Ne, že bys neměl pravdu, ale bereš to moc zaujatě, řekl bych.
Řekněme, že změníš rozestup na 250m, protože už tak se nahoře letadla nevejdou. Takže budou hladiny 6250m (FL625 ?) a 6500 (FL650), kam ale nacpeš VFR hladiny ? Ty mají teď vždycky pětku na konci, protože přičítají 500 stop. Ty bys označil jako FL637,5 a FL662,5 ? Zbytečně se tam objevuje více číslic kvůli jediné informaci.
Já věděl, že to je jinak, ale nemohl jsem to najít, tak jsem to odečetl z výškoměru...
Ty výškoměry jsem tam přihodil z trochu jiného důvodu. Za prvé rtuťový sloupec má pro mě mnohem hmatatelnější představu (byť měřen palci ), než síla působící na nějakou plochu. Za druhé oba pracují na základě informace ze 4 číslic. Ano, dá se tam dodat pátá, ale za cenu výměny firmware nebo dokonce HW v některých letadlech. A za těchto okolností vytěžíš přesnější informaci právě z rtuťového výškoměru. Ta přesnost je cca třikrát větší, nikoliv 5x.
Máš naprostou pravdu, ale porazit mě nemůžeš. Ať vymyslíš sebelepší a přehlednější výškoměr, já pouhým přepsáním měřené jednotky získám při tom odečtu 3x větší přesnost.
Ve výsledku máš pravdu, letadlo samo si letí podle 1 a 0, ale dokud vstupní hodnoty se budou předávat ústně, tak je lepší mít to co nejjednodušší.
Ad soustava SI - můžu se zeptat, co vám na tom přijde tak geniální ? Osobně mám pocit, že je to prostě několik umělých jednotek, které někdo politicky protlačil a my máme jedinou výhodu, shodou náhod už je používáme, takže se nám to tak hodí. |
|