Nejsem nijak spjat s Planes a nemám tam žádnou fotku (ani jinde), ale napíšu svoje důvody, proč bych tyto fotky odmítl já. Ber to prosím jako konstruktivní kritiku. Focení letadel se věnuje spousta lidí, existuje hodně webů a většina si chce vzhledem k přetlaku autorů držet co nejvyšší standard na úkor množství fotek. Nikoho by nebavilo procházet každý den stovky nových, když podobných už je v databázi spousta. Když se podíváš na airliners na profily autorů s čím fotí, tak se pohybujeme klidně ve statisícových částkách a technika rozhodně není všechno. Buďto máš přístup kam jiný ne (exkluzivita), nebo máš talent, nebo se ti povede nějakej sólokapr.
K filtrování na planes neřeknu nic, hodně se to diskutuje a přijde mi to zbytečný, protože je právem autora webu si vybrat, co se mu líbí, když si může vybírat a chce nějak profilovat svůj web. Vraťte se s lepším, nebo nechte být. Pokud napíšou i důvody, tak to berte jako bonus, ne jako útok.
Nepoužívat úpravy je pro mě nepochopitelný masochismus, to je jak ženský naturalistky, který chlupy neshodí, protože to tak příroda udělala. To je potom hezká jedna ze sta a jak k tomu přijdem, že? Samotné focení je jen jednou částí na cestě k vytvoření fotky, Mít kvalitní výsledek bez úprav je skoro zázrak, nebo kategorie "aktualita" (to platí i pro ty ženský
Nehodnotím ostrost, kontrast a hloubku barev, flightsim dost komprimuje.
1. tuctová fotka, špatná kompozice, letadlo uprostřed, příliš země, chybí tomu prostor a dynamika.
2. stejně jako přechozí + fleky u horní hrany, dráha padá doleva, krátké ohnisko dělá zadek a ocas jako bouli proti zbytku, který je utopen, foceno ze špatného místa. Pokud by to bylo možné, fotil bych pozdě odpoledne, aby se změkčily barvy a stíny.
3. Jurij Alexejevič padá doleva, hala je tmavá, gagarin není vidět (možná komprimace flightsimu), toto místo se musí fotit brzo ráno.
4. Nechápu smysl fotky. lidi za plotem, kteří sledují něco, co nevidíme a k tomu půlka letadla. Lidi jsou zároveň tak daleko, že nemohou být ani objekt fotky. Fotce tedy dominuje plot. Lampy padají lehce doprava.
5. Tuctovka, letadlo daleko, opět ve středu. Kdyby to bylo na dlouhý sklo přitažený a byla čistá viditelnost na Klínovec vzadu, tak to je pěkná fotka.
6. Chyba soudkovitosti, tady je postproces nutnost, nebo použít lepší objektiv. Proč fotit letadlo za dvěma sloupy? Letadlo ujíždí doleva, resp. chtělo by to trochu místa vlevo. Podobnou fotku si dokážu představit večer ze stativu na dlouhý čas + HDR, trochu vlhkosti/mlhy ve vzduchu a krásně rozplizlý ty lampy. |
|