FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA Jeden příspěvek | Celý strom
Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   10. 3. 2011 / 23:59
Rychlokvaška
Podobných příležitostí bývá poskrovnu, ale tahle opravdu stojí za to.
easyJet ve spolupráci s Oxford Aviation Academy vyhlašuje výběrové řízení na dopravního pilota pro svoje Airbusy A320 s výcvikem ve formě MPL licence...pro až 30 lidí!
Neváhejte a jděte do toho, podobné šance na dopravně pilotní kariéru jen tak nenajdete.
http://www.oaa.com/files/press_releases/easyJet_MPL_Press_Release_March2011.pdf

UK based MPL training with airline partner easyJet
OAA is delighted to announce that it has been chosen by major European airline easyJet as their training partner in an innovative new Multi Crew Pilot's Licence (MPL) programme during which 30 easyJet mentored Cadet Pilots will be trained by both the OAA and easyJet training teams to enable them to qualify for the issue of a new MPL under the approval of the UK CAA...

http://www.oaa.com
 2x  

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   11. 3. 2011 / 09:07
roastbeef
Dovolím si tu podpořit Davida v jeho snaze vyburcovat někoho, kdo to půjde zkusit..

Pro všechny, kdo trochu přemýšlejí o létání, tak to opravdu běžte zkusit, dokud není pozdě... Jedná se sice o MPL kurz - po dokončení je pilot limitován na multi-crew létání (a pokud se nepletu, tak dokonce i na provozovatele, pro kterého byl výcvik proveden), ale v tomto případě to není problém vzhledem ke garantovanému místu po dokončení výcviku u easyJetu...MPL dle ICAO:

"What are the differences between the CPL and the MPL?

For the purposes of operating multi-crew aircraft, the privileges of a MPL are equivalent to those of CPL endorsed with an instrument rating and a type rating on a multi-crew aircraft. However, and because the MPL is geared toward operation of multi-crew airplane, an MPL pilot cannot generally fly on single pilot aeroplane without meeting additional requirements. For example, MPL holders cannot exercise the privileges of a CPL and instrument ratings on single pilot aeroplane without meeting specific actual flight time and flight instruction requirements.

A number of MPL courses may be a modification of the current JAA frozen ATPL or the Transport Canada and FAA CPL/Multi-engine training, but it is expected that the majority will follow the guidance proposed in the Procedures for Air Navigation Services — Training (PANS-TRG) document."

Navíc je dobré pro případné zájemce vyzdvihnout z tiskové zprávy OAA:

"Additionally and specifically for MPL students, OAA is also offering the further guarantee of a fully-funded OAA ‘Safety Net’ reversion to an APPFO Integrated ATPL training course in the very unlikely event that the MPL programme ceases for any reason."

Jinými slovy, pokud se to z nějakého důvodu po... a budete už ve výcviku, tak OAA garantuje převedení výcviku na klasický Integrovaný ATPL.

Neváhejte a běžte do toho... Není to sice procházka růžovou zahradou - spíš naopak, ale výsledek stojí za to... A nejenom výsledek, ale i samotný (případný) výcvik je zážitek once-in-a-life-time...

Dovolil jsem si přidat svoji trošku do mlýna i na základě své aktuální zkušenosti se zahraniční (snad) renomovanou FTO, sice jako modulární výcvik ME IR CPL, ale i tak. (Podmínkou zahájení výcviku byly mimo jiné stejné aptitude testy, jako jsou pro lidi z integrovaného výcviku) (velmi poučné, zejména psych.profil pečlivě rozebraný - bylo až nechutné, jak mě to vykreslilo se všemi plusy i minusy ). Jak již několikrát psal David, je to trochu jiný přístup, než se zatím můžeme setkat v českých FTO. (je pravda, že nemám rozhodně zkušenosti ze všech českých škol a také, že jsem se setkal i s velice dobrým přístupem, ale nikdy ne s tak náročným jako tady) Jsem tu sice zatím jen chvíli, ale je to rozdíl, zejména v náročnosti... Ale od toho tu člověk je, aby prošel výcvikem důkladně a pořádně a ne - jak je bohužel často přístup českých studentů CPL/fATPL (a vlastně nejen v letectví...) - nějak to udělat cestou nejmenšího odporu a pak to možná nějak snad dopadne..... Zvolil jsem tuhle cestu, protože už jsem poměrně daleko se svým výcvikem a zkoušet něco od začátku nepřipadá už moc v úvahu pro mě, na druhou stranu jsem chtěl projít co možná nejlepší přípravou na budoucí létání...

