Kdykoliv nemůžeš...na autoland musí být vybavené nejen letadlo, ale taky letiště (krom zálohování např. typicky přesnost vedení lokalizéru za práh dráhy, terén, sklon glideslope, apod.). Obecně autolandové jsou dráhy s CAT II a lepšími, ale i v takových případech je zaručená kvalita signálu a dostatečná bezpečnost pouze při vyhlášení Low Visibility Procedures. Tzn. i na CAT IIIb letiště za normálního CAVOK dne můžeš provést autoland pouze pokud se domluvíš s ATC (teda měl bys, nic ti samozřejmě nebrání to provést a důkladně monitorovat, nutno ale podotknout, že výsledky nejsou vždycky ideální, zejména díky narušení ochranných zón.
Jen tak pro orientaci, kolik se těch autolandů vlastně dělá - po skoro 2 tiscích hodinách na 757 a skoro 3 letech lítání jsem dělal všehovšudy 3 (slovy tři) autolandy. A to je tu řeč o věčně mlhavé a upršené Anglii |
|