSX   4. 3. 2012 / 21:48
Tragédie v JRD
Aha... tak w32 sice ještě pořád máme, pořád vede jako původni non-rnav route (po radiomajácích) ale v mapě už je jako RNAV route ... ale je vyznačená zeleně (místo modře), ale v legendě už k té zelené barvě není vysvetlivka.. tak ještě nějaký zvláštní status má ...
 

FSX   4. 3. 2012 / 22:31
AJS
No on mě někdo před časem říkal, že tahle trať se jako "zaletitelná na klasiku" udržuje hlavně kvůli výcvikům IFR, aby bylo kde si let po klasické trati vyzkoušet. Ještě v roce 2005, když jsem se přeškoloval na ATRku, se dalo "na klasiku" doletět z Prahy do Lublaně, používali jsme to při výcviku, byla tam takováhle úloha. Oficiálně samozřejmě stále B-RNAV, ale intruktor u ATC vždy žádal z cvičnych důvodů povolení letět jako NON-RNAV. Nikdo s tím nikdy neměl potíž
 

FSX   3. 3. 2012 / 12:20
OKMAR
... že by další Pluhař? , ne to bylo ode mne vošklivý, takže pánové žádnej baobab, jo.
A abych napravil výše uvedenou poznámku pro Ty, kteří vědí, tak se podívej na pár odkazů:

a než Ti je sem dám, tak jednu radu - vlevo máš vyhledávání, pak zaškrtni strýčka GOOGLE a hledej,
vyjede Ti Googlovská stránka jen s odkazy sem na Pérák
http://www.flightsim.cz/search.php?lan=0&part=4

A pro začátek tady na Péráku je tolik materiálů třeba tohle
http://www.flightsim.cz/article_list.php

hodně věcí najdeš na novém webu www.ivao.cz i když tam ještě není všechno.

Tato škola pilotů je sice pro VATSIM, ale principy jsou stejné
http://new.csav.cz/vyukove-centrum/skola-pilotu
http://www.vacc-cz.org/forum/viewforum.php?id=8
http://www.lkpr.info/takeoff/skolka/skolka.htm

na stránce pana Kolmana jsou i videa
http://www.kolmanl.info/index.php?show=FSIM

A ještě asi to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ, anglicky umíš, v simulátoru je integrovaný výcvik pilotáže, je tam vše, na co jsi se ptal, provede tě to veškerými základy létání !

Takže to je vše, protože jsi tady nový, jinak platí pravidlo samostudia, hledání a když nevím, zeptám se.

Držím palce a přeji stejný počet přistání jako vzletů
zdarec OKMAR
 1x  

FSX   4. 3. 2012 / 15:48
Patresk0
Mozte mi povedat preco na Boeingu 767-300 od captain sim nefunguje natacanie heading autopilotom? Ked vypnem LNAV a VNAV a zapnem HOLD na heading nemalo by to natacat smerom ktory urcim? Ci sa to riadi vkuse CDUckom?
 

FSX   4. 3. 2012 / 15:50
Fabo™   
No, protoze klikas na HOLD, tak to drzi kurz musis klikat na SEL.
 

FSX   4. 3. 2012 / 16:26
Patresk0
Ano ale ma to drzat kurz ktory navolim nie? Ked dam 250 a pak hold nema to drzat ten kurz?
 

FSX   4. 3. 2012 / 16:35
Fabo™   
Nie, HOLD drzi sucasny kurz. SEL toci na vybrany (selected) kurz.
 

FSX   5. 3. 2012 / 20:34
Patresk0
Neviete o dakom addone, ktory oddeli zem a vodu trochu realnejsie ako v tvare kociek? Pouzivma GEX a UTX
12581 B / 600 x 338 / Bez názvu.png
 

FSX   6. 3. 2012 / 11:01
Teflon_490   
Na predstaveni problemu si teda mohl dat obrazek, kde je to zretelnejsi, no ale co uz.

Jestli to co vidim vidim spravne, tak mas neco hodne spatne nainstalovany nebo nastaveny. Konkretne tenhle problem se stane treba tehdy, pokud nainstalujes UTX a to pak RUCNE odstranis (nebo jen deaktivujes) ve scenery library. UTX ma furt v FSce nakopirovane svoje BGL soubory, ale nema zaznamy k pouzivani dalsiho vlastniho landclassu. Reseni? Pouzij UTX konfiguracni panel a zaktivuj v nem vsechny ficury UTX, melo by se to spravit. Ale tvuj problem muze byt jineho puvodu.
 

FSX   6. 3. 2012 / 11:11
Patresk0
Obrazok bol v 1920x1080 ale po nahrati na forum sa to samo upravilo na taku horsiu kvalitu aka je...

UTX a ani ziaden iny addon som neodinstalovaval, mam to take od vtedy ako som naistaloval tie addony .. Idem skusit to co si mi poradil a uvidim
 

FSX   6. 3. 2012 / 12:30
Teflon_490   
Nejde o rozliseni, to vim ze sem lepsi nedostanes, ale de o tu skorotmu ve kteres to fotil, tohle sem nikdy nechapal kdyz nekdo foti neco kde chce ukazat neco spatne a je to za tmy, trochu soudnosti...

Pokud ti to udelalo po instalaci UTX, tak asi musis vedet, ze to takhle rozhodne nema vypadat, takze nechapu tvuj puvodni dotaz na doporuceni nejakych addonu co to udelaji lip...je jasne ze nekde musi byt chyba, a jelikoz originalni UTX instalace je prakticky blbuvzdorna, tak to bude klasicka chyba, ve ktere figuruje klavesnice a zidle.
 

FSX   7. 3. 2012 / 00:03
Patresk0
Vyriesene robil to zle nastaveny addon GEX
 

FSX   7. 3. 2012 / 07:19
Teflon_490   
Takze si asi nepouzil tu volbu pro UTX, kdyz si tam kopiroval ty textury, ze? Mne to ani nikdy nenapadlo nepouzit, takze ani nevim, ze kdyz to tam nezaskrtnes kdyz mas i UTX, ze to bude delat tohle. Ale aspon uz vis.
 

VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