Jeden příklad za všechny, pro první sólo okruhy tady po 2 hodinách dual s inst jsem šel s jiným insturktorem do briefieng roomu (každé dvě školní letadla mají svůj společný malý briefing room s počítačem, tiskárnou a whiteboardem na malování fixem ) a maloval jsem okruh a povídal o jednotlivých úkonech C172RG.. Co budu kdy dělat a proč atd. zejména včetně znalosti nouzouvých postupů a "by heart" items v takovém případě ( při okruzích je zakázáno vytahávat checklisty, non plus ultra když vám vyplivne jednomotorové éro) - celé to zabralo možná 15 minut, než byl instruktor ubezpečen, že to nezapíchnu v první zatáčce do země/vody... Ne, že bych to doma při svém dosavadním výcviku nedělal - alespoň s některými instruktory, ale na druhou stranu zejména v úplných začátcích létání jsem byl veden stylem nejdřív zjebat a pak vysvětlit...

Přes všechnu náročnost kterou to tu má, tak jsou instruktoři neuvěřitelně vstřícní a "student-friendly" a pokud člověk neví, tak se ho snaží dovést k odpovědí tím, že studentovi napovídají dokud na to nepřijde sám....

Doufám, že můj výcvik tady přinese své ovoce a budu mít po dokončení výcviku pootevřenější dveře k létání - příležitosti se začínají pomalu objevovat (stačí hledat a nebát se hledat i za humny) a hlavně jít tomu svému štěstí trochu naproti, pečení holubi bohužel už v letectví nelétají...

Pokud bych znovu začínal s létáním, tak pokud by to jenom trochu šlo, bych volil cestu integrovaného výcviku a snažil se stát pilotem-strojníkem v té co možná nejryzejší podobě...

Jo a málem bych zapomněl, jsem ve Scandinavian Aviation Academy ( http://www.bfsaa.se ).

Hodně štěstí všem, kdo to zkusí !!!
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   13. 3. 2011 / 22:30
Rychlokvaška
Ahoj Rosťo - v prvé řadě obrovská gratulace, že se ti podařilo dostat tam kde jsi. Je to velký úspěch a krom toho, že ti otevře dveře do leteckého světa, je to jedna z dalších ukázek toho, že když se někdo trochu snaží, neexistují skoro žádné překážky v tom něčeho dosáhnout.

Pokud jde o to co jsi psal - musím se pod to jen podepsat. Zkušenosti mám stejné a kdo tím nikdy neprošel, těžko získá představu o tom, jak diametrálně odlišné jsou to přístupy ke studiu. Já osobně jsem každý jeden den v letadle neskonale vděčný za příležitost kterou jsem dostal a způsob jakým jsem k ní dospěl.
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 07:23
roastbeef
Ááá tak koukám (na základě odkazu jiných, sám tam opravdu nechodím), že jsem se už stal také "hrdinou" na aeronovinách..

Nevěděl jsem, že jsem se tolik provinil tou svojí poznámkou na konec... vzhledem k tomu, že jsem nebyl nikým (Pavel Mácha) kontaktován, mi docela vadí, že to tam je použito - a ještě jen jako výtržek - článek působí, jako že jsem to napsal pro aeronoviny.

Takže - určitě si to autor aeronovin přečte - prosím tímto o stažení článku anebo pokud je to "tak dobré", že to musí být součástí aeronovin, potom bych rád aby článek jasně a zřetelně odkazoval linkem na tuto diskuzi zde na tomto serveru.

Varianta B v tom případě předpokládám neprojde a tudíž očekávám smázání článku - promiň Pavle, ale nesouhlasím v mnoha věcech s tebou a tak tě nehodlám podporovat...Jestli se tě opravdu tolik dotkla jedna věta na konci mého příspěvku, tak se ti omlouvám, použil jsem to jako trochu odlehčení na konec - rozhodně jsem to nemyslel jako flame. Rozhodně NEMÁM tendence tady nic takového vyvolávat.

Co jsem napsal, za tím si stojím a pokud budu mít v následujících měsících co k tomu dodat, tak to taky udělám - zde, na periskopu.

Hawk

Happy landings všem
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 07:45
AJS
Buď v klidu, jeho se nic nedotklo, jen už aeronovinám vysychá rybník, tak nezbývá, než používat CTRL+C a CTRL+V, případně reagovat na diskuze na jiných portálech. To neřeš, to už ví většina leteckého národa a téměř nikdo to nebere vážně
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 07:50
roastbeef
Nevím jak editovat příspěvek, tak takhle...

