| | | FSX a vícejádrové procesory 25. 1. 2011 / 17:07 | |
| | Mám dotaz, jak poznám, že FSX jede na vícejádrovém procesoru na více jádrech? Jde nějak zapnout aby při spuštění FSX využíval procesor všechna jádra? |
| |
|
| | | FSX a vícejádrové procesory 25. 1. 2011 / 17:10 | |
| | Pokud máš SP1 a novější, FSX automaticky využívá všechna jádra (otázkou je jak efektivně...)
Můžeš se podívat ve Správci úloh. |
| |
|
| | | | FSX a vícejádrové procesory 25. 1. 2011 / 19:34 | |
| | No pokuď se podívám na správce úloh využití procesoru píše i 100% a jsou otevřena 4 okýnka, což podle mě znamená 4jádrový procesor. Přitom když si nechám vyhodnotit počítač pomocí Win7 tak mám skóre 5,8 a to jen díky HDD. Spíš mě napadlo, jestli jsem plynulost nezpomalil addony. Nainstaloval jsem FS Global 2010, Ultimata Terrain X Europe a spoustu letišť od Aerosoftu + Trafic. Jak mají být nad sebou v nastavení poskládané jednotlivé addony? Nebo je to jedno? |
| |
|
| | | | | FSX a vícejádrové procesory 25. 1. 2011 / 20:28 | |
| | Heh tak zrovna scenerie to zbrzdej docela solidne
|
| |
|
| | | | | FSX a vícejádrové procesory 26. 1. 2011 / 07:59 | |
| | Martine to skóre neřeš.FSX využívá všechna jádra procesoru.Spustíš FSX a potom se podíváš ve správci úloh v sekci výkon jestli v těch čtyřech okénkách Historie využití CPU létají grafické čáry nahoru ve všech čtyřech.To okno správce úloh zůstává otevřené na vrchu,takže si třeba klikni na pohled na letadlo zvenčí a hned uvidíš jak se ty čáry začnou šplhat nahoru. |
| |
|
| | | | | FSX a vícejádrové procesory 27. 1. 2011 / 11:03 | |
| | Dobrá a další otázka jak nastavit prioritu jednotlivých addonů? myslím tím jestli má být letiště nad terénem apod. Jestli se tím také FSX nezrychlí. Jak zjistím počet FPS |
| |
|
| | | | | | FSX a vícejádrové procesory 27. 1. 2011 / 11:05 | |
| | Na pořadí scenerek vzhledem k FPS nezáleží , tam jde o to aby se správně zobrazovaly
FPS shift+y
|
| |
|
| | | | | | | FSX a vícejádrové procesory 27. 1. 2011 / 11:06 | |
| | | |
|
| | | | FSX a vícejádrové procesory 25. 1. 2011 / 20:18 | |
| | no neviem či automaticky,niekde v fsx.cfg je nutné pripísat parameter ktorý povie FSX kolko maš jadier. inak použije len jedno. Keďže nie som na svojom PC neviem ti takto z hlavypovedat ako. ale použi google najdeš .. |
| |
|
| | | | | FSX a vícejádrové procesory 26. 1. 2011 / 11:09 | |
| | FSX automaticky používá všechna dostupná fyzická jádra. Virtuální jádra (Hyperthreading u Intelu) jsou FSX celkem k ničemu.
Jinak U FSX na prvním jádru běží vlákno pro vlastní simulaci a na ostatních běží vlákna pro načítání scenérií.
