No nechci přilejvat benzín do ohně a už vůbec rozšiřovat tuto diskuzi, ale když už tu o mě něco hned zpočátku padlo v souvislosti DOBEN1W nebo DOBEN2S jak se ženu z Frankfurtu na Prágl tak jen drobná zmíňka.
Když se kouknu na přípravy, které dostávají piloti sebou na cesty, tak tam je kompletní trať včetně SID a STAR. A stejně tak je to naládováno v FMS ( samozřejmě netvrdím, že to nejde změnit. Určitě jde a taky se to mění podle momentální situace). Když se dále podívám na FPL tak tam už je pouze trať bez SID a STAR takže:
LKPR2115
N0438F330 VOZ bla bla bla ABLON
LGAV0209
Závěrem tedky, je pravda jak psal TK že SID a STAR přiděluje řídící podle aktuální situace, pilot si ovšem může odvodit z ATISu nebo informaci o počasí jaká bude asi pravděpodobně dráha v užívání a dle toho odvodit SID nebo STAR.
Ale na druhou stranu je s něma asi potřeba počítat ještě před letem kvůli kalkulaci paliva atd atd.
Samozřejmě je logické, že i když mají předem stanovený SID a STAR, a dojde ke změně dráhy v užívání jak na odletovém, tak hlavně na příletovém letišti, tak to musí pilot změnit i v FMS.
Ale jak je to přesně, jestli se musí nebo nesmí ( nemusí )do FLP uvádět SID nebo STAR nevím a tvrdohlavě to tvrdit nebudu.
A teď rychle elektrikáře nebo anďela )))))))
|
|