Samozřejmě ne Hawk ale myslel jsem ten idiánský výraz pro ukončení debaty a nevím teď, jak se to píše...
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 08:23
Hermann   
Howgh, mein Junge ..
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 11:24
Rychlokvaška
Hehehe, takovejch hrdinů je ;o) Naposledy jeho jmenovkyně, úžasná toť dáma českých nebes, paní akrobatka Máchová. Škoda jen, že svoje vřelé vztahy k panu Máchovi můžou dotyční dementovat pouze všude jinde, jen ne na Aeronovinách
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 11:47
Rychlokvaška
Nojo, někdo by možná mohl připomenout Máchovi Terms Of Service jeho hostingové společnosti ;o)
http://www.hostgator.com/tos/tos.php
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 13:50
kuma   
No, tohle je možná blíž, než si myslíš - co to takhle trochu otočit a zcela na rovinu popsat hostingovému providerovi způsob nakládání se zdroji a autorskými právy u této domény - a případné dopady, pokud by se to řešilo, které by dopadly i na providera - pokud ví, že jeho podmínky jsou porušovány - a on s tím nic nedělal. Samozřejmě nyní provider kašle na to, co se tam objevuje, protože hovoří jiným jazykem. Pokud se ale ozvou dotčení autoři, že uživatel domény porušuje a současně nedbá na upozornění, je plným právem providera toto zatrhnout - třeba zrušením domény...
Co ty na to? Mně by to přišlo fér - a je to plně v souladu s policy té dotyčné domény (a nejen této)
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   11. 3. 2011 / 20:59
Cirrus/Pindra
Nějak jsem nepochytil, kolik to vlastně bude stát ... jinak teda si myslím, že rodilý Čech nemá moc šancí se tou EN mluvící konkurencí probít, zvlášť když je to "taková příležitost".

Kdyby radši otevřeli 30 standartních míst.
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   11. 3. 2011 / 21:21
Rychlokvaška
Já si naopak myslím, že rodilý Čech má šanci velmi velkou. Možná si o schopnostech Britů myslíš zbytečně moc, statistika Čechů a Slováků v OAA je celkem výmluvná...Z toho co jsem tam zažil a viděl, má každý průměrně inteligentní nadšenec do lítání šanci prevyšovat britský zbytek naprosto v pohodě rozdílem třídy...

Standardních 30 míst najdeš leckde, ale těžko pro někoho, kdo nemá licence a zkušenosti. V tomhle jsou ty cadet programy tak důležité.

Cenu zveřejní spolu s podrobnými informacemi v dubnu.
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   12. 3. 2011 / 17:43
-AG-
Kazdopadne, to znamena se trvale odstehovat z CR na minimalne 5 let, ale nejspis uz nafurt, co?

Jaka je sance zmenit pak aerolinku na nejakou, nasim krajum blizsi? Nebo jak je to obecne s poptavkou po pilotech ve svete?
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   13. 3. 2011 / 08:06
fred
Já si myslím, že pokud chceš být profi pilotem, tak otázka ohledně odstěhování na druhý konec světa by měla být jasná jak facka. Dostat podobnou příležitost tak je mi to úplně jedno...
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   13. 3. 2011 / 08:21
kluk ušatá
No, zalezi jak moc jim chces byt... co si budem nalhavat, je to taky jen povolani. Krasne, ale jen povolani.
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   13. 3. 2011 / 10:01
Pips   
A každý povolání tě jednou začne strašně srát Nicméně i tahle krásná práce má příliš slabý páky na to dostat mě na půdu ostrovního královnovství.
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   13. 3. 2011 / 22:43
Rychlokvaška
Pipsi, co tobě ta Bětuš musela provést, že se pořád takhle křižuješ ;o)
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   13. 3. 2011 / 22:46
Tragédie v JRD
Třeba se bojí, že se mu tam do baráku nastěhuje skupinka cikánů a on nebude mít páky na to, jak ji vyhodit.
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 08:39
Pips   
Ále, to je složitý vysvětlování. Do toho se radši pouštět nebudu. Zkrátka, logické vyústění spousty drobných životních krizí a smutků. Ale to už nevyřešíme
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   13. 3. 2011 / 22:41
Rychlokvaška
Pavle, je velký, naprosto zásadní rozdíl mezi tím chtít byt pilotem v ČR a ve světě. Pokud toužíš po tomhle povolání, musíš se prostě smířit s tím, že nějakou různě dlouhou dobu strávíš mimo rodnou zemi. Může to být 5 let, 10, 20, nebo celý život. V téhle práci neexistjí záruky a jistoty a zejména v prvopočatcích tvé kariéry - taky téměř žádné svobodné volby a vyplněná zbožná přání.

Pokud chceš být pilotem a něco pro to udělat - máš dveře otevřené a velký potenciál něčeho dosáhnout. Pokud začneš svůj sen podrobně specifikovat lokalitou nebo snad typem letadla či jinými podmínkami, tak se pohybuješ na velmi velmi tenkém ledě s velmi reálným náběhem na zklamání a neúspěch.