A ten parametr, který asi myslíš, je:
[JOBSCHEDULER]
AffinityMask=n
Kde n je číslo reprezentující použitá jádra pomocí binární masky. To číslo n je pak tato binární maska převedená do desítkové soustavy (viz např.: http://www.simforums.com/Forums/topic29041.html ). Hodí se to pouze v situacích, kdy nechceš použít všechna jádra - to znamená, že chceš na např. 4-jádrovém procesoru pro FSX použít pouze 3 jádra. Stejného efektu dosáhneš při Nastavení spražení (Set affinity) ve správci úloh. |
| |
|
| | | | | | FSX a vícejádrové procesory 26. 1. 2011 / 11:24 | |
| | FSX v podstate nema jak zjistit, ktere jadro je virtualni, a ktere je fyzicke. toz asi tak. |
| |
|
| | | | | | | FSX a vícejádrové procesory 26. 1. 2011 / 13:22 | |
| | No to je snad jasný. Chtěl jsem tím říct, že pokud má dvoujádro s HT, tak nemusí vidět, že jsou všechny "4" procesory vytížené na 100% a že se taky nemá snažit na tomto dvoujádru nastavovat v fsx.cfg affinitu na 4 jádra, protože je to k ničemu. Tož asi tak |
| |
|
| | | | | | | | FSX a vícejádrové procesory 26. 1. 2011 / 13:32 | |
| | FSX dokaze vice jader vyuzit na tolik? kdyz jsem si kdysi hral s fsx, tak to vetsinou vypadalo ze prvni jadro na max a zbytek sice vyuzit, ale ne nijak zasadne... cili podobne jako FS2004, ale zbyla jadra prece jenom zatizena vic, nez v jejim pripade. |
| |
|
| | | | | | | | | FSX a vícejádrové procesory 26. 1. 2011 / 13:46 | |
| | Tak je jasné, že na čtyřjádře je nemožné, aby při FSX byla zatížena všechna jádra na 100%. Vlákno, kde běží simulace bude vždy zatížené nejvíce, ostatní jen velice sporadicky. Přesto to ale může znamenat citelné uvolnění pro hlavní proces, který paralelně nemusí zpracovávat načítání scenerií a může to mít na celkový výkon příznivý vliv. |
| |
|
| | | | | | | | | | FSX a vícejádrové procesory 26. 1. 2011 / 13:52 | |
| | o to nejde. jde jenom o to, ze to, jak jsou zatizena jadra, hraje roli v tom, jestli HT ano, nebo ne. |
| |
|
| | | | | | | | | | | FSX a vícejádrové procesory 26. 1. 2011 / 15:28 | |
| | FSX bez problémů dokáže využít všechna jádra na 100%. Nevím, jak moc je to pravda s defultem, ale při použití rozsáhlých addonů, jako např. UTX nebo fototextury, není problém mít 100% na všech jádrech po ~50% doby letu s UTX. S fototexturou to bude pravděpodobně více. A to mi nepřijde jako sporadické zatížení.
Otázka je, jak toto zpracování scenérií probíhá a co to obnáší To znamená podíl instrukcí, kdy dané vlákno musí čekat. Podle toho by bylo možné říct, zda je lepší používat HT nebo ne.
Ale podle názorů, které jsem četl je lepší HT nepoužívat. Sám nemám Intel procesor, takže pro mě je to stejně bezpředmětné a nemám to jak vyzkoušet. Jediné na co jsem chtěl upozornit je nepoužívat affinity mask (15 nebo 255) ať už mám nebo nemám procesor s HT, protože pak je výsledek horší, než když se to vůbec nenastavuje. FSX automaticky využívá všechno, co je dostupné. |
| |
|
| | | | | | FSX a vícejádrové procesory 26. 1. 2011 / 16:11 | |
| | No tak jsem teď otevřel fsx.cfg a žádný řádek [JOBSCHEDULER] tam nemám, mám přitom nainstalovaný accelerationpack, takže mi to SPacky nechce nainstalovat. A teď co? |
| |
|
| | | | | | | FSX a vícejádrové procesory 26. 1. 2011 / 16:12 | |
| | Ten řádek si tam prostě dopiš. |
| |
|
| | | | | | | FSX a vícejádrové procesory 26. 1. 2011 / 17:51 | |
| | Promiň, ale čteš vůbec co píšu:
Hodí se to pouze v situacích, kdy nechceš použít všechna jádra - to znamená, že chceš na např. 4-jádrovém procesoru pro FSX použít pouze 3 jádra.
Jediné na co jsem chtěl upozornit je nepoužívat affinity mask (15 nebo 255) ať už mám nebo nemám procesor s HT, protože pak je výsledek horší, než když se to vůbec nenastavuje. FSX automaticky využívá všechno, co je dostupné.
Takže tam nic nepřidávej. Když píšeš, že máš Acceleration Pack, tak ti FSX ve výchozím nastavení používá všechna jádra. A jak je zmíněno FSX většinou nevytěžuje jádra na 100% neustále. |
| |
|
| | | | | FSX a vícejádrové procesory 26. 1. 2011 / 11:42 | |
| | Jak uz bylo receno, FSX po instalaci SP1 a vyssiho by mela automaticky zacit vyuzivat vsechna dostupna jadra. Ten odstavec se pridava jen pokud by to automaticky nefungovalo, psali kdesi na FSinsider strankach... |
| |
|
|