FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Reverz za letu Jeden příspěvek | Celý strom
Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:25
jose75
Už dlouho mi to vrtá hlavou. Šlo by třeba ve 30000m při nějakej tej cestovní rychlosti 850km/h dát spětný chod motorů,nebo to má něco jako pojisku. A kdy by to šlo,co by se stalo?


A ještě prosim o virtuální neumlácení. Děkuju
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:29
Jakub Edr
Mě vrtá hlavou které letadlo umí letět v 30 kilometrech a má reverz
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:29
jose75
Dobrá otázka
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:29
jose75
Oprava: to mělo bej 30000FT
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:30
Tragédie v JRD
Zkus vzít auto a za jizdy směrem dopředu v něm zařadit zpátečku a pustit spojku ....
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:31
SONP   
Nedělej si z toho psinu, IL-62 na reverzu dvou motorů běžně klesala...
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:37
jose75
A to i při mírným nebo jen při rychlím klesání?
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:39
Tragédie v JRD
Inu, IL 62
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 20:00
Lowmick   
A nepouzivali to za letu spis jen jako takovou "betu". Cili pouze sebrat motorum dopredny tah pri volnobehu?

Jinak u Finista se reverz pred pristanim projevuje otisknutim kolecek zespodu do kridel... otestovano v Polsku...
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 20:01
Lowmick   
Zase na druhou stranu ten Finist v Italii ma tak strasne slabou betu, ze jsem reverz taky trochu pouzival uz ve vydrzi pred dosednutim. Ale prijemnej pocit to neni...
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 21:41
SONP   
Pokud vím, ve vzduchu je u IL-62 a TU-154 povolený tzv. malý reverz, což je vysunutí těch "kyblíků" na volnoběhu. Ale na JAK-40 tam na prostředním motoru v podrovnání dají reverz na nějakém režimu - mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Nejlépe a nejfundovaněji by nám to asi osvětlil Hary
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:31
nimbo
Ja myslím, že by si ani tú spiatočku nezaradil. Ani na manuáli a ani v automate. ))
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:40
Tragédie v JRD
Ale zařadil....
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:48
FSPilot   
Ale rozhodně by to mělo horší následky, než reverz ve vzduchu Teda pokud beru v potaz samotné reverzování/přeřazení z krátkodobého ohledu...
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:50
N.G.
viz lauda 767 nehoda ze
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:59
FSPilot   
Já se bavím při symetrickém tahu... když zabrzdíš všechna kola na autě, tak ti pojede za ideálních podmínek pořád dál rovně, ale když blokneš jedno kolo a druhé bude v záběru, tak je situace jiná (viz ta 767dma ) a o tom řeč není
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 20:16
Luděk Ch.
Jako myslíš, že kdyby se jim spustili oba reverzy, dopadlo by to líp?
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 20:23
FSPilot   
achjo... no pokud se bavíme o krátkodobém účinku, tak ano, dopadlo by to zcela určitě líp. Já neřeším poruchu, kdy se to blokne v poloze reverzu, kde to i zůstane, ale o tom, že pokud se vytáhne, tak to neroztrhá letadlo ani motory na cucky (narozdíl od Tragédovy zpátečky při jízdě dopředu).
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 21:04
Nish
Vyzkoušeno kdysi v praxi na Škodě 120, moje kamarádka zařadila na D1 při vytočené čtyřce natvrdo zpátečku (byla přesvědčená, že to je pětikvalt). Následkem byly utržené obě poloosy a vymlácená převodovka....
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 21:07
Luděk Ch.
Fakt myslíš, že kdyby se za letu v cestovní hladině rychlostí M 0.8 otevřely oba reverzy, byť třeba jen na 5 sekund, nic by se nestalo? Já tomu sice nerozumím, ale asi bych se vsadil, že to letadlo by neletělo už ani sekundu a rozpadlo by se. O zpomalení a ztrátě vztlaku (jako o minimálním výsledku této poruchy) ani nemluvím. Pokud vím, tak účinnost reverzu výrazně roste s rychlostí podle mě by to byl takový náraz do konstrukce, že by to nemohla vydržet.
 

