| | | Zostava posadky modernych lietadiel... 21. 2. 2012 / 18:59 | |
| | Z kolko ludi sa sklada posadka moderneho lietadla??? Je mi jasne ze typom sa to bude lisit ale napriklad u b737, a320 su asi dvaja, ze? A ako je to pri takej 747 alebo pri a340-tke??? Je to kapitan, prvy dostojnik a letovy inzinier alebo aj tam toho tretieho nahradza pocitac??? |
| |
|
| | | Zostava posadky modernych lietadiel... 21. 2. 2012 / 19:03 | |
| | Ve starších typech 747 je i palubní inženýr, v A340 už ne. Na dlouhých letech se posádka může střídat, takže jich celkem může být víc. |
| |
|
| | | Zostava posadky modernych lietadiel... 21. 2. 2012 / 19:20 | |
| | U moderních letadel není v podstatě žádný rozdíl v náročnosti obsluhy mezi malým (B737, A320) a velkým (B747, A380) letadlem. Kokpity mají skoro stejnou výbavu a standardně jsou pouze dvoupilotní, žádný inženýr nebo navigátor už není potřeba a nemá v kokpitu pracoviště. Samozřejmě nepočítám různě posílené posádky z důvodu délky letu, výcviku a podobně. V jeden okamžik ale letadlo řídí už jen dva piloti, protože jsou vyvinuty a certifikovány pro "dvouchlapové" ovládání. To sis ale mohl snad najít sám, není to žádná nová věc, ani nic tajného |
| |
|
| | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 21. 2. 2012 / 19:51 | |
| | Ja si rad nieco precitam aj od skusenejsich informovanejsich.... Diki... |
| |
|
| | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 21. 2. 2012 / 20:56 | |
| | 737 malý letadlo?!? No počkej, jááááá ti dáááám! |
| |
|
| | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 10:21 | |
| | Malý ale hezký To víš, já jsem z Brna zvyklý na IL-76, C-17, An-124. No ale to neznamená, že 737 nemá rád, právě naopak. Kdybych mohl lítat v reálu a ještě si vybrat letadlo, tak 737NG bude jasnou volbou |
| |
|
| | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 21. 2. 2012 / 21:04 | |
| | I "dvouženské" se vyskytuje, ale jestli je na to speciální certifikace, to netuším |
| |
|
| | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 07:28 | |
| | Když už je tu hovořeno o ženách v pilotní kabině, tak bych se rád zeptal lidí reálně létajících, jaké to je mít třeba Cpt. nebo F/O ženu - nemusí to být ani ve velkém éru, klidně v Cessně, ale sedět vedle ženy, která má taky PPL, ATPL apod.? Chápu, že je to asi kus od kusu stejně jako u chlapů, ale přeci jen je to stále žena a k té přistupuje muž trochu jinak
Krásně to bylo vidět zde: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=436471&lan=0&style=2 , kde by se našlo mnoho zájemců na doučování, ale být na fotce chlap, stromeček by měl tak cca 2 příspěvky. |
| |
|
| | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 09:17 | |
| | Ty jako k babam pristupujes jinak? A to jako jak? Takovyhle zvasty bych cekal u 16ti letyho pubertaka, ne u dospelyho cloveka |
| |
|
| | | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 09:54 | |
| | Minimálně slušněji, galatněji? Nebo jsi radikální feminista, zastávající teorii, že ženské a chlapi jsou to samé, a tudíž se ženské ani nemají přidržovat dveře atd? |
| |
|
| | | | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 10:38 | |
| | Povolání se v tobě nezapře Tohle považuju za samozřejmé ... měl jsem na myslí spíš takový ten macho- názor, že baby jsou automaticky hloupější, pitomější, a bez nás by se neobešly .) |
| |
|
| | | | | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 11:10 | |
| | | |
|
| | | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 11:26 | |
| | Budeš se Tome možná divit, ale opravdu k ženám přistupuju jinak, jelikož poměr počtu mužů a žen v letectví (obecně v pozicích "řidiče" dopravního prostředku) je dle mého názoru silně převažující k mužské straně. Je mnoho studií, jak ženy reagují na stresové situace a jak na stejné podněty reagují muži. Ve svém dotazu jsem nechtěl poukazovat na to, že by měly být ženy lepší či horší
Jak říkal Luděk - se ženami v letecké dopravě (myšleno pilotkami) se např. cítí lépe. Nevím, jaké má zkušenosti např. při odbavování letadla, zda jsou "lepší", "horší" nebo ukázněnější apod.
Jak jsem již psal v původním příspěvku, věřím, že je to "kus od kusu". Instruktor píše o tom, že zpravidla přistupují k řešení výcviku a plnění úkolu zodpovědně. U mužů (asi z důvodů jejich vrozeném "předvádění se chtíčem" - nevím, nejsem psycholog) je asi větší procentuální sklon k nekázni.
