| | | Havárie vrtulníku 14. 11. 2010 / 15:32 | |
| | | |
|
| | | Havárie vrtulníku 14. 11. 2010 / 15:41 | |
| | údajně malej vrtulník, bílej čumák načervenalej zadek, nevím nebyl jsem tam, ale volali mi kamarádi z nákla, kteří byli u toho, že slyšely ránu ve vzduchu, pak se začal motat a šel k zemi, tak mu jen zavolali přes 112 leteckou z olomouce a navedli ecečko k havarii. Strašný |
| |
|
| | | Havárie vrtulníku - CH7 Kompress OK-JHA10 14. 11. 2010 / 20:50 | |
| | | |
|
| | | | Havárie vrtulníku - CH7 Kompress OK-JHA10 14. 11. 2010 / 21:25 | |
| | tohle všechno vím, ale chybí mi zásadní informace, kdo byl ten chudák uvnitř... |
| |
|
| | | Havárie vrtulníku 17. 11. 2010 / 20:55 | |
| | | |
|
| | | Havárie vrtulníku 18. 11. 2010 / 13:11 | |
| | | |
|
| | | | CH-7 Kompress uschopněn 16. 2. 2011 / 12:51 | |
| | | |
|
| | | | | CH-7 Kompress uschopněn 16. 2. 2011 / 13:23 | |
| | ...jinak jsem v souvislosti s tím slyšel, že prý ocasní vrtulka neodpadla za letu, jedna z variant je, že mu došlo palivo za letu atd a vrtulka že se urvala po nárazu na zem...
Jsem velmi zvědav na oficiální zprávu. |
| |
|
| | | | | | CH-7 Kompress uschopněn 16. 2. 2011 / 14:06 | |
| | Palivo? Občas se někdo snaží lítat bez paliva. Ale je to jen spekulace. Těch poškozených ocasních vrtulek (vyrovnávacích rotorů) je prý u Kompressů víc. Kdysi jsem tuhle hračku z blízka zkoumal a slíbil si, že s tím nikdy nepoletím.
|
| |
|
| | | | | | | CH-7 Kompress uschopněn 16. 2. 2011 / 14:21 | |
| | ...prasklinek ano, upadlá ani jedna, smrťák na kompresu je to první....
Na zprávu jsem opravdu zvědav. |
| |
|
| | | | | | | CH-7 Kompress uschopněn 16. 2. 2011 / 14:25 | |
| | Dokonce bych rekl, ze ani incidentu moc nemel - pokud vim, tak jedina dalsi havarka byla kdyz se Brumar v Prerove snazil Kompresse donutit provadet prostocviky, na ktere neni staveny (Kompress) a diky tomu predcasne ukoncil letecky den... Vite jeste nekdo o nejake dalsi havarce? |
| |
|
| | | | | | | | CH-7 Kompress uschopněn 16. 2. 2011 / 15:13 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | CH-7 Kompress uschopněn 16. 2. 2011 / 15:50 | |
| | U toho jsem byl a řeknu vám - nic moc.
Řacha to byla pořádná. |
| |
|
| | | | | | | | | CH-7 Kompress uschopněn 16. 2. 2011 / 16:08 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | CH-7 Kompress uschopněn 16. 2. 2011 / 17:29 | |
| | Dochtore, prosím, jedna technická. Mám nechat člověka po blbě vypadající nehodě (při které lze očekávat vnitřní zranění) do příjezdu lékaře za každou cenu ležet (a poskytnout první pomoc) nebo jej odvést/odnést do bezpečí, kde nehrozí případná exploze? Překvapilo mne jak rychle pilota zvedli a odváděli (a jak si chudák po pár krocích zase lehl). |
| |
|
| | | | | | | | | | CH-7 Kompress uschopněn 16. 2. 2011 / 20:56 | |
| | Nejsem sice Dochtor, ale ten se k odpovědi nemá
Vyprošťování provádějte pouze pokud:
- hrozí další nebezpečí (požár vozidla, pád ze svahu apod.)
- zraněný blokuje přístup k dalším zraněným
- nelze poskytnout první pomoc na místě
Což mi přijde logické.
Viz:
http://cz.hartmann.info/CZ/Prvni_pomoc_pro_motoristy_CZ.pdf
|
| |
|
| | | | | | | | | | CH-7 Kompress uschopněn 21. 2. 2011 / 16:21 | |
| | Sorry za absenci, dnes po několika dnech opět u internětu.
Samozřejmě je absiolutní blbost člověka po takovéhle prdě stavět na nohy a vláčet ho pryč. Hrozí především následující komplikace:
- destrukce částečně poškozeného obratle při přetížení vahou těla - a následně poškození míchy (štíplý obratel se zhroutí, hlavně v dolní hrudní a bederní oblasti, ale také v krční části páteře)
- vnitřní krvácení (břicho...) vede k poklesu tlaku krve - zraněnému chvíli po postavení nestačí krevní tlak na prokrvení mozku -a zraněný upadá do bezvědomí a padá kamsi na zem, může si při pádu způsobit další zranění, nelhledě na to, že bezvědomí je z mnoha pohledů nežádocí.
Nestabilita v oblasti krční páteře bez vyztužení speciálním límcem v takové situaci může způsobit ochrnutí celého těla, možná doživotní.
Takže:
Pokud to není nezbytně nutné z důvodu uvedeného výše (exploze, požár), zraněného bez patřičného zajištění (límec!) neevakujeme, zejména pozor na "vytahování" z poškozené kabiny, kdy toto platí dvojnásob. Pokud je to nutné udělat dřív, než přijedou záchranáři se speciálními pomůckami, pak evakuujeme zásadně vleže na něčem tvrdém (!) - vysazené dvěře například... Pokud nejsme schopni zajistit šetrný transport - netransportujeme !
