FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Autopilot (použití při startu) Jeden příspěvek | Celý strom
Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 18:56
David70
Zdravím, omlouvám se, zda tento problém zde někdo řešil, ale nepovedlo se mi nic najít.
Rád bych se zeptal na přesný postup použití autopilota při startu, tj. kdy zapnout A/T, kdy pouzit N1, popr. prepnout na FLCH... Osobně létám s 763 od Level-D a pri startu mam vzdy gulas v tom, kdy a jak autopilota vlastne pouzit... Děkuji za odpovědi.
 

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 19:26
Rychlokvaška
Standardní postup pro použití autopilota závisí na konkrétních postupech aerolinky. Boeing doporučuje nejméně 500ft AGL a mít letadlo stabilizované v pitch/thrust a vytrimované. Pravidlem (i když ne nutností), je mít nejprve vybrané režimy (HDG HOLD, HDG SEL nebo nejčastěji LNAV a LVL CHG, V/S nebo nejčastěji VNAV) a pak až teprve zapínat autopilota. Pokud se to dělá naopak, autopilot se zapne ve stabilizačním režimu (HDG HOLD nebo ATT a V/S), což není úplně optimální, zvlášť když člověk nedává pozor...U nás máme např. podle SOP postup v 400ft AGL lateral mode (většinou LNAV) v 1500ft AGL - climb thrust, VNAV, Center CMD. Samozřejmě to ale není nutnost, bez autopilota můžeš letět libovolně dlouho, klidně celý let.

Používat autopilota dřív než podle výše uvedených SOPs a/nebo bez předem zvolených režimů je občas potřeba, hlavně v různých situacích, kdy se po vysazení jednoho motoru řeší kvůli okolnímu terénu emergency turn. Člověk ale musí vědět co dělá a následně modifikovat režimy.

Pro použití autothrust je pak standard mít na MCP panelu A/T switch na ARM, na TMSP panelu vybraný TO (ve stupních C) a CLB (nic, 1 nebo 2) derate, podle příslušných performance výpočtů pro vzlet a stoupání. To zajistí, že pro vzlet bude použitý autothrust (asi jediná výjimka, kdy Boeing doporučuje použití manuálního řízení a zároveň autothrust) s příslušným derate. Postup je pak takový (opět závisí na dané aerolince, popisuju naše SOP), že po potvrzení povolení ke vzletu PF hlásí "set 1.2" (u 767 "set 70%"), PNF nastaví daný EPR výkon, nebo N1 otáčky a až se motory ustálí na zvoleném výkonu hlásí "stabilized". Načež PF hlásí "EPR" (u 767 "N1") a zmáčkne příslušné tlačítko na MCP. Tím se aktivuje daný režim autothrust, thrust páky se automaticky posunou na nominální hodnotu a na EADI FMA se jako potvrzení rozsvítí "EPR" nebo "N1", které se pak po dosažení rychlosti 80kt změní na "THR HOLD".
 2x  

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 19:33
Rychlokvaška
A až tě to přestane bavit , tak doporučuju před vzletem A/T switch na OFF, flight director na OFF a prostě přidat výkon na spočítanou hodnotu, v těch 1500 AGL to trochu stáhnout ze vzletového na stoupací režim (což třeba u 757 při max. TO derate to není vlastně ani žádná změna) a jinak s tím letět jako s úplně normálním letadlem
 

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 19:34
Rychlokvaška
Teda podotýkám pro tohle musíš být nejprve freelance pilot a 65 dní se postit, protože tohle mají strojníci zakázáno a ohrožují tím životy své i cestujících.
 

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 23:11
Algy   
Díky za vyčerpávající info, zase jsi mi objasnil pár nesrovnalostí. Nicméně, můžeš mi eště osvětlit, co je to přesně ten derate? Díky
 

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 23:15
Rychlokvaška
Líp než pan kapitán bych to asi nenapsal, tak jen dávám odkaz
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=34920&lan=0

A abych to trochu zkomplikoval - to čemu říká Boeing (aspoň u 757 a 767) derate je z výše uvedeného metoda assumed temperature ;o)
 

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 23:23
Algy   
Ha, tušil jsem, že už se to tu probíralo. Díky mooc.
 

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 22:28
N.G.
Tobe ten strojnik lezi v zaludku kde ten chlap lita mu zarazim shortcuty a report hned pri kazde chybe
 

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 22:51
Rychlokvaška
Haha, to právě nikdo neví
 

Autopilot (použití při startu)   26. 3. 2011 / 23:09
Algy   
On smí do vzduchu???
 

Autopilot (použití při startu)   27. 3. 2011 / 12:39
David70
 

Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