A k tomu dovětku. Ano, jsem normální kluk, kterému se prostě líbí ženy, krásné ženy, navíc mě u nich fascinuje zájem o něco, co mám rád já - létání. Nevidím na tom nic špatného |
| |
|
| | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 09:35 | |
| | ... spravidla pristupujú k plneniu pilotných úloh veľmi zodpovedne, napr.: od prvého vstupu do kabíny vetroňa, pri pilotnom výcviku, pri IFR-výcviku, pri vedení akrobatickej skupiny alebo pri vedení posádky a pilotáži dopravného lietadla. |
| |
|
| | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 09:52 | |
| | Měl jsem tu čest létat s instruktorkou přezkoušení v USA, naprostá profesionálka ve všem. CFI skoro na všechno (SEP, MEP, IR...), ve volném čase létá Piper Cub na leteckých dnech, kromě toho lítá se Senecou pro nějakého místního podnikatele. Přitom na druhou stranu žádný babochlap, upravená dlouhovlasá nadšenkyně pro letectví
V eroplánu si ani neuvědomuješ, že je vedle tebe dáma a že na tebe ze sluchátek mluví ženský hlas letecké věci, snad jen na zemi je ten small-talk trochu jiný, prostě jako se ženskou |
| |
|
| | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 10:27 | |
| | Nevím jak to bere druhý pilot, ale jakožto cesťákovi mi vůbec nevadilo, že mě na Ibizu v A320 z Berlína vezla dáma. Cítil jsem se bezpečně a možná i víc, než s pilotem, protože ženské nemají sklony k machrování a pečlivě dodržují postupy. Navíc myslím, že aby se ženská dostala na pilotku, musí snad být ještě o kousel lepší, než chlap, protože chlapi iinstruktoři určitě budou mít trochu vrozené nedůvěřivosti a důkladněji budou hodnotit její výkony.
To ovšem není v rozporu s tím, že s většinou ženských bych si nesedl jako spolujezdec do auta, dámy snad prominou |
| |
|
| | | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 23. 2. 2012 / 01:11 | |
| | No, kdyz uz rikas, machrovani, jestli tam zas nebude problem jestli bude chtit zamachrovat ten druhy clen posadky...
neboli, Promin Baro |
| |
|
| | | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 23. 2. 2012 / 08:50 | |
| | Máloco je tak zavádějící paradigma, že ženské jeou všeobecně špatné řidičky. Blbost. Znám celou řadu ženských, které řídí bezchybně až nadstandardně dobře - a spoustu chlapů, které by od volantu měli vyhnat baseballovou pálkou - a včera bylo pozdě.
Pokud za "ženskou za volantem" počítáš někoho, kdo nemá velkou praxi, v neděli sedne za volant a veze rodinu tu či onde (na hřbitov na dušičky, na nákup ke kaufáči a zpátky) - tak roli spíše hraje, že ženské v takové situaci dostávají od svých machos kartáč už proto, že to jsou ženské. Tak si žádné užitečné řidičské návyky nevybudují - a řídí (pochopitelně) strašně.
Pokud jako "ženskou za volantem" počítáš profi řidičku autobusu, taxíku, kamiónu, nebo obchodní zástupkyni, která najezdí běžně 5000 km za měsíc, tak bys vysloveně mizernou řidičku hledal těžko. Naopak - profi personalisté v zemích západních (a zejména severních) tvrdí, že ženy - řidičky mají víc dobrých vlastností, než jejich mužskoé protějšky - proto jsou třeba ty řidičky v autobusech v některých zemích mnohem častější, než muži.
Podle mého z toho plyne, že pokud se žena dá na kariéru ATPL, má odpovídající praxi a kvalifikaci, není absolutně, ale absolutně žádný argument, proč by měla být horší, než pilot - muž (a je tomu spíše naopak).
|
| |
|
| | | | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 23. 2. 2012 / 16:09 | |
| | Není pravda, že by ženský, jako celek, byly nějak horší v letadle, než muži, není ale ani pravda, že by byly lepší, jak politicky a genderově "korektní" společnost velí říkat.
Určité dílčí rozdíly samozřejmě jsou. Jsou svědomitější. Mají větší problémy s fyzickou sílou a dá jim větší potíž ty "silové" okamžiky v životě letadla, jako třeba vysazení motoru na dvoumotoráku, dostat pod kontrolu. To není jen o tělesné konstituci, ale s obecně s přístupem k působící síle, chlap se zabejčí až mu naběhnou žíly, ženská se v prvopočátku podvolí a až pak hledá cestu, jak vyzrát. Naučit se "zabejčit" některým holkám dělalo potíže. To jsou rozdíly pilotážní a technické. Větší rozdíly jsou v tom, jakou volí strategii v řízení letu jako celku, ale opět, nelze říci, že by to dělaly hůř, nebo líp, dělají to trochu jinak, většina situací, které leží mimo SOP, má totiž více než jedno správné řešení a pokud si každý vybere jiné a přitom správné, who cares...