Neber mě špatně, není vůbec nereálné dosáhnout všeho co si přeješ doma v ČR. Jen tím chci říct, že tím vlastnoručním omezováním osobního potenciálu podstupuješ velké riziko, které se projeví jak jinak než finančími ztrátami (revalidation/renewal licencí), zklamáním (nekonečné hledání práce) a jak už jsem párkrát bohužel viděl, velmi smutnou rezignací.
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 06:31
tonde   
tak jest, taky jsem v 19ti přejel s batohem vlakem dvě republiky a šel si za svým cílem
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   12. 3. 2011 / 18:43
Neo OK AAA
Jenom kdyby se to dalo nějak rozumně ufinancovat...páč od té doby co je na OAA zmínka o "Guarantee required - Mortgage over a UK property", tak mám pocit, že je tím diskvalifikován zbytek Evropy.
Když jsem byl v srpnu 2009 v OAA, využívali služeb banky HSBC...teď je tam BBVA a už je to bohužel jinak.
A půjčka v ČR? No nevím, nejsem bankéř, ale zdá se mi to pro banku jako dost riziková investice....+ ještě potřebuješ odklad splátek...rád bych se v tomhle mýlil

Ale na druhou stranu....tak strašně bych to chtěl zkusit ...jakkoliv

PS Aby to někdo nebral za bernou minci....je to jenom můj pohled
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   13. 3. 2011 / 23:51
Rychlokvaška
Nazdárek Neo,

tak jsi mě trochu inspiroval k tomu, abych ty neustále omílané finanční brzdy trochu rozebral dopodrobna, přesto, že se tady v ČR tyhle věci považují bůhvíproč za nadmíru osobní
Na druhou stranu...osobní opravdu jsou, ale i přesto si myslím, že všichni ti nadšenci, co o tomhle povolání sní, zaslouží pár tipů pro to, jak na něj dosáhnout.

Pozn.: Tento příspěvek je mým autorským dílem a NENÍ určen pro pro publikaci na webu Aeronoviny.cz

Na úvod jenom drobné doplnění - ty nemovitosti použité jako garance úvěru nemusí být jen v UK, ale také ve Španělsku a plánuje se také Francie. Ne že by to pro normálního Čecha byla nějaká velká výhra a změna, ale je to vítané rozšíření možností.

Teď k těm vlastním úvěrům.

Je pravda, že od roku 2006 kdy jsem o něj žádal já, se toho mnoho změnilo. Jednak nastala světová finanční krize a protože jejím základem byly právě machinace s nevhodnými úvěry, banky pochopitelně v této oblasti výrazně přitvrdily. Druhak OAA změnila dvorní banku a od poměrně světové a progresivní HSBC přešla k BBVA, která je prostě...španělská
Můj osobní názor je, že není vše ztracené - krize se postupně obrací, tlak vlád na změny bankovního systému a spektrum poskytovaných úvěrů může znamenat do budoucna vítaný návrat ke kariérním půjčkám. To je ale takový spíš dlouhodobý laický odhad...

O čem jsem ale chtěl psát hlavně, je vlastní způsob získávání takového úvěru a proč si myslím, že když někdo tvrdí, že něco prostě nejde, není to tak úplně pravda. "Nejde" je totiž téměř vždycky jen relativní pojem... Ona totiž ani v tom roce 2006 nebyla situace nijak růžová. I tehdy si dávala HSBC podmínku, že maximální výše úvěru musí být 25.000 liber a že cokoliv nad 15.000 musí být garantováno nemovitostí v UK. I přesto jsem ale získal úvěr na 66.000 liber - bez jakékoliv formy zajištění, na pouhopouhý cestovní pas. Pochopitelně méně výhodný (+2.5% nad UK base rate, která se magicky drží už rok na 0.5), ale pořád v rámci finančního plánu na dalších 10 let, který jsem si vyrobil. Když jsem se o tom nedávno bavil s Mikem Griffithem (OAA kandidáti tohle jméno určitě znají - dělá tam brand managera pro integrovaný výcvik a jeho rukama projdou všichni zájemci o OAA), tak mi taky říkal, že tehdy nemohl uvěřit svým očím, jak jsem to dokázal. Ale dokázal a popravdě i přes to jak to bylo stresující a náročné, mi to ve výsledku nepřišlo zase ani tak moc složité.

Základem je totiž váš projekt "já jako dopravní pilot" - jeho podrobný finanční plán, SWOT analýza, varianty, diverzifikace rizik...Banka potřebuje prostě vidět, nakolik riziková je její investice - a ručení nemovitostí není nic jiného, než významné snížení míry onoho rizika....ne však jediná možnost jak toho dosáhnout.

