FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 11. 2024, svátek má Zina Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
fog LKPR teď :) Jeden příspěvek | Celý strom
fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 17:59
Gustav ( BHA576 )   
Tak nepomůžou ani mlhovky
24217 B / 600 x 350 / sracky.jpg
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 18:12
Zase v opozici a zase blbě   
LKPR 171644Z 33005KT 0500 R24/0800D R31/0800N FG BKN001 OVC002 05/05 Q1009 RMK REG QNH 1005

Měl bych takový dotaz - ILS na 24 je CAT II, čili výška rozhodnutí je 100. Pokud tedy nevidím v té výšce zemi, musím na missed approach. Autoland se může používat až u ILS CAT III. Je to tak správně?
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 18:15
Tragédie v JRD
opet blbe. draha 24 ma cat II/IIIb
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 18:28
Zase v opozici a zase blbě   
Tak díky za vysvětlení.
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 18:18
kutak
autoland mužeš použit na jakoukoli kategorii ils kdykoli (myslim že to nejde akorát když je zapnutý ils na obe dráhy současně proti sobě).. jinak na tohle téma jsou tu tucty vláken i od profíků
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 18:51
Rychlokvaška
Kdykoliv nemůžeš...na autoland musí být vybavené nejen letadlo, ale taky letiště (krom zálohování např. typicky přesnost vedení lokalizéru za práh dráhy, terén, sklon glideslope, apod.). Obecně autolandové jsou dráhy s CAT II a lepšími, ale i v takových případech je zaručená kvalita signálu a dostatečná bezpečnost pouze při vyhlášení Low Visibility Procedures. Tzn. i na CAT IIIb letiště za normálního CAVOK dne můžeš provést autoland pouze pokud se domluvíš s ATC (teda měl bys, nic ti samozřejmě nebrání to provést a důkladně monitorovat, nutno ale podotknout, že výsledky nejsou vždycky ideální, zejména díky narušení ochranných zón.

Jen tak pro orientaci, kolik se těch autolandů vlastně dělá - po skoro 2 tiscích hodinách na 757 a skoro 3 letech lítání jsem dělal všehovšudy 3 (slovy tři) autolandy. A to je tu řeč o věčně mlhavé a upršené Anglii
 1x  

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 20:03
Zase v opozici a zase blbě   
A to jste ten autoland dělali ze cvičných důvodů, nebo kvůli téměř nulové viditelnosti?
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 20:18
Rychlokvaška
Všechny tři byly potřeba, RVR se motalo kolem 100m...
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 21:58
kutak
tak to je zvláštní.. to že tim musí být vybavený letadlo to je jasny, to jsem ani nezmiňoval v Praze se přistává na autoland na 06 kde je CAT I, to mi sám řek jeden pilot ČSA. Navíc v ATISu ještě nedávno bylo mimojiné toto.. RWY IN USE 06, AUTOMATIC LANDING IS NOT AVAILABLE DUE TO OPPOSITE ILS IN OPPERATION.. nejspíš by to tam nebylo kdyby se na 06 autolandem nemohlo já teda mám za to, že kategorie ILS jsou vecí minim a s tim související přesnosti, ochranný zony LOC, zálohy atd.. ale k přistání na autoland neni potřeba LVP a CAT II/III ... ale hádat se nebudu
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 22:40
Tragédie v JRD
imho jsi si sam odpovedel. "kategorie ils jsou veci minim a s tmi souvisejici presnosti, ochranny zony loc, zalohy".

z toho, co psal dusinuj bych tak nejak logicky vyvodil, ze "autoland je veci presnosti, ochrannych zon loc, jeho zalohovani".

