| | | NÁCVIK LETŮ IFR v FS9 10. 12. 2004 / 07:51 | |
| | Ahoj chlapi. Jsem tu nově, takže mě prosím hned nekamenujte za blbý dotazy, ale chtěl bych začít ve FS trénovat IFR pro reálné létání a setkávám se s naprosto nekorektním naváděním letadel na finále. Při letu defaultem např. z LKTB do LKPR mě ATC (TEDY OFFLINE)navádí na nekorektní kurs a už někde na Bodalu mi nařizuje změnit kurs na 300, přitom správný kurs na VLM - VOR je 295. Obdobné je to i u příbližení k IAF pro RWY 24. Tam mě to donucuje porušovat nařizeni ATC stále dokola.Něco takového provést v reálu, asi už si nezalítám. Nevite někdo co s tim? Pomohla by nějaká editace FIXU, či tras, nebo kde je podle vas problém ? |
| |
|
| | | Re: NÁCVIK LETŮ IFR v FS9 10. 12. 2004 / 08:15 | |
| | Bohužel nepomohla, AI ve FS neumí nic jiného než radarové vektorování. Problém je proste v tom, že AI je velmi zjednodušené.
Pokud chceš opravdu trénovat frazeologii či IFR postupy pro reál, nemůžu nepřipomenou online létání a to na obou sítích, IVAO i VATSIM.
V případě IVAO navíc z pozice TC nabídnout to, že když se mi ozveš, tak jsem schopen zorganitovat training session, kde by se letalo v takovem vic vysvetlovacim a mene narocnem rezimu. |
| |
|
| | | | Re: Re: NÁCVIK LETŮ IFR v FS9 10. 12. 2004 / 10:45 | |
| | Diky za informace i za nabidnutou pomoc. Problem je u me bohuzel v tom, ze v miste, kde v soucasne dobe bydlim je mozne pouze tel. pripojeni k internetu a do toho se mi nechce ze dvou duvodu. Zaprve je to v rychlosti desnej vopruz a za druhy jeste za blbou cenu takze pomer vykon cena je uplne nekde pod prumerem.Kazdopadne jakmile by se neco zmenilo, urcite bych se ozval a nabidky vyuzil. |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: NÁCVIK LETŮ IFR v FS9 10. 12. 2004 / 17:30 | |
| | Neboj, na on-line létání modem naprosto stačí. Používám to tak už několik let a je to naprosto dostačující pro všechny potřeby on-line lítání. Nový klient IVAO IvAp je sice trochu náročnější na přenesený objem dat (rychlejší update pozice ze serveru), ale pořád to ještě stačí i v kombinaci s hlasovou komunikací. Opravdu se toho nemusíš bát...
Pokud u toho nechceš strávit 180 hodin měsíčně, tak to je v pohodě. Já spíš řídím provoz než létám, ale i tak při rozumném používání (po 1800 v pracovní dny, kdykoliv během víkendu či svátků) jsem pořád pod náklady, které bych musel mít na pevnou linku či ADSL (ISDN). Takže vlastně ani nějaké jiné připojení nehledám.
Karel |
| |
|
| | | Re: NÁCVIK LETŮ IFR v FS9 10. 12. 2004 / 08:21 | |
| | V tomto případě je pro tebe asi nejlepším řešením online létání po síti.
ATC v FS je k tomu nepoužitelný. Podrobněji ti to ale jistě popíšou povolanější. |
| |
|
| | | Re: NÁCVIK LETŮ IFR v FS9 10. 12. 2004 / 10:18 | |
| | Zdravím Flying Academy ! Nevím jak to chodí na FNTPII simulátorech, zda je tam hned od začátku i simulace reálného ATC, ale já bych v FS postupoval jinak: nejprve bych si "natrénoval" postupy a lety offline bez ATC a až by se mě to dostalo "pod kůži" bych šel na on-line neb ten ATC v FS fakt je na nic.