To co jsem vyrobil já, byl několikastránkový dokument, ve kterém jsem rozebral v Excelových tabulkách po jednotlivých týdnech kompletní průběh výcviku s detailním rozpisem aktuálních a kumulativních příjmů a výdajů. Každou drobnost co byla potřeba zaplatit - ať už škole, nebo na živobytí v UK. Rozebral jsem tam všechny pozitivní i krizové scánáře toho, co by se stalo, kdybych v nějaké z fází neuspěl - od teoretických zkoušek v OAA, až po typovku po přijetí v Thomas Cook. Řešil jsem, co bych dělal v takové situaci dál a jak by byla zajištěna návratnost úvěru. V prvních fázích obrovsky pomáhá záruka OAA, o které se bůhvíproč málo mluví - přesto, že je naprosto zásadní. OAA totiž garantuje vrácení poplatků za výcvik, pokud opakovaně neuspějete v testech v průběhu výcviku. Aktuální situace jestli se nepletu je, že garance platí až do dokončení Instrument Ratingu (v našich dobách to bylo až do ME CPL). To je tak výrazné záchranné lano, že už jenom tohle samotné dělá z OAA jasnou volbu a riziko pro banku diametrálně snižuje.
Ve fázích po vypršení tohoto záchranného lana jsem řešil co bude dál jiným způsobem - od dočasného zaměstnání v UK na základě mých kvalifikací a zkušeností (mimo letectví), až po návrat na mou původní pozici zpátky do firmy, kde jsem pracoval, podpořený dobrozdáním mého tehdejšího šéfa. Rozepsal jsem aktuální situaci v letectví a v Thomas Cook, platové podmínky aerolinek a jejich benefity (plat v případě nemoci, pojistky proti ztrátě licence nebo medicalu, životní a zdravotní pojistky, ...), podpořil to dobrozdáním od nich o nabídce pracovní pozice po skončení výcviku. To je další významná a velmi důležitá skutečnost, která tolik mluví pro kadetské programy - člověk má jakousi "jistotu" zaměstnání po úspěšném skončení výcviku. Pro banky je tak jen dočasným studentem s krátkodobým přerušením finanční soběstačnosti.
Všechno jsem uzavřel jakýmsi portfoliem své dosavadní "kariéry" s přehledem projektů, na kterých jsem pracoval, s příslušnými referencemi. Prostě něčím, aby viděli, že nemlátím jenom prázdnou slámu.

Tohle všechno dohromady znamenalo, že jsem úvěr dostal. Bez jakéhokoliv zajištění. Nemovitost v UK jsem neměl, ručitele v UK taky ne, část finančního obnosu kterým by mohl někdo jiný dočasně ručit taky ne. Měl jsem jen pas a tenhle dokument, který jsem si poctivě připravil.

A abyste si nemysleli, že v té době byla takhle benevolentní a otevřená jen HSBC. Pro živobytí v UK jsem potřeboval finance nad rámec "školného". A i přesto, že jsem opakovaně kontaktoval nějakých 50 bank v ČR a všech okolních státech a situace nebyla nijak růžová (popravdě skoro celé dva měsíce od úspěšného přijetí na OAA do zahájení výcviku spíš zoufalá), nakonec se mi podařilo osobním jednáním s ředitelkami poboček Komerční banky a České spořitelny dojednat podmínky, které se troufám si říct staly základem toho, co teď nabízí například Aerojob. Přesto, že jsem nakonec potřeboval ručitele (a potřeba jsou asi i dnes), stejný dokument, který jsem představil HSBC, znamenal u českých bank snížení rizika a evidentně mnohem vstřícnější jednání vedoucí k uzavření smlouvy - na 300.000 Kč od ČS (jeden ručitel) a 500.000 Kč od KB (dva ručitelé) s nabídkou na 1 mil. Kč.

Takže abych to shrnul - přesto, že se to zdálo nemožné i produkt managerovi OAA, podařilo se mi v UK bez jakékoliv garance získat úvěr na CELOU částku za výcvik a v ČR k tomu navíc CELOU částku na financování 18 měsíců pobytu a studia v UK. Z vlastních prostředků jsem neplatil až na drobné úvodní poplatky nic. Samozřejmě jsou to úvěry, které mají svoje úroky, které navyšují celkovou cenu. Když jsem si ale dal vedle sebe všechny plusy a mínusy a udělal si rozvahu za jak dlouho mi ta nově získaná kvalifikace zaplatí sama sebe, nebylo skoro o čem přemýšlet.

