| | Možnosti takeoff derate CFM56-3 a simulácia v Wilco PIC 737 27. 4. 2011 / 11:14 | |
| | Zdravím,
mám na Vás, čo máte viac skúseností, 2 otázky ohľadom ratingu motorov CFM56-3, ich dočasného zníženia (takeoff derate) (najma pre verziu 300) a následne reálnosti simulácie tohto javu v Wilco PIC 737.
1. Podľa mojich informácií majú motory pre 300vky základný rating 18.5k, 20k alebo 22k podľa voľby zákazníka. FMS umožňuje zvoliť hodnotu derate pre vzlet pre 22k verziu na 20k a pre 20k verziu na 18.5k. Predpokladal by som, že 22k verziu je možné obmedziť aj na 18.5k (ako TO-2), avšak tu sa píše niečo iné: http://www.b737.org.uk/eparksnotes.doc - "Please note that the 22K engine is not allowed to derate to 18.5K (PH 3.9)." (kap. Powerplant & APU, str. 46). Rovnako aj v FCOM, resp. FPPM ktoré som našiel pre 22k verziu hovoria len o derate na 20k. Viete mi niekto vysvetliť, prečo je to obmedzené?
2. Wilco PIC 737-300 umožňuje v nastavení zvoliť základný rating motorov. Pre voľbu 22k potom v FMC umožňuje TO derate na 20k aj 18.5k, čo je pravdepodobne chyba (aspoň podľa vyššie uvedeného). Druhou vecou je, že aj napriek voľbe TO-1 alebo TO-2 nedôjde k zmene vypočítanej hodnoty % N1 pre vzlet (aj keď sa pri hodnote objaví RED), a teda žiadny derate sa nekoná. Je toto bug len u mňa, alebo všeobecný nedostatok SW. Jedinou možnosťou derate mi tak ostáva použitie postupu "assumed temperature", alebo pred štartom zmeniť konfiguráciu addon-u a znížiť maximálny rating motorov.
Vďaka za pomoc. |
| |
|