Sorry za absenci, dnes po několika dnech opět u internětu.
Samozřejmě je absiolutní blbost člověka po takovéhle prdě stavět na nohy a vláčet ho pryč. Hrozí především následující komplikace:
- destrukce částečně poškozeného obratle při přetížení vahou těla - a následně poškození míchy (štíplý obratel se zhroutí, hlavně v dolní hrudní a bederní oblasti, ale také v krční části páteře)
- vnitřní krvácení (břicho...) vede k poklesu tlaku krve - zraněnému chvíli po postavení nestačí krevní tlak na prokrvení mozku -a zraněný upadá do bezvědomí a padá kamsi na zem, může si při pádu způsobit další zranění, nelhledě na to, že bezvědomí je z mnoha pohledů nežádocí.
Nestabilita v oblasti krční páteře bez vyztužení speciálním límcem v takové situaci může způsobit ochrnutí celého těla, možná doživotní.
Takže:
Pokud to není nezbytně nutné z důvodu uvedeného výše (exploze, požár), zraněného bez patřičného zajištění (límec!) neevakujeme, zejména pozor na "vytahování" z poškozené kabiny, kdy toto platí dvojnásob. Pokud je to nutné udělat dřív, než přijedou záchranáři se speciálními pomůckami, pak evakuujeme zásadně vleže na něčem tvrdém (!) - vysazené dvěře například... Pokud nejsme schopni zajistit šetrný transport - netransportujeme !
Tady na tom videu to pilot přežil, podle na jistých stránkách vypočítávaných osobních incidentů je to docela trvanlivej jedinec, přeju mu, aby mu to vydrželo |
|