Zbytek už není pravda:
- holky nejsou horší piloti než muži
- holky nejsou lepší piloti než muži
- nemusí být x-krát lepší než muž, aby dosáhly stejné pozice, ta doba už je dávo pryč, zůstaly jen tyto předsudky
- nejsou menší egoisti než muži
- nejsou odolnější proti leteckým nekázním než muži
Osobně s holkama lítám docela rád, a na poměry jsem jich v kokpitu zažil hodně. Procento slabých a dobrých je u nich zhruba stejné jako u kluků, jen je trochu větší rozptyl od průměru, ty dobré jsou opravdu dobré a ty horší jsou opravdu horší, což je ten problém, který jim v očích mnoha lidí, nejen mužů, jako celku ubližuje. Může to být ale statistická chyba daná velikostí souboru, kdyby žen létalo tolik, co můžů, byly by ty výsledky možná blízké. Jinak si nejsem vědom nějakých podstatných rozdílů, které by měly zavdávat názorům, že:
a) s ženskou posádkou se cítím lépe než s mužskou
b) s mužskou se cítím lépe než s ženskou
Mě osobně, když letím jako cesťák, je to úplně fuk |
| |
|
| | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 20:38 | |
| | u city airline na ER4 litaji kazdou chvili do prg dve pilotky.u lufthansi na airbusech litaji obcas taky dve,nebo i jen jedna bud jako cpt nebo f/o pokazdy to jsou mlady a krasny.spis me udivuje ze nejmladsimu f/o u lufthansi je 19 a nejmladsi zensky 20. |
| |
|
| | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 21. 2. 2012 / 21:10 | |
| | Což mě přivádí k otázce, kolik pilotů je podle vás třeba na lince Singapore - Newark (nejdelší komerční linka), kde let trvá 18,5 hodiny? 4? |
| |
|
| | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 21. 2. 2012 / 22:32 | |
| | 18,5 hodiny i s pojížděním apod.? Jestli jo, tak 4 stačí, jinak si myslim, že jich na palubě pro případy (ne)předpokládaného zpoždění letu bude minimálně 5. |
| |
|
| | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 10:48 | |
| | jaké jsou vlastně ICAO normy? Jaká je denní , týdení, měsíční max. kvóta a min. pausy? |
| |
|
| | | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 11:25 | |
| | mno třeba u nás je denní maximálně 13 hodin, mužeš mít plánovaný prodloužení na 14, neplánovaně až na 15. ale záleží taky na tom, v kterou hodinu LOC se startuje nebo přistává, popřípadě kolik legů se letí. za 28 dní mužeš nalítat 100 hodin, za 90 dní 280 a ročně maximálně 900. odpočinek po letu je minimálně 12 hodin na domácí bázi nebo stejná doba jako byla flight duty period, záleží na tom, co je větší. například když letíš CDG, tak máš 12 hodin, ale když letíš DXB, tak je tam FDP nějakých 15 hodin a tak máš odpočinek 15 hodin. mno a pak ještě po 5, respektive 6 dnech lítání (záleží na výkladu, normy jsou tak kokotsky napsaný, že se to dá vykládat třema způsobama) máš nárok na 36 hodin odpočinku obsahující dvě místní noci. popřípadě mužeš po cyklu 7, respektive 8 dní mít 60 hodin se třema místníma nocimama. a tak dále a tak dále.. například v kanadě je to ale jinak, o tom by mohl vyprávět radim. každý dopravce si stanoví svoje normy, které musí schválit úřad. |
| |
|
| | | | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 11:26 | |
| | jo a pak samozřejmě jsou zesílené posádky a zdvojené... je toho strašně moc a na dlouho |
| |
|
| | | | | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 13:24 | |
| | Tak se rozepiš, nejen mě to určitě zajímá. |
| |
|
| | | | | | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 14:25 | |
| | Říká se tomu Ménage à trois, Threesome, česky Švédská trojka. Redukuje to napětí při dlouhých nudných letech. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 15:08 | |
| | A proto frantíci udělali Airbuse tak, jak jej udělali |
| |
|
| | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 13:17 | |
| | v moderních letadlech je operátor a pes. Pes je tam proto, aby operátor na nic nesahal. Když na něco sáhne, pes ho kousne |
| |
|
| | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 13:58 | |
| | a zapomel si ze operator krmi psa |
| |
|
| | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 14:00 | |
| | to už je ale long haulech |
| |
|
| | | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 14:21 | |
| | ... ako si spomínam v rádiotechnke sa tomu hovorí: Negatívna spätná väzba. |
| |
|
| | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 20:30 | |
| | v MD-11 jsou tri v kancliku |
| |
|
| | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 22. 2. 2012 / 21:49 | |
| | | |
|
| | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 23. 2. 2012 / 01:12 | |
| | Tri, ale jen pokud se leti dost dlohy let. Jestli leti treba Lufthansa Cargo z FRA do DXB, staci dva. |
| |
|
| | | | Zostava posadky modernych lietadiel... 23. 2. 2012 / 09:11 | |
| | jo, každej na jeden motor… |
| |
|
|