Tohle všechno bylo v době, kdy byla situace trochu jiná, ale taky v době, kdy se za libru platilo 45 korun. Dnes je to 28. A tak je šance, že finance co se nepodaří získat v UK, se podaří získat někde jinde. Banky jsou pořád jenom obchodníci s penězmi. Ukažte jim, že jim dáte možnost vydělat s rozumným výnosem vůči rozumné míře rizika a máte smlouvu v kapse.

Tolik můj skromný pohled na věc. Vždycky se dá najít milión důvodů proč něco jde a proč něco nejde. Možná jsem dítě štěstěny a to, že jsem úvěrové smlouvy podepsal a finance získal až 2 hodiny před nástupem do autobusu v Praze směr Oxford jenom jedna velká neuvěřitelná náhoda...Ale těchhle podezřelých náhod...je plná každá třída studentů v Oxfordu.
 1x  

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 00:20
kluk ušatá
Nechces si zalozit vlastni aeronoviny(.org.uk)?
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 00:30
Rychlokvaška
Nojo, ale kdo pak bude mastit vykukovi počítadlo? ;o)))
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 00:31
kluk ušatá
Macha sem chodi celkem casto... viz. dnesni (vcerejsi) clanek
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 00:40
Rychlokvaška
Jojo, chodí, to je celkem jasný ;o)
Přesto že odsud ale neustále tahá rozumy (a autorské texty jiných lidí zveřejňuje bez svolení na svém webu), tak nemá snahu se tady zaregistrovat a diskutovat, ani komunikovat jinou formou. Taky proto jsem tam napsal co jsem napsal. Dokud nezmění svoje chování v tomhle směru, nechci žádné mou sepsané žblebty vidět ukradené na jeho webu.
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 00:43
kluk ušatá
Copak by snad krad prispevky od nekoho, kdo "má ego jako prase, které se zuby nehty snaží dokázat, že pravidlo “dobrý pilot je starý pilot” je v podstatě nesmyl, protože ona modla už je nejlepší od okamžiku získání strojnického průkazu V soukromém životě zatím nedokázala více, než vystihnout správný okamžik kdy bylo možno podepsat lichvě závazek na půl života."?

Inu, obavam se, ze dotycny pan je toho schopen....

Plebs, burárum!
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 00:56
Rychlokvaška
Nojo, už i ten odstavec je vlastně špatně....Modla byl vždycky Jiřík, i přesto, že teď už mu nikdo neřekne chudákovi jinak než Mastil, aneb vykuk co si mastí počítadlo
Takže Modla titul je už jaksi zabrán, že

P.S. To jsem si zase počet
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 01:01
kluk ušatá
K vaším službám

PS: já si myslel, že modla je AJS ;o)
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 01:02
kluk ušatá
Jo, a málem bych zapoměl, stavím se za tebe do pozoru
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 01:05
Rychlokvaška
Plebsi!
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 01:08
kluk ušatá
Strojníku!

Očekávám teď samozřejmě sedmistránkový dopis, kterým se zde naprosto dokonale vypláčeš.
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 01:14
Rychlokvaška
Poslal jsem jen třístránkový...již čtvrtý v řadě bez odpovědi
Nejdřív jsem si myslel, že je to monolog...ale protože se občas objeví narážky na obsah oněch dopisů, pravděpododobně dochází k jistému průsaku...

Nazval bych to tedy pubertálně průsakovým dialogem.
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 01:17
kluk ušatá
A az prijde doba vydavani pameti, budes moci krom veselych historek z nataceni vydat taky Monology
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA - bojová hra "Najdi Máchu" :)   14. 3. 2011 / 07:02
tonde   
Davide,
měl bys Máchu v tom Oxfordu najít a jeho adresu pak poslat těm lidem, co jim dluží peníze v čechách i na slovensku - myslím, že by ti byli celkem vděční, pár milionů to v konečném důsledku je. A on si klidně žije dál Bezpáteřný člověk, ostatně o něm mnoho vypovídájí jeho věčně uzavřené komentáře pod jeho zvratky na jeho webu.
Ale zkus ho najít Aspoň bude sranda.
 1x  

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 01:30
kuma   
Ach, přátelé, smůla, že ho (PM) berete vážně.

