| | | komunikácia s vežou 10. 6. 2011 / 23:59 | |
| | mám jednu otázku, počas letu komunikujem s vežou, čo je prirodzené v tejto hre, ale vždy to je iba o tých istých frázach, pritom čítam v ATC okne komunikáciu okolitých lietadiel, kde im letový dispečer hlási napríklad zmenu letovej hladiny a podobne. Je na to nejaká aplikácia, ktorú treba do hry nainštalovať? |
| |
|
| | | komunikácia s vežou 11. 6. 2011 / 00:08 | |
| | pokud letíš IFR tak i tobě bude měnit FL |
| |
|
| | | | komunikácia s vežou 11. 6. 2011 / 00:18 | |
| | priblíž mi prosím let IFR, potrebujem sa to naučiť |
| |
|
| | | | | komunikácia s vežou 11. 6. 2011 / 00:22 | |
| | Ve flightplanneru das naplanovat let podle pravidel IFR. Naplanuje ti let. Pak se hodis na vychozi letiste. A letis jako normalne, jen je tam vic komunikace, a ridici te bude ridit tak, jako ostatni letadla, u kterych to vidis. |
| |
|
| | | | | | komunikácia s vežou - nebo taky nic... 12. 6. 2011 / 20:12 | |
| | Se mnou tam ještě nikdy nikdo nehovořil. Udělal jsem přesně to co si napsal a lejno Tak mi třeba, kdyby Ti to nevadilo řekni, co bych tak mohl dělat blbě. Předem dík. |
| |
|
| | | | | | | komunikácia s vežou - nebo taky nic... 12. 6. 2011 / 20:19 | |
| | Začít povídat musíš ty... IFR clearance blá blá blá... |
| |
|
| | | | | | | | komunikácia s vežou - nebo taky nic... 12. 6. 2011 / 20:37 | |
| | Já vím hovno a zasviňovat tím pérák nechci. Tak na to zapomeň, jsou důležitější věci |
| |
|
| | | | | | | komunikácia s vežou - nebo taky nic... 13. 6. 2011 / 01:33 | |
| | Zmáčkni středník nad tabulátorem (platí pro FSX, pro FS9 si už nepamatuju, ale myslím, že to je stejné). Objeví se ATC window a dál volíš čísla dle potřeby (ne na numerické, ale na alfanumerické klávesnici)... |
| |
|
| | | | | | | | komunikácia s vežou - nebo taky nic... 13. 6. 2011 / 15:21 | |
| | Moc děkuji, už se mnou mluví. Předělal jsem některé aircraft cfg., takže i sprostě, což mě momentálně vyhovuje |
| |
|
| | | | | komunikácia s vežou 11. 6. 2011 / 00:23 | |
| | lety IFR jsou lety podle přistrojů. Instrument Flight něco.......pak máš lety VFR- Visual Flight něco. Při letu IFR jsi naváděn podle NDB majáku, ILS a pod.....ale o tom by ti řekl víc nějakej pajlot....ja sem jen ušmudlanej mechanik ale základ letů IFR je hezky popsanej tady v sekci články...zkus přečíst, určitě to pochopíš |
| |
|
| | | | | | komunikácia s vežou 11. 6. 2011 / 00:28 | |
| | Skúšal som aj naplánovať let cez flightplaner, ale zmeny som nepostrehol. Reaguje to iba na default lietadlá, alebo aj na PMDG 747 a pod? |
| |
|
| | | | | | | komunikácia s vežou 11. 6. 2011 / 00:29 | |
| | | |
|
| | | | | | | komunikácia s vežou 11. 6. 2011 / 00:31 | |
| | A zakliknul jsi tam tu položku IFR ? |
| |
|
| | | | | | | | komunikácia s vežou 11. 6. 2011 / 00:33 | |
| | neklikol... Ďakujem, dnes to už nebudem skúšať, ale zajtra v skorých ranných hodinách sa do toho pustím. Díky chalani... |
| |
|
| | | | | | komunikácia s vežou 11. 6. 2011 / 00:45 | |
| | Jen pro doplnění:
IFR - Instrument Flight Rules (pravidla letu dle přístrojů)
VFR - Visual Flight Rules ( pravidla letu za viditelnosti země) |
| |
|
| | | | | komunikácia s vežou 11. 6. 2011 / 09:04 | |
| | V zásadě je ten IFR let s detaulfními řídícim celkem na nic (asi už jsem zmlsaný živými řídícími). Celé IFR je o tom že nepotřebuješ výhled z okna a koukáš jen na přístroje, nebo se případně necháváš vektorovat až do konečného budu přiblížení letiště.
IFR navigace se rozlišuje na NON-RNAV a RNAV.
NON-RNAV navigace vychází pouze ze základních radionavigační přístrojů jako jsou VOR, NDB, DME, ILS...Tzn. letíš podle stanovené trasy pro tyto lety, v ČR je to trasa W32 a dá se zní dostat na jakékoliv letiště v ČR, jen v Praze už nejsou NON-RNAV příletové trasy, tam si tyto letdla přebírá řídící a vektoruje.
Pro let LKPR-LKTB to vyzerá asi takto. Direct VOZ (naladíš na VOR 116,30 a letíš přímo když nemáš řícího, pokud jo tak tě navede), Z92 (to je trať mezi VOZ a BODAL) BODAL (ten najdeš po určité vzdálenosti co píšou v mapě, až tu vzdálenost budeš mít začneš točit na příletový brněnský STAR, pro dráhu 27 pokračuje na VOR BNO)
Myslím že pochopení NON-RNAV navigace by měla být základ pro další IFR lety, člověk pochopí v zásadě jak to vše funguje a FMC je pro něj hračka.
RNAV ta vychází už z pokročilých navigačnch prvků jako je FMC, GPS. Základní odlišností je že neletíš podle radionavigačních bodů tak, že by si je někde ladil ale letíš podle bodů co máš ve svém palubním počítači. Povětšinou jsou to body prostě virtuální které bez databáze a počítače není šance trefit. Tzn zadáš stanovenou trasu podle letovho plánu a letíš podle ni. Zadáváš tam jak odletový SID, trasu, tak příletový STAR.
V FS bez nějaký addonů se létá taková pseudo IFR navigace, podle GPS a té zmíněné pomoci detaulfního řídícího.
|
| |
|
| | | komunikácia s vežou 12. 6. 2011 / 01:57 | |
| | Když už se to tu nakouslo, nevíte někdo a nějakym addonu do FS9, kterej by vyměnil default řídícího?
Objevil jsem jen nějakej VoxATC - vypadá slušně, ale je jen do FSX. |
| |
|
| | | | komunikácia s vežou 12. 6. 2011 / 16:47 | |
| | Jeste je jakejsi Radar Contact. |
| |
|
| | | | | komunikácia s vežou 13. 6. 2011 / 19:55 | |
| | aha, na ten jsem taky narazil, ale nějak jsem nepochopil, k k čemu ten addon je. Dík. |
| |
|
|