Tady na tom videu to pilot přežil, podle na jistých stránkách vypočítávaných osobních incidentů je to docela trvanlivej jedinec, přeju mu, aby mu to vydrželo |
| |
|
| | | | | | | | | CH-7 Kompress uschopněn 16. 2. 2011 / 17:33 | |
| | Čtu to z mobilu, tak se mi nechce čekat na video. To je ten Přerov? |
| |
|
| | | | | | | | | | CH-7 Kompress uschopněn 16. 2. 2011 / 17:43 | |
| | | |
|
| | | | | | | | | | | CH-7 Kompress uschopněn 16. 2. 2011 / 20:58 | |
| | No, on si dorazil obratel(le) ktery mel nastipnuty pri nejaky predchozi autohavarce. Ale pokud si dobre vzpominam, tak tvrdil, ze byl nizko, ze mu chybelo tak pet deset metru vysky, ze by to autorotaci zvladl... |
| |
|
| | | | | | | CH-7 Kompress uschopněn 16. 2. 2011 / 18:56 | |
| | Bohužel pilot byl můj známej, výbornej člověk. A musím říct, že když si Kompresse pořídil a nabízel mi, ať se s ním proletím, přesto, že bych moc rád, odmítl jsem. Nevěřil jsem tomu. |
| |
|
| | | Havárie vrtulníku - CH7 Kompress OK-JHA10 17. 10. 2011 / 11:48 | |
| | | |
|
| | | | Havárie vrtulníku - CH7 Kompress OK-JHA10 17. 10. 2011 / 13:35 | |
| | Čtu to správně, že pilotovi pod vlivem došel benzín, zareagoval blbě a tak si rotorem usekl ocas, což byla taková darda, že se navíc projevila konstrukční a stavební vada vyrovnávací vrtule?
Co na to říct... |
| |
|
| | | | Havárie vrtulníku - CH7 Kompress OK-JHA10 17. 10. 2011 / 13:42 | |
| | Mácha dostane záchvat... (ke smazání ... ) |
| |
|
| | | | | Havárie vrtulníku - CH7 Kompress OK-JHA10 17. 10. 2011 / 13:45 | |
| | Neboj, on najde zpusob jak dokazat, ze za to muze jen a jen Brumar...
Stejne jako kdyz se snazil dokazat, ze rozsudek ktery byl zverejnen na AeCR je podvrh a jednaci cislo je z nejakyho rozvodu. Jen tim dokazal, ze neumi hledat na internetu... co dodat?
Na druhou stranu, jak se zda, ani CH-7 z toho nevylezla moc ciste... |
| |
|
| | | | | | Havárie vrtulníku - CH7 Kompress OK-JHA10 17. 10. 2011 / 16:42 | |
| | Tak to ne... ale
Redakci Aerowebu je nutno poděkovat za zpracování zprávy. Laická veřejnost je jistě ze závěrů vyšetřování v šoku, avšak odborná letecká veřejnost, která má možnost pravidelně sledovat dění v sestreských organizacích LAA a AeČR, se nad touto nehodou vůbec nepodivuje a chápe ji jako následek neodbornosti a nekompetentnosti řídících funkcionářů a zaměstnanců výše uvedených organizací…
To je fakt vůl. Demagog, trestně stíhanej lhář, zloděj, podvodník ... a hyena. No, naštěstí ho moc lidí nečte, a když, tak jen jako takovou náhradu kompost.cz před spaním, tak moc škody naštěstí nenadělá. |
| |
|
| | | | | | | Havárie vrtulníku - CH7 Kompress OK-JHA10 17. 10. 2011 / 16:53 | |
| | No, já se obávám, aby se toho někdo nechytil, třeba z velkých médií. Kdo se motá kolem letectví, tak mu je jasný o co de, ale co když si to vygooglí někdo mimo?
navíc se ještě Mácha tváří jako skutečné médium (aeroNOVINY, redakce, atd.) a ne jako osobní blog. A lidé mají tendenci věřit médiím... |
| |
|
| | | | | | | | Havárie vrtulníku - CH7 Kompress OK-JHA10 17. 10. 2011 / 16:55 | |
| | Zdá se, že je už tak dost profláklý i ve světě Mainstreamu, že ho nikdo nebere vážně, a necituje se z něj. Jinak by se to už dávjno stalo.
Jediná citace, kdy fakt došlo k citaci Máchy v "mainstreamu", byl úlet tuším Primy v souvislosti s tou cessnou ve strakonicích. Do té doby nic, od té doby taky nic... |
| |
|
| | | | | | | Havárie vrtulníku - CH7 Kompress OK-JHA10 17. 10. 2011 / 17:20 | |
| | Když už se tu tak kolem PM motáme, tak musím říct, že jsem od něj nikdy nečekal nic dobrého, ale to co předvedl před pár dny je ten nejohavnějšíé hyenismus, jaký si dobedu představit. jen pár dní po pohřbu Ládi z KV dal na své aerožumpě jakési blitky a dlužnících aeroklubu ČR a k tomu tabulku, kde - a hanba ho nefackovala - podtrhl firmu právě Ládi Brožovského - s "dluhem" 17.000 - tedy částkou asi za necelých 5 akrohodin. Hajzl jeden nectná. Navíc tabulka s dluhem byla stará několik týdnů před Láďovou smrtí a nikde už nebyl náznak pokusu o skutečnou objektivizaci. Na tomhle si počítadlo může honit jen skutečnej úchyl... |
| |
|
|