Já si tuhle dal tu práci a přečetl několik jeho článků, navzájem jakoby souvisejících. Snažil jsem se vybrat jednotící myšlenku - to co by od takové série člověk měl čekat - a jak se také titulky na Aeronovinách tváří. Ten človíček ale není schopen udržet linku svého jedu. Chvíli plácá to, chvíli ono - a dohromady to smysl nemá. Znovu přidávám svůj laický názor, že jde o tvora choromyslného a proto jakékoliv logické kroky směřované k němu jsou předem odsouzeny k neúspěchu. Šetřte silami!
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 09:41
kluk ušatá
Dochtore, nevim jak David, ale ja ho rozhodne vazne neberu
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 11:16
Rychlokvaška
Dochtore, já jsem v poho Mě to popravdě dokonce i celkem baví....on vždycky něco napíše, já mu na to ze sportu napíšu mail, hodím rukavici a nikdy nic, nothing, nada, ničevo. Odpověď žádná, povolení diskuse na Aeronovinách žádné, registrace na fórum s možnou diskusí žádná, výzva k soukromé diskusi žádná...prostě nic, jenom čas od času další blábol. A jak je vidět blábol, který nepřímo vychází z faktu, že ani ty maily ani naše debaty tady rozhodně nekončí ve spamboxu ;o))

Jak je vidět, povolení jakékoliv diskuse a dialogu, nebo nedej bože odkaz na následné diskuse sem na Pérák...to jsou záležitosti, kterých se zjevně bojí jako čert kříže. A jak už jsem jednou nabízel sázku, jsem přesvědčen, že něco takového se ani nikdy nestane Ostatně NESVOBODA slova, CENZURA, VYKRÁDAŃÍ příspěvků jiných a NEKOREKTNÍ jednání jsou zcela hlavní, zásadní a také jediné nástroje, kterými disponuje na svém webu Aeronoviny.cz, přesto, že proti nim tak zásadově bojuje ;o)) A disponuje jimi ve velmi velmi bohaté míře...
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 09:49
Létající myš   
Až mě zatrnulo, při čtění, že s ohledem na můj věk, ten gigant letectví píše o mně. Nicméně má pravdu v jednom, podepsal jsem lichvě závazek a nejen lichvě. A aby měl o čem psát, tak mu dám námět. Sloužil jsem socialismu, sloužil jsem kapitalismu a sloužím monarchii. Jsem děvka prodejná strojnická. A osobní život mám taky na šrot.
opérateur
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 09:55
kuma   
TTU !! (two thumbs up)!

každé poctivé zachechtání po ránu prodlužuje život nejméně od 1 den! Takže ti děkuji, Létající myši, nachectal jsem si nejmíň tejden!

ať se ti daří a pozdravuj tam v té v monarchii !
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 10:47
Létající myš   
K službám........ Vaše vysokostrojnictví.
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 11:21
Rychlokvaška
Hahaha, no to jsem fakt nežral ;o) Hezký pane, moc hezký....
Ostatně všichni jsme děvky prodený strojnický co kdeco podepisujou s osobním životem na šrot ;o) Ale aspoň máme pořád co prodávat, podepisovat a nějakej ten život
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 11:40
Létající myš   
No a ty máš k tomu jednu výhodu a tu ti sakra závidím.....další vlastnost pro PM - závist a nepřejícnost....a to je tvůj věk a doba v které žiješ.
Jak jsi už tady psal, každý má teď možnost jít za svým cílem a pokud nemá touhu sedět doma na zadku a nadávat, jak to nejde, má otevřeno víc než si myslí. Jo chceto trochu štěstí a nečekat, že vše půjde lehce a samo A vrátit se k aerolinkám může když se poměry zlepší a budou potřebovat strojníky s náletem hodin, zkušeností a vycepované jinde. A že budou kus života jinde? to je jen dobře. Předtím se taky chodilo do světa na zkušenou a nikomu to neublížilo.naopak.
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 11:46
Rychlokvaška
Přesně tak...není lepší očisty od zažitých životních pravd a neměnných stereotypů jak se točí ten svět, než vyrazit někam na zkušenou.

A z toho si nic nedělej, já zase závidím těm dvacetiletým klučinům, že mají možnost a čas si takhle občůrat celej svět
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   14. 3. 2011 / 23:33
Neo OK AAA
Diky moc za odpoved (i s malym zpozdenim...holt maturitak ma clovek jednou za zivot...to potom i flightsim jde stranou
kazdopadne nic nevzdavam nikdy...to bych nedobehl ani k 2. prekazce... A mam jich tam 10 .

Je to lakave a taky neskutecne tezke, ale co dnes neni. Treba jednou...a nebo taky ne...rozhodne neziju zivot jenom kvuli OAA (i kdyz je to jedna z mych nejoblibenejsich predstav ).

Kazdopadne diky jeste jednou
 

Jerez - Flybe   17. 3. 2011 / 10:38
fred
Při brouzdání jsem našel něco podobného OAA/easyJet. S rozdílem, že nejde o A320 ale o Q400 a Jerez/Flybe. Jestli má někdo zájem... http://www.ftejerez.com/forms/terms.php?campaign_id=5
Zrovna bych se na něco zeptal. Ztrácím se v těch jejich požadavcích na vzdělání, konkrétně: "minimum of 2 A-Level passes, Grade C or above (or equivalent), and have 5 GSCE passes including Maths, English and a Science subject at Grade C or above". Mohl by mi to někdo převést do čekých podmínek?
 

