z vlastní zkušenosti na několika typech mohu potvrdit, že drobné odchylku jsou. Na migách to bylo poznat třeba v zatáčkách s velkým náklonem, některé mašiny byly klidnější, některé nespokojenější, na přistání rozdíly plus mínus 10 - 15 kmh, rozdíl chování na vysokých rychlostech byl taky znát, hlavně na starých MiG-21F, které měly u školního pluku nalétáno hafo hodin, akrobaček, rozhonů a nezvyklých poloh, kdy dostaly fest do těla. Ale to byly mašiny celkem hodně namáhané, každá byla jinak aerodynamicky zkroucená. Slovenská legenda display nebe plk. Ivan Hůlek dokonce jednou někde psal a doložil i videem, že jeden MiG-29 byl tak zvláštně zkroucený, že mu při vstupu do kobry "zahla a upadla" což novináři hodnotili jako super manévr a Ivan to rozdýchával Při jakémkoli jiném prvku to nedělala, jen při kobře. Na ULL jsou drobné rozdíly při přistání taky znát, zhruba plus mínus 5 knotů, ale jsou to školní letadla, lítá s tím hafo lidí a každý jinak. A Cessny jsou kapitola sama pro sebe
Peace, brothers! |
|