tudiz, ze to tak nejak sebou sovuisi.
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 22:48
kutak
no dobře.. ale tak když vidíš, že tě ten autoland nese do trávy vedle ranveje, tak nebudeš přistávat pri hustý mlze a CAT II/III je jen potřeba takový riziko snížit úplně na minimum
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 23:18
FSPilot   
A proto se vyhlašují LVP a vznikají větší zálohy a ochranné zóny
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 23:34
AJS
Každý typ a provozovatel to může mít jinak, ovšem obecně vzato nic nezakazuje udělat autoland kdekoliv, kde je ILS, pokud tam není výslovně provádění automatického přistání, či dokonce přiblížení pomocí autopilota, zakázáno. Jak tu bylo zmíněno, není-li to ILS CAT II/III a není-li vyhlášeno LVO, není ani zaručena kvalita signálu, pak však platí to, co tu také zaznělo, a to jest že při jakékoliv nepřesnosti pilot buď autopilot odepne a pokračuje manuálně, nebo provede go-around. Proto skutečně lze udělat autoland i na dráze 06 v praze, ačkoliv je jen pro CAT I.

Osobně autolandy moc nedělám, není-li pro to důvod (LVO), jen čas od času pro udržení návyků, a je fakt, že jsem se nikdy nesetkal s tím, že by byl sebemenší problém a to i na drahách, jež mají ILS jen CAT I.
 

fog LKPR teď :)   18. 11. 2010 / 00:27
Rychlokvaška
Ten problém, proč není CAT I Autoland vždycky bezpečný, spočívá v kvalitě pozemní instalace a jejím nastavení. Pravdou je (a pokud se nepletu, je to právě případ LKPR, stejně jako LKTB), že vybavení jako takové je pro CAT I, CAT II a CAT IIIa víceméně totožné. V čem se liší a co definuje certifikační typ pro možná přiblížení je spíš dáno ochrannými zónami, zálohami, monitoringem, seřízením a kalibrací a taky terénem před tou dráhou. Může se ale stát (a bez podrobných informací od provozovatele letiště to těžko zjistíš), že publikované CAT I přiblížení je realizované opravdu pouze CAT I zařízením na zemi - a pak může nastat velký průšvih.

Zatímco totiž CAT II pozemní vybavení umí zajistit směrové a výškové vedení až do 50ft AGL (čili nad práh dráhy, kde vše potřebné převezme radalt pro flare), CAT I vybavení má povinnost toto zajistit pouze do výšky 200ft AGL. Což je 0.6nm od prahu dráhy při standardní 3° G/S a to je velká neznámá - u spousty letišť není možné zajistit parametry terénu takové, aby mělo letadlo dostatečné vedení pro převzetí radaltem - pokud se nepletu, typickým příkladem je Ruzyňská 31. Pro CAT IIIb platí totéž pro výšku 0ft AGL. Pro obojí navíc musí lokalizér poskytovat přesné vedení v ose i po celou dobu rolloutu, pro CAT I s odchylkou 35ft, pro CAT III už ale jen 20ft. Obojí není technicky zas tak úplně přímočaré řešení jak by se mohlo zdát a to že jsme si tak nějak zvykli třebas na LOC signál dostupný po celé délce dráhy i na zemi není zas tak úplně "default".

A tak na jednu stranu opravdu platí co říkáš - ano, můžeš provést autoland i na CAT I publikované přiblížení a dost možná se povede v 99% naprosto v pořádku. Jestli se ale zadaří a splní příslušné bezpečnostní podmínky, závisí velkou měrou na typu a kvalitě pozemní instalace a taky samozřejmě na dalších okolnostech, jako jsou třebas letadla na holding pointu (proto ony důležité LVPs), nebo ostatně taky pár mil před tebou na tom samém přiblížení. Takže zatímco na LKPR 06 to asi jde (pravděpodobně dáno pozemní instalací splňující náročnější kritéria), jinde to jít nemusí. A ruku na srdce, máš jistotu, že to na té 06 opravdu jde standardně, nebo je to jen "náhoda" co pravidelně vychází?

Nevím jestli se ti někdy podařilo zažít problém s lokalizérem, způsobeném např. vozidlem v ochranné zóně - musím říct, že to není vůbec nic příjemného, autopilot prostě slepě sleduje signál, ať je jakýkoliv.