Na druhou stranu žádnej statickej simulátor ti ty "pocity z reálu" nenahradí neb jak říká klasik: "bez prdelního čidla to není vono"! |
| |
|
| | | | Re: Re: NÁCVIK LETŮ IFR v FS9 10. 12. 2004 / 11:34 | |
| | Diky, presne tak jsem se to rozhodl udelat. Uz to tak letam nejaky cas s C 172 a s PMDG 737, ale citim, ze na to je jeste trochu cas.Nechci si vypestovat blbe navyky.
A ke komentari o prdelnim cidle ) No, je to tak, poznal jsem to, kdyz jsem zacal s realnym letanim na C 152. Je to jine, lehci rekl bych uz kvuli lepsi orientaci a perifernimu videni, ikdyz pri pristanich slo mnohdy do tuheho, tam ma sim urcite vyhodu velkou, ale pomohl mi v zacatcich urcite dost. Uz jen orientace na palubni desce a zvyklost sledovat budiky a souvislosti mezi nimi byla velkym prinosem.
Jak je to s FNTP II nevim tez, ale nebudu to ani zkouset. Miri-li clovek na ATPL, je lepsi ho vynechat, nebot jinak ty hodiny pak chybi jako hodiny jako PIC na letounu a navic, hodina na letounu, je hodina na letounu. Sim ale odboura stres z uplneho neznama,alespon u me teda to bylo zant. |
| |
|
| | | | Re: Re: NÁCVIK LETŮ IFR v FS9 10. 12. 2004 / 12:17 | |
| | Dovolil bych si akademickou otázku, jestli při IFR letech není prdelní sonda spíš na škodu ;o) Případů kdy si piloti mysleli že letí rovně a přitom klesali a ještě ve spirále (následované nárůstem rychlosti a v horším případě destrukcí letadla) je nepočítaně. Protože prostě letět v mraku, mlze, naprosté tmě a bez referencí - na to ty nesmysly v uchu nestačí ;o)
Pokud jde o ten nácvik - myslím si že IFR lítání je právě oblast, kde je FSka výbornej trenažér. No a pokud zapomeneš na katastrofální defaultní ATC, můžeš začít lítat online, kde se dočkáš snahy o maximální přiblížení realitě a to jak v prostředí (navigační zařízení, FIXy, SID/STARy, tratě, přiblížení všeho druhu), tak i v postupech (pro letadla příslušný příručky skutečných výrobců a aerolinek, mapy a pravidla z AIPu a oficiálních předpisů, frazeologie dle předpisů, atd.). |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: NÁCVIK LETŮ IFR v FS9 10. 12. 2004 / 12:43 | |
| | a vo tom to je ne? U pecka doma v pohodlí, s kafíčkem v ruce, poočku sledování co se děje v bedně těžko vertigo lapneš )) Jinak souhlas a ještě bych doplnil, že IFR resp. ATPL je vlastně JENOM o postupech, předpisech a nikdynekončícího předčítání checklistů. Proto bude asi málo lidí, kteří by létali IFR pro "radost z létání" (myslím v reálu) |
| |
|
| | | | | Re: Re: Re: NÁCVIK LETŮ IFR v FS9 10. 12. 2004 / 12:51 | |
| | Nenamitam nic, mas pravdu. Osobne uz mam malou zkusenost s letanim za IFR. Je to presne jalk pises a pocitry musi starnou. je to samo tezke, ale to je i v FSce. To, co jsem psal jsem minil spis ve smyslu, ze letis -li klasicke VFR, je to proste nesrovnatelne. Okamzite reference na vsechny strany a odhad atd., toho lze docilit jen s nekolika monitory. Ani rychle rozhlizeni po VC nestaci, nehlede na to, ze na to casto nestaci FPS, alespon me ne a pak uz to prestava mit s realitou spolecne uplne vse, ale o tom to puvodne nebylo. |
| |
|
|