Co tak koukám do různých přičůrek, tak většina doporučuje pro vzlet na trávě koeficient 1.20, pro mokrou trávu 1.25, pro přistání dokonce 1.38.
Na druhou stranu když vezmu Koch Chart (takový to fousatý graf-udělátko na procentuální odvození prodloužení délky vzletu a snížení počáteční stoupavosti), tak mi z toho přibližně vyplývá, že každých 1000ft density altitude navíc (což je řekněme cca 10°C navíc) se vzlet prodlužuje o 15%.
Všechno to jsou nepřesná čísla, ale troufám si odhadnout, že kdyby byla nad asfaltem o 20°C vyšší teplota než nad tou trávou, tak bude vzlet kratší z trávy - efekt vyššího valivého odporu bude nižší, než efekt teplotní. Obojí ovšem předpokládá, že ten teplotní rozdíl opravdu existuje a existuje do nějakých těch dvou metrů nad povrchem dráhy...
Krom toho je také nezanedbatelný efekt těch holek v trávě...kdo by se v takové situaci potil v éru a někam letěl? |
|