I proto jsem celkem rád za následující odstavec v našich SOPs, což je ale samozřejmě pouze záležitost naší firmy a každý to může mít po svém:

Practice LVP Approaches and Autolands
A practice LVP approach, without protection, may result in the aircraft
experiencing flight path deviation or misleading information, for
example, a localiser deviation close to the ground. Crews should
remain alert to this possibility during autoland and particularly when
the ILS facility is not protected. Autolands should therefore only be
attempted if necessary, e.g. required to do so by engineering, or for
training purposes and should only be attempted for practice purposes
when the weather is reported as ceiling greater than 1000' and
visibility greater than 5 km. If the weather is close to or at CAT 1
minima, the ILS is promulgated to CAT 2/3 minima and an autoland is
desirable but LVPs are not in force, ATC should be asked if ILS CAT
2/3 protection is available. If this can be afforded then the autoland
can continue, if not then the aircraft Commander may determine the
safest course of action, based on, for example, traffic conditions and
likely interference. If an autoland is conducted without ILS CAT 2/3
protection extreme caution must be exercised and the CM1 must be
prepared for a manual landing or go-around if unexpected pitch or roll
occurs.
The Company is unable to check the beam quality or terrain profile of
a CAT 1 only ILS for the requirements of an “Automatic Landing in
CAT 1 or Better Weather Conditions”. Therefore practice LVP
approaches are only permitted on an ILS that has promulgated CAT
2/3 minima. First Officers or Captains operating in the RHS, are not
permitted to conduct practice autolands as PF regardless of the
weather conditions (except in an appropriate simulator). An autoland
remains an appropriate option in the event of incapacitation.


Ber to jenom jako můj zbabělý pohled na věc , osobně bych se do toho prostě při tom všem nepouštěl. LVP beru tak trochu jako "big deal".
 4x  

fog LKPR teď :)   18. 11. 2010 / 12:34
litinoveweedle (CSA381)
Díky moc, jen víc takových příspěvků.
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 18:23
Lowmick   
z tohodle mi ted fakt nabiha husi kuze...
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 18:46
Rychlokvaška
Proč, takovej hezkej den, vždyť je to skoro CAT I
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 19:45
Lowmick   
No, me by nevadily CAT I podminky na minimech... kdybychom mohli CAT II kor jeste kdybych po letu nepotreboval VFR preskok
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 20:24
Rychlokvaška
Mňojo, na VFR už se to blbě okecává, to je fakt
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 20:25
Lowmick   
i to jde... v noci a 1800m (FG) nechapu jak to mohlo projit
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 20:29
Cirrus/Pindra
nechápu, jak jsi vůbec mohl chtít letět...
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 20:50
Lowmick   
Protoze to vypadalo, ze se to bude jeste zhorsovat a vedel jsem, ze na letiste muzu v pripade problemu spadnout pres ILS a destinace ze uz je na VMC.
Ale ze bych mel pri Vr usmev na tvari, to se zrovna rict neda
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 20:57
tomisy   
potvrzuju, že neměl
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 20:29
Rychlokvaška
Asi předpokládali, že když už jste se nějak dostali na zem, odlepit se zpátky nahoru už nebude taková dřina, bez ohledu na letovej plánek
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 18:20
FSPilot   
Pražáci nejsou zvyklí Na LKMT celkem běžná situace Hlavně v zimě
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 18:22
kutak
ale u vás to je těma sračkama z komínů
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 18:25
marilynmanson
jednou mě pobavilo, když jsem slyšel, že by někdo nemohl žít v Ostravě. že by si neuměl představit jak si jde třeba po náměstí a šlape po kouskách uhlí
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 18:33
FSPilot   
Nene Příčinou jsou Jistebnické rybníky, které mají velkou plochu a dokážou zahalit inverzní oblačností opravdu veeelkou plochu
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 18:33
Tragédie v JRD
ty jo. to jste dobry, ze tam mate taky rybnik.
 1x  