Reverz za letu   8. 8. 2011 / 21:18
FSPilot   
jako scénář do kreslené pohádky o Pepkovi námořníkovi je to fajn
 

Reverz za letu   9. 8. 2011 / 08:15
Mike2811
Jako zkoušet bych to nechtěl, ale reverz se obvykle zapíná cestou přes IDLE, takže:
  • rychlost o něco klesne, ještě před samotným reverzem
  • ta změna bude o něco pozvolnější, prostě nebude to, jako potkat virtuální zeď

    Tak by to ta konstrukce mohla vydržet, ale fakticky je to jedno, protože v řádu sekund by byli všichni kaštani pozvracení a hned na to by letadlo nekontrolovatelně začalo padat..
  •  

    Reverz za letu   9. 8. 2011 / 12:31
    AJS
    S ohledem na to, že u DC-8 se reverzování za letu na vnitřních motorech používalo relativně běžně (byť si to někteří provozovatelé sami zakázali), tak to zas takový dráma nebude

     

    Reverz za letu   9. 8. 2011 / 14:39
    Luděk Ch.
    No jo, ale bylo to za letu v hladině cestovní rychlostí?
     

    Reverz za letu   9. 8. 2011 / 16:25
    AJS
    Pokud je mi známo, tak jo. DC-8 neměla flight spoilers, jen ground spoilers, a reverzy za letu se používaly místo toho. Tedy už od začátku sestupu při vysokých rychlostech a ve velkých výškách. Ale samozřejmě to vyvolávalo silné třepání letadla, příjemné to asi nebylo
     

    Reverz za letu   9. 8. 2011 / 19:03
    Luděk Ch.
    Ok, tak díky za osvětu
     

    Reverz za letu   9. 8. 2011 / 19:17
    jose75
    A je mezi těma spojlerama velkej rozdíl? Jediný co mi napadá je,že ty ground mají menší pevnost,tak že by se utrhly při vyšší rychlosti,ale jinak mi to příde setejný.
     

    Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:50
    nimbo
    No u manuálu by si podľa mňa vylámal najskôr všetky zuby. U automatu síce zaradíš no bez nejakého valného efektu. Presne toto skúmali maníci z mythbusters v nejakom tom ich dieli.
     

    Reverz za letu   9. 8. 2011 / 09:02
    Medcin
    Toto není argument. Vezmi si parní lokomotivu - tam se zpětný chod dal zařadit při jízdě. Tedy samozřejmě přes nulové otáčky kol bez ohledu na dopřednou rychlost.

    A notabene to můžeš udělat i v autě (bez ABS) a na dostatečně kluzkém povrchu, abys to stihnul.
     

    Reverz za letu   9. 8. 2011 / 21:29
    MzM   
    Parní lokomotivy nemají převodovku. Takže se ořazení nedá mluvit. Tam se nastavují šoupátka a je celkem jedno, jestli jede nebo ne. Teda pokud nepočítám to, že to bude s lokomotivou škubat...
     

    Reverz za letu   10. 8. 2011 / 12:25
    Medcin
    A JETy převodovku mají? Takže de facto další důkaz, že argument automobilem je chybný. Děkuji.
     

    Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:39
    leonell
    Tak většina letadel to má blokované a nejde to provést, pokud není vysunutý podvozek a nedotýká se země. Nicméně jsou letadla, kde to jde, co si pamatuju tak třeba Jak-40.
    A co by se stalo? Tak u těch letadel, kde se vysouvají ty odrážecí kryty (či jak se to jmenuje) do stran, by tyto kryty odkráčely do nenávratna a možná vzaly ještě něco s sebou.
    Jinak by zřejmě záleželo na okolnostech - nechám úsudek povolanějším.
    Každopádně ono to udělat "nechtíc" narozdíl od FS moc nejde, takže to by musel pilot udělat úmyslně.


     

    Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:46
    leonell
    Reverzní deflektory se tomu říká.
    Jinak použití reverzu za letu bývá povoleno u vrtulových letadel, ale to asi není předmětem dotazu.
    Více k tomu jsem našel zde:
    http://www.leteckemotory.cz/teorie/teorie-konstr-reverse.php
     

    Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:48
    N.G.
    C17 to umí. Concord taky.
     

    Reverz za letu   8. 8. 2011 / 19:53
    jose75
    Tak že by to šlo použít místo brzdných štítů pro fofr klesání? Já sem původně myslel,že by to třeba urvalo motory
     

    Reverz za letu   8. 8. 2011 / 21:07
    N.G.
    C17 to vysloveně má na bojové klesání aby prostě líp brzdila. Na youtube je video z cocptitu a je vidět že to není nic co by dělalo letadlo zrovna dvakrát dobře. Concorde měl povoleno používat reverzy na vnitřních motorech na brždení.
     