Jerez - Flybe   17. 3. 2011 / 15:33
roastbeef
Ahoj,

myslím, že ti mohu posloužit - i bez souhlasu autora v tomto případe, snad to přežije - s trochu vysvětlením, řešil jsem velice podobný dotaz s Davidem vloni, když se Flybe příležitost objevila:

K těm GCSEs...Jestli se nepletu, tak požadavky byly na GCSE min. C grade z
EN+MAT+SCI. GCSE jsou zkoušky, které v ČR normálně nemáme - jsou na konci
základní školy a rozhodují pak o přijetí na střední. My máme v ČR místo toho
přijímačky.

Vyšší zkoušky jsou pak u nich A-Levels, které odpovídají cca našim
maturitám. Na OAA tehdy chtěli A-levels, takže jsem si nechal udělat soudně
ověřený překlad maturitního vysvědčení a stačilo to a tohle normálně
akceptují. Grade C je cca trojka.

U těch jednotlivých předmětů pak:
1.) Angličtina pokud z ní nemáš maturitu jde nahradit nějakou oficiální
zkouškou, kterou akceptují zahraniční školy - Cambridge ESOL a YESOL, TELC,
apod.
2.) Matika je jasná, ta nahradit nejde. Jestli by akceptovali nějaké zkoušky
z ekonomky nevím, to ti řeknou jedině oni.
3.) Science je defacto cokoliv, primárně samozřejmě fyzika, ale klidně i
zeměpis, dějepis, cokoliv. Jde jen o prokázání, že dokážeš bádat a studovat.

Prokázání všech těch věcí je potřeba buď anglickými GCSE nebo A level
certifikáty, nebo ekvivalentem z ČR, což je třebas soudně ověřený překlad
maturitního vysvědčení. Pokud jde o ten Tvůj příklad, asi bych zatím zaškrtl
ano a pak to řešil až u pohovoru nějaký dokladem o tom co studuješ a nějaké
výsledky jakýs dosáhl, pokuď tě pozvou.


Jinak si dovolím předat postřeh Pana Pilota, u kterého jsem byl ve Švýcarsku na aptitude testech pro SAA. (kromě desítek let praxe na všem od turbopropů přes A320 (měl papíry na 320 jako první Švýcar) po Citation; přes 10 let vyšetřovatel nehod Švýcarského CAA (mimo jiné byl při vyšetřování onoho Pilatuse v Brně)) a dnes se živícím převážně HR konzultingem nejen v letectví, ale i v jiných oblastech... Bavili jsme se o všem možném a mimo jiné jsme i řeč padla právě na Jerez a jejich FTO. Říkal (v lednu), že to je asi půl roku, co pro jednu menší společnost vybíral piloty a vybral dva kluky z intergráče v Jerezu. Před nástupem do práce je ale nechal znovu předělat celé MCC ve Švýcarsku, protože jejich úroveň v tomto nebyla dostatečná...

Nechci tím nijak strašit, osobně uspět u toho Flybe selection procesu, tak to určitě neřeším, ale prostě předávám informaci, jak jsem ji dostal...
 1x  

Jerez - Flybe   17. 3. 2011 / 16:48
fred
Super, díky za info. Já se v těch jejich A grades a A levels nějak zamotal . Tak vidím, že alespoň tyto jejich základní požadavky v pohodě splňuju. No uvidíme... Máš to u mě.
Jinak je to spíš jen tak ze zvědavosti a stylem "proč ne". Jestli jsem to pochopil tak je to nabídka pro doslova hrstku (4?) lidí. Měj se, ať se daří.
 

Jerez - Flybe   17. 3. 2011 / 20:29
Rychlokvaška
Počkej momentík.....ale jo, přežije ))
 

PPL (A) výcvik v Anglii   22. 3. 2011 / 22:04
mirek_sucho
Když už se tu řešila ta OAA, tak mám dotaz: nevíte někdo o nějaké škole nebo výcviku v Anglii (okolo Londýna), kde bych si mohl udělat PPL licenci?

Díky moc za doporučení.
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   4. 4. 2011 / 23:26
Rychlokvaška
Drobný update na Fóru OAA:
http://ask.oxfordaviation.net/viewtopic.php?f=64&t=5577

Kandidáti na strojnický plebs nezapomeňte - 12.4. se otvírají přihlášky!
 

Další z výjimečných aerolinkových příležitostí - easyJet/OAA   12. 4. 2011 / 18:32
Rychlokvaška
Tak už je to tady, přihlášky do výběrového řízení otevřeny
http://www.oaa.com/easyjet/mpl_application/index.html
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