V týchto dňoch prebieha záverečný test archívu "MegaHANGÁR Moráv". Pre ctenú verejnosť uvoľňujem tri fotografie, ktoré som nazval: Test signalizácie.
V prípade, ak pilot "zabudne" vysunúť podvozok, lietadlo spravidla pilota upozorní na túto nepríjemnú skutočnosť.
Presný popis práce signalizácie, je vždy presne popísaný v letovej príručke príslušného typu lietadla.
Naše virtuálne lietadlo typu L-200 Morava má zoriadenú signalizáciu varovania takto:
KLAPKY - 0° V prípade, ak pilot "plynové páky" stiahne na voľnobeh - objaví sa varovný nápis GEAR UP.
KLAPKY - 15° V prípade, ak pilot "plynové páky" stiahne na voľnobeh - objaví sa varovný nápis GEAR UP.
KLAPKY - 30° V prípade, ak pilot vysunie klapky do poloha "Landing" - objaví sa varovný nápis GEAR UP, bez ohľadu na polohu plynových pák.
Zároveň do sluchátok pilota sa vkladá pomerne nepríjemné akustické varovanie. Reálna Morava má zabudovanú automobilovú húkačku, ktorá v stiesnenom priestore pilotnej kabíny - vydáva nepríjemné a pomerne intenzívne akustické varovanie.
Testovacie lety spravidla vykonávame nad letiskom. Tým si pilot vytvorí prvotné podmienky na úspešné riešenie prípadu, ak by sa vyskytli nejaké technické ťažkosti. Po pravej strane vidíme letisko M.R.Štefánik. V prípade vzniku ťažkostí, by sme s lietadlom pohodlne doleteli na dráu "31" ...
|
|