    Reverz za letu   8. 8. 2011 / 21:12
    N.G.
    Ještě k té c17 umí to na včech motorech najednou a tím dokáže klesat až 15000f/min prři dopředné rychlosti jen asi 150kt
     

    Reverz za letu   8. 8. 2011 / 21:16
    Jakub Edr
    Vrtulník
     

    Reverz za letu   9. 8. 2011 / 23:44
    Priskac   
    ...hmm 15000ft/min = 76 m/s , tomu uz niekto hovori aj volny pad...
     

    Reverz za letu   8. 8. 2011 / 20:02
    BedaPZ
    Reverz , nereverz , já mám příhodu , jak pilot na MIG 23 zjistil , ža za ním něco plápolá. Šel ještě jednou na okruh a zjistilo se , že se mu vyhodil za letu brzdící padák, Asi se nafouknul a urval. Zůstal tam ještě kousek asi 5m lana . Pilot si jenom vzpoměl , že to s ním trochu škublo , ale nevěnoval tomu pozornost . Stalo se to ovšem ještě párkrát . Nakonec to bylo nějaký " ruský relátko " co se nějak časem opotřebovalo a spínalo nepravidelně . Tak jsem si vzpoměl , že MIG 23 používal na zemi misto reverzu brzdící padák. Ale asi jsem se dostal mimo ten problém reverzu . Tak promiňte , že jsem zdržoval .
     

    Reverz za letu   8. 8. 2011 / 20:09
    Kendy   
    tohle může napadnout fakt jen tebe...
     

    Reverz za letu   9. 8. 2011 / 07:52
    jose75
     

    Reverz za letu   8. 8. 2011 / 20:33
    tonde   
    ...jestli se dobře pamatuju, tak přistávací systém pro ruský raketoplán Buran se snad testoval a simuloval tak, že Tu-154 to hulilo na plný kule v klesání s reverzama, čímž se měla simulovat rychlost a úhel klesání rachejtloplánu.
    Ovšem co by to udělalo v luftu netuším, předpokládal bych, že by to byla fest pecka, ono při tý rychlosti stačilo vysunout na migu brzdící štíty a byla to šlupka, ovšem porovnat to s reverzem si netroufám...
    Počkal bych až soudruh Dušín sedne ze svého výletu do tenerife a určitě to vysvětlí
     

    Reverz za letu   8. 8. 2011 / 21:22
    Maverick24
    Jen tak pro zajímavost. Mému dědovi se na L-410, když byl se žákem na okruzích, samovolně "zareverzoval" levý motor při přistání. Éro se začalo řítit doleva v dost zajímavé poloze. Děda to popisoval tak, že bylo fakt nezapomenutelný vidět, jak se koukají přímo do země. Pral se s tim až na zem, a když hodně tvrdě práskli do terénu, zůstali stát na železničních kolejích Piešťany - Trenčín. Okamžitě vyběhli z mašiny každej na jednu stranu, aby se pokusili zastavit případný vlak, který by narazil do letadla. Dál to nevim, možná táta by věděl. Děda zemřel v roce 2004.

    http://www.pilotialetadla.cz/fotogalerie-piloti-a-letadla/o-simek/

    Tady jsou dvě fotky, ale skoro až na konci galerie.
     

    Reverz za letu   8. 8. 2011 / 21:38
    Lejzy
    Ty brďo, to měli teda kliku.
     

    Reverz za letu   8. 8. 2011 / 21:56
    TangoVictorSierra 568 (TVS568)
    No, myslim si ze Tryskace to nemaji zrovna caste, IL62, Yak 40 TU154 a ostatni co tu byli zmineni, ale u Turbovrtulaku je to relativne normlani, nemyslim jejich pouzivani ale jejich odjisteni Snad to tu nekdo objasni kdo leta s TruboVrtulakama
     

    Reverz za letu   9. 8. 2011 / 13:07
    Toomitsch
    Slyšel jsem, že u L-410 někdo používal těsně před dosednutím, na takové porsednutí .) Ale jestli to používaly jen bojoví piloti, nebo nějdo z hecu, to nevím
     

    Reverz za letu   9. 8. 2011 / 15:18
    Maverick24
    Tomu se mi moc nechce věřit, vždyť 410ka má na řídící páce takový tlačítko (páčku?), která slouží přesně k tomuhle. Bylo to ovládání nějakých rušičů vztlaku, nebo co.
     

    Reverz za letu   9. 8. 2011 / 16:26
    AJS
    Jenže ty se taky používaly až po dosednutí (a to jen někdy). Při klesání z výsadku někteří letci revers skutečně používali, já to osobně ale nikdy nezažil
     

    Gonzo
    MZAK
    L39.CZ
    O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