K tomu co nasal Angel jenom dodám starou poučku, kterou jsem se dočetl ve starých knihách (a já měl vždycky rád moudra a kupecké počty starých orlů). Totiž že u krátkých sektorů (do 300-350NM) je vhodné volit hladinu stejnou, jako je vzdálenost mezi letišti vzletu a přistání v NM. Tedy 230NM=FL230. A ejhle, najednou jsem zjistil, že to vcelku odpovídá výsledkům moderního softwaru. A druhá, poměrně víc vědecká poučka je (hlavně pro delší sektory), volit hladinu tak, aby v ní bylo možno letět rychlostí, která zajišťuje 1,5g margin od high-speed i low-speed buffetu. No a ono to taky sedí na výpočty softwaru
Kdysi jsem se bavil s chlapem, co lítá 757/767 u jedné zahraniční charterové společnosti. Říkal mi, že jejich firma nemá strtegii "šetřit palivo ať to stojí co to stojí", jako někteří naši dopravci , a smaží to v nižších=rychlejších hladinách , tj. 280, 300, a šetří penízky na kratší době letu |
|