| | | Něco pro EEE a jemu podobných 15. 9. 2011 / 21:41 | |
| | | |
|
| | | Něco pro EEE a jemu podobných 15. 9. 2011 / 22:16 | |
| | Jednadvacítka se zdvihovými motory? To lítalo? |
| |
|
| | | | Něco pro EEE a jemu podobných 15. 9. 2011 / 22:18 | |
| | no, měl to bejt jeden z prototypů třiadvácy, právě Pepa Čepek ví víc,... |
| |
|
| | | | Něco pro EEE a jemu podobných 15. 9. 2011 / 22:21 | |
| | E-7 PD / MiG-21 PD Fishbed-G
Byl experimentální letoun s vlastnostmi STOL. Byl to MiG-21 PFM se dvěma motory Koljesov RD-36-55 pro svislý vzlet a přistání. Kvůli těmto motorům byl trup prodloužen o 900 mm.
Vzlétl 16.června 1966. Experimenty pokračovaly do konce roku 1967. OKB MiG došlo k závěru, že příliš velká hmotnost motorů pro svislý vzlet a přistání zapřičiňuje horší letové vlastnosti v porovnání se standardním MiG-21 a projekt byl zastaven.
Veřejnosti byl MiG-21 PD představen na letecké přehlídce na letišti Domodědovo v létě 1967. |
| |
|
| | | | | Něco pro EEE a jemu podobných 15. 9. 2011 / 22:23 | |
| | Tak to docela čumim, doposud jsem měl za to, že v SSSR s kolmým či zkráceným vzletem experimentoval pouze Jakovlev |
| |
|
| | | Něco pro EEE a jemu podobných 16. 9. 2011 / 07:22 | |
| | Díky. O všech těhle mašinách sbírám studijní materiály už víc jak dvacet let a věřte, že je věru co stále hledat. Nedávno jsem narazil na Netu, čirou náhodou, kde se tyto přímý účastníci experimentů, tedy přímo ty mašiny vesměs nacházejí. Sice jsem zatím nalezl dvě, prototyp Je-2A a MiG-21 DPD. Oba jsou v jednom leteckém učilišti jako učební pomůcky. I když DPD už jen zčásti a to zadní část trupu od přepážky 28A a přední část trupu. Střední část trupu se zdvihovými motory tam není. Jinak jsem se seznámil se jedním člověkem z Moskvy a slíbil mi, že tyto instituce obešle, protože jako pracovník pro výcvik kosmonautů měl a má mnnoho kontaktů, obešle a sežene mi co nejvíc materiálů o těchto prototypech. Především se těším na fotky kabiny Je-166 v Moninu.
Jinak pro mě největší inspirací byla a je kniha V. Němečka Sovětská letadla. |
| |
|
| | | | Něco pro EEE a jemu podobných 16. 9. 2011 / 09:08 | |
| | Já jsme se chtěl zeptat už minule, když jsem tu viděl Tvé screeny.. Předpokládám, že z toho hodláš udělat létatelný model do FS.. Tže se chci zeptat, jak uděláš ty zdvihové motory? Viset ta mašina asi nedokázala, co jsem si o tom četl a pokud jsem to dobře pochopil, sloužily ty motory pouze pro výrazné zkrácení vzletu a přistání? Ale i tak mě zajímá, jak uděláš rozdíl v dynamice letu při a bez těch motorů? Co jsem kdy v FS s něčím podobným létal ( Harrier, Osprey, BA-609, F-35 ) tak si to při tom přechodu z visu do vodorovného letu dělalo co chtělo a ač jsem opravdu v Harrieru nikdy neseděl tak myslím, že v reálu se chová úplně jinak. Nikdy jsem prostě při létání s těmihle letadly neměl pocit, že to takhle opravdu je.. |
| |
|
| | | | | Něco pro EEE a jemu podobných 16. 9. 2011 / 13:18 | |
| | Tohle mě teda taky zajímalo, ale s tím to bude asi horší, protože jsem to nechtěl pojmout jako harrier v FS přes klapky. Já to zatím udělal tak, že v .air jsem přidal druhý motor ale osu druhého motoru jsem podsunul pod osu prvního zhruba -10.000. Ovládání motorů jsem musel rozepnout tak aby nešli za plynem oba současně. 0ro se chová normálně jako klasická jednadvacítka, jen s tím rozdílem že ovládám otáčky druhýho motorou zvlášť a tím jako by ten motor předbíhal ten první a tím pádem se to éro na místě nezvedne jako harrier ale jen lehce nadzvedne příďák a při rozjezdu už je tento tah znát, že zhruba po 400 metrech bez zapálení forsáže se letoun odlepí. Po vzletu stáhnu otáčky na volnoběh a letadlo prostě letí rovně. To je při vzletu. Při přistání holt tenhle motor nepoužiju, protože nemá opodstatnění a to pak řešit jenom klasickýma klapkama a brzd štítem. Jinak nevím jak jinak to vyřešit.
Tady je zhruba to co jsem vytestoval.