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 18:35
FSPilot   
Holt všechno být v Praze nemůže Nebo podáš návrh, aby ti to ČSSD s ODS koupila, sbalila a převezla?
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 19:34
Rychman
Jak se vlastně zapíná autoland? Když jsem se teď přibližoval v tomhle počasí ILS tak jsem si všiml, že letadlo (737-500) se před dosednutím trošičku zvedlo. To je autoland nebo se ještě zapíná nějak v kokpitu? dík
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 19:40
pseudoMates
Jo.. Při autolandu se mašina i sama podrovná.
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 20:07
FSPilot   
Musíš zapnout i další kanál autopilota (je to tam tuším označení jako CMD A a CMD B) a pak se ti na PFD objeví žlutá hláška 1CH (letadlo vede jen jeden kanál autopilota) a chvíli před dosedem (nevím v kolika ft nad zemí) se ti objeví na FMA (kde máš ukázané aktivní a připravené mody vedení) FLARE jako připravený mod a 50ft nad zemí ti skočí do aktivního modu a letadlo začne podrovnávat. Jakmile to 50ft nad zemí neudělá, musíš na go-around neprodleně.
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 20:49
Rychman
Díky panové
 

fog LKPR teď :)   17. 11. 2010 / 20:04
Hanys
tak treba ted (2000loc) je ze stojanky 17 jen tak tak videt na stojanku 18..stojanka 19 uz ne..
 

fog LKPR teď :)   18. 11. 2010 / 09:00
Algy   
Však LKKB je kvůli počasí uzavřené
 

fog LKPR teď :)   18. 11. 2010 / 00:02
Hory1989   
V posledních dnech se na Ruzyni drží až podezřele lokální mrak. Většina Prahy se těší z poměrně normální viditelnosti (jednotky km), zatímco letiště, tam je to peklo. Followme jezdí semtam, LVP ukazatele svítí, fuj...
 

fog LKPR teď :)   18. 11. 2010 / 00:20
Tragédie v JRD
Ja teda v ty Praze Bydlím, ale Když kouknu z okna, tak viditelnost v jednotkách km Určitě nevidím
 

fog LKPR teď :)   18. 11. 2010 / 13:04
FSPilot   
Asi bydlíš na úrovni letiště
 

fog LKPR teď :)   18. 11. 2010 / 00:28
Rychlokvaška
Neříká se tomu podzimní inverze?
 

fog LKPR teď :)   18. 11. 2010 / 13:04
FSPilot   
Však počkej, až napadne sníh To zas bude povyku, "kde se tak najednou a nečekaně vzal?!"
 

fog LKPR teď :)   18. 11. 2010 / 13:28
Tragédie v JRD
no ja nevim .. ale jediny, kdo vzdycky povykuje, kdyz v praze napadne snih, jsou ostravaci.

apropo - vy kvuli tomu smogu u vas nadelate. jednou za rok mate dva dny zadelany vzduch a delate, jak kdyby jste tam umirali po stovkach.
 

OT: Ostrava ovzduší   18. 11. 2010 / 13:42
leonell
Nemáš tam smajlíka a tak se chtě-nechtě musím zastat Ostravy.
Stav ovzduší na Ostravsku je ostudou celé ČR, bez ohledu na to, kdo za to může.

Výsledky šetření zde:
http://abicko.avcr.cz/cs/2010/02/05/ostrava.html
Zdrojem je Akademie věd České republiky, což je orgán jen těžko zpochybnitelný.
 

OT: Ostrava ovzduší   18. 11. 2010 / 13:58
Lejzy
Pěkný odkaz, něco z to jsem viděl dr. Šráma prezentovat na konferenci a moc příjemné to nebylo.
 

fog LKPR teď :)   18. 11. 2010 / 14:05
Algy   
Kde jsi vzal, že na sníh v Praze povykujou jen ostraváci?

apropos, pochybuju o tom ze v Ostravě je nedýchatelno jen dva dny za rok. Jak často tam jezdíš, že to hodnotíš?
 

OT: sníh v Praze :)   18. 11. 2010 / 14:23
FSPilot   
Na to ti můžu odpovědět jen veselou písní http://www.youtube.com/watch?v=lgGuiAbWyOU
 

OT: sníh v Praze :)   18. 11. 2010 / 14:25
Lejzy
Taky Ostravák
 

OT: sníh v Praze :)   18. 11. 2010 / 14:28
FSPilot   
zakomplexovaný
 

Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