[GeneralEngineData]
engine_type=1
Engine.0=0.000, 0.000, 0.000
Engine.1=0.000, 0.000, -10.000
fuel_flow_scalar=2.010
min_throttle_limit=0.000000
max_contrail_temperature = -30
Ostatně, kdyby někdo měl lepší nápad jak na dynamiku tohoto letounu, budu jen a jen rád za postřehy a své jedinečné rady |
| |
|
| | | | | | Něco pro EEE a jemu podobných 16. 9. 2011 / 16:33 | |
| | "Ostatně, kdyby někdo měl lepší nápad jak na dynamiku tohoto letounu, budu jen a jen rád za postřehy a své jedinečné rady"
Vím, že děláš do FS, ale nemůžu si pomoct, v X-Plane by sis s tímhle vyhrál mnohem líp a nemusel vymýšlet podobný nesmysly.
Tobě podobný chlapík (zaměřený na experimentální vojenská proudová letadla) má stránky tady:
http://www.vskylabs.com/
|
| |
|
| | | | | | | Něco pro EEE a jemu podobných 16. 9. 2011 / 16:52 | |
| | Takže je lepší se na ty nesmysly vykašlat |
| |
|
| | | | | | | | Něco pro EEE a jemu podobných 16. 9. 2011 / 17:04 | |
| | Těmi nesmysly jsem myslel ta provizorní řešení nestandardních věcí, na který FS není dělaná.
V X-Plane jen nadefinuješ motor, dáš si ho kam chceš a v simu pak už jen sleduješ, jestli a jak to letí. Diskuze o rozdílném přístupu k modelovaní letové dynamiky ve FS a v XP už tady byla. Na tyhle experimenty to musí být v XP jednoznačně větší zábava.
Xplanisti by ti za podobný potvory utrhali ruce... |
| |
|
| | | | | | | | | Něco pro EEE a jemu podobných 16. 9. 2011 / 17:14 | |
| | Věřím. Jen si musím o tom všem udělat obrázek, jak a v čem tvořit do xplane. Pro mě by to byla rozhodně výzva. V FS-2004 je to naprd, když ten sim není stavěný ani na změnu tahu druhýho motoru. Chtělo by to znalýho aby mě zasvětil do problematiky xplane |
| |
|
| | | | | | | | | | Něco pro EEE a jemu podobných 16. 9. 2011 / 17:23 | |
| | Prave Ivan je ten znaly, ktory by Ta zasvetlil do problematiky X-Plane.
|
| |
|
| | | | | | | | | | Něco pro EEE a jemu podobných 16. 9. 2011 / 17:32 | |
| | to je slovo do pranice. Už se těším, jak se v X-Planu budu prohánět nad realistickou ČR budu s nějakým SSSR experimentálem,... |
| |
|
| | | | | | | | | | Něco pro EEE a jemu podobných 16. 9. 2011 / 17:58 | |
| | Super taky by mě zajímalo, jak ten STOL mig lítal a vůbec všechny ty pěkný divný letadla, který děláš. Jak začít...? U každý distribuce X-Plane je program PlaneMaker. Jak se s tím dělá je pěkně vysvětleno tady:
http://www.youtube.com/playlist?list=PL83BC4217746786FF
Můžeš si to stáhnout zadarmo spolu s demoverzí X-Plane, narozdíl od ní se to může používat bez omezení.
Různý STOL, VTOL, rakety, vírníky, vznášedla, balóny, padáky a podobný věci jsou možný... Kdyby ses do toho pustil a potřeboval s něčím poradit, tak se samozřejmě ozvi nebo se poptej na xplane.cz. |
| |
|
| | | | | | | | | | | Něco pro EEE a jemu podobných 16. 9. 2011 / 18:15 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | | Něco pro EEE a jemu podobných 2. 10. 2011 / 09:25 | |
| | Jak se tak divam na ty screnshoty, musim rict ze to vypada MOOOOC dobre
Moc pekna prace |
| |
|
| | | | | | | | | | | Něco pro EEE a jemu podobných 16. 9. 2011 / 19:42 | |
| | | |
|
| | | Něco pro EEE a jemu podobných 20. 12. 2011 / 11:05 | |
| | Nastává doba. Nová doba, doba zkracování, zkracují se koňské ohony, zkracují se vzdálenosti, zkracuje se čas. I mě nastává doba kdy mi rapidně zkrátil čas na pouhých 11 dní do chvíle, kdy se za mnou zavřou všecky dveře, které pro mě znamenaly svět a poznání. Dveře kde jsem mohl být na celých 26 let. Jak technikem letounu MiG-21 tak i ke konci mechanikem na "G". Nebudu tady sáhodlouze vzpomínat, na to je dost času v důchodu ale jen takové malé intermezzo o tom, že i já začnu jinak a od nuly. Proto závěrem se vrátím k začátku. Jak měním i svůj život, ze života technika na život obyčejnýho člověka, tak měním i své stránky. Nevím, jestli se Vám budou líbit, ale snad zaujmou i jinčí thematikou než jen virtuálem.
S pozdravem už ne jako EEE ale už jako Pepek Čepek |
| |
|
| | | | Něco pro EEE a jemu podobných 20. 12. 2011 / 11:34 | |
| | Tak hodně štěstí a hodně elánu pane
A náhled stránek vypadá zajímavě |
